Portatut kannet + valusarjat

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mercury, 2.11.2003.

  1. Mercury

    Mercury Gearhead

    eli miten suuri on tehohäviö jos portatuissa kansissa on ahtaat orkkisvalut?ahistaa n.1-2 milliä ympäriinsä..kone 351W+nelireikänen carter.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllähän siihen jarruttava pyörre syntyy.
    Eikö ole varaa ottaa valusta pois?
     
  4. Muki

    Muki Gearhead

    Entäs extrude honing ? Tekeekö sitä kukaan Härmlandiassa ?
     
  5. Mercury

    Mercury Gearhead

    joo kyllähän niistä ois vara ottoa mutta tekköököhän niillä sittenkään mittään?olikohan toinen nimetön nyt ihan tosissaan vai oliko vaan läppä..?nimittäin kone on suht hyvässä kuosissa mutta jotenkin tuntuu tehottomalta,joten aattelin että jospa noi sarjat sitte vaikuttas niinki paljon...?peltisarjat löytyy mutta ne on niin soatanan ahtaat että kulkee rungossa kii vaikka toista oon jo muokannu aika raskaalla kädellä..ja ennenku joku kyssyy että miks et osta sopivia sarjoja niin auto on farkku eli ei oikein ainakaan halapoja siihen saa,yhet hipo valusarjat ois tiiossa mutta neki maksais melekein moottorin verran,joten ostanko hipot,kairaanko originaalit vai ängenkö pellit???ja ei muuta ku asiaa tuntevien neuvoja!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laita semmoset "shorty" peltisarjat, mitkä on esim. mustangissa vakiona. Pitäs olla paremmat ku valut, mut ei aivan normaalien pitkien peltisarjojen veroset.

    M.K.
     
  7. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Kyllä isossa koneessa on vähän vara hukatakkin tehoa.
     
  8. WBBC

    WBBC Gearhead

    Jos ei ole kovin tukkoiset valusarjat niin kyllä ne vakiokoneessa toimii aivan hyvin.
    pyörivällä viilalla vain tarpeen mukaan avarrat kohdat jossa on kynnys.

    Valusarjoilla on hyvätkin puolensa, ei vuoda, säksätä, osu maahan, viileemmät.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tehohäviön suuruus selviää kokeilemalla, ennusta sitä ei voi. Kannattaa ainakin sovittaa ne valusarjat kansien reikiin, mieluummin sarjan puolelta isommat kuin pienemmät. Samoin se minkä niitä muuten pystyy muokkaamaan suht kivuttomasti. Jos on vähänkin särmempi motti ja tollaset ei hipo sarjat (tai vaikka ois hipotkin), niin kyllähän tuo leikkaa tehoja aika lailla. Ei niisää muuten niitä peltisarjoja käytettäis. Mitä taas tohon extrude honingiin tulee, niin yks hemihemmo jenkeissä hoonautti omat sarjansa ja oli ttytväinen. Sai monta heppaa lisää, oisko ollut peräti kuus, eikä maksanut kun tuhat dollaria.
     
  10. WBBC

    WBBC Gearhead

    Ja jos kyseessä on reippaasti portatut pakoaukot, voi olla ettei edes löydy tarpeeksi isoja peltisarjoja jotka sopii kyseiseen autoon. Ja peltisarjoja kun on aika paha lähteä suurentamaan.
     
  11. Mercury

    Mercury Gearhead

    taitaa olla paras ku pyöräytän noita valuja..vaan on ne aikamoiset pillit..:smile: ei niitä kansia ihan älyttömästi oo portattu(no aika paljon jos vertaa tommosiin räpeltämättömiin -79 kansiin..)noinkohan vieskan mies oli tosissaan...:smile:muuten samaan hengenvetoon,ku en oo muilla jenkeillä ajellu niin onko pari tonniselle farkulle 0-100 huono tommonen 15 sek.??ja kiitoksia vaan kaikille mielenkiinnosta :smile:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mopsi miehet huom! Mitä eroa on tavallisilla ja magnum valupako sarjoilla??
     
  13. tomimk

    tomimk 1st gear

    Toi 21% on HYVÄ!!
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mopsilla on hi perf valusarjoja jotka pitäis oleman virtausystävällisempiä kuin vaikkapa pick upin sarjat. Isolohkoihin niitä on montaakin erilaista eri koppiin, ja pikkulohkoissa hi perf sarjoina pidetään '68-'71 mallien 340 koneen valusarjoja. Mitään peltisarjoja nekään ei kuitenkaan vastaa.
     

Kerro tästä muillekin!