Porvoon ammuskelu - jenkkiharrastajia menehtynyt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jube-setä, 6.7.2010.

  1. jantunen

    jantunen 1st gear

    Sota-aikana oli oikea rangaistus kaytössä.

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Toivo_Koljonen

    Ainakin nykyiset murhaajien vankeusrangaistusten pituudet pitäisi kymmenkertaistaa.


    Täällä päin 90-luvulla huumeidenkäyttäjä tappoi haulikolla naisen, sai 9 vuotta, mutta ensikertalaisena lopulta oli kuulemma jo 4 vuoden päästä vapaana....eli 4 vuotta/henki. Se on kai se hengen hinta sitten.
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    joo 70 luvulla aseistakieltäytyjät pääsi ainakin aluks murhamiesten kanssa samoihin selleihin. sit ehkä työsiirtolaan.

    mut 61-68 oli samasta "rikoksesta" jopa 5 vuotta "tutkintavankeuttta"

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Karvian_varavankila

    oho siitä on tehty pro gradu

    http://www.doria.fi/handle/10024/12023

    mut asiaan, tällä asenteella kannattaa mennä...

     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Muistakaa vielä se että tämä vitun vatipää on myös tappanut vaimonsa...sähkötuolia saatana!!!
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    sen nyk muijahan oli siinä hommassa mukana ja sai kakkua. yllyttämisestäkö? oliko nytkin sama kyse. jotenkin ihmetyttää sen osuuden poissulkeminen kun pakoautoa ajoi... taidan olla vaan väärässä... :odroll:
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kyllä tän pussihousun saisi kuskata saunan taa. Ei siitä mitään hyötyä yhteiskunnalle ole,päinvastoin pelkkä kulu. :mad:
     
  6. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Mua pisti silmään että nyt tutkitaan onko ko. pussihousu vaarallinen... Olis kiva tietää millaiset kustannukset tuostakin tutkinnasta tulee valtiolle? Ja mitä helvetin tutkimista tuossa on jos kaveri on jo 5 laittanut multiin??? Kohtuu vaarallinen tuntuu olevan muiden terveydelle ja jos on vaarallinen itselleen, niin sehän on vain hyvä asia!
    Voin vain kuvitella mitä tuntuu tuosta parista mikä tuolta autosta selvisi, vittu 15v ja sitten se jannu on vapaana taas, vois tuo vapautus päivä kummitella mielessä aikalailla! Toivottavasti näiden selvinneiden asiat hoidetaan valtionpuolesta kuntoon kunnolla!
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead


     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tuota tuota.. ois tyhmä kysymys. tänään iltapaska lehden kannessa kuva Buickista. Onko tuo Chevyn V6 ja 5 vaihteinen lattia manuaali?
    Jos on niin "Proffa" osti tuollaisen saman vuotisen ja värisen aikoinaan kun piti saada avo Buick kun oli mun kyydissä ja ajanut 58 avo Buickkia?
    Sorry ot.
     
  9. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Toivottavasti ne meitin kriminaalit höykyttäis vähän tätä Esaa siellä vankilassa.Kun meinaan lukee tuon jutun lehdestä niin ihan selvä tapaus. Nuorempi manne etuilee autokaistalla seisoskellen tilailee safkaa kuten heillä yleensä tapana on (etuilla!) ja soppa on valmis. Ja sitten tämä prkl kova Esa tulee ja ampuu heikkonäköistä kaveria rikottuaan eka kaverin rillit.Oikein tosi mies.. Mies joka ei ilman asetta ole varmaan muuta kuin pelkät housut! :eek:

    Tää juttu alkaa ihan oikeasti kiristään prkl!!!


    Mitenkähän mannejen olisi käynyt ilman asetta???
     
  10. 370

    370 Gearhead

    Ei ihmishenki paljoa maksa. Kokeile isompaa veropetosta, sama hinta.
     
  11. Buick55

    Buick55 Gearhead

    ^^Tulis yhteiskunnalle paljon halvemmaks ku laittas olion päiväks tuohon kuvan vempaimeen :wink:
    Ja mitä maksaa (veronmaksajille)vielä kun sitä pitää PUOLUSTAA oikeudessa :mad: :mad:
    [​IMG]
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead


    No onneks se on varattomana saanut itselleen vaan tommoisen halvan just valmistuneen juristin :rotfl:
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Just näin JZA. Mä oon avohoidossa ja tarkoituksella uutispimennossa. Noihin kuitenkin törmää päivittäin. Sen mitä eilen näin oli vain pääsyytetylle. Saiks se toinen mitään ja se muija? En kuullut enkä lähe surffaa.
    Ketään ei tiedä tuosta Buickista mistä aiemmin kysyin???
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt ei saa yleistää! Niitä on hyviäkin ja tunnen niitä monta. Nekin häpee ja kiroaa tuollaiset.
    Mutta tuollainen manne on laumaeläin. Se ei ole koskaan yksin ja jos on ja saa pataan niin se aina tulee takas eikä se ole yksin ja jotain kättä pitempää aina mukana. Kunnia? Se niille tärkeä, mutta miksi aloittavat?? Mies tekee mitä miehen pitää. Niin ne sanoo. En minä.
    Tossa mietittävää teille kailille rotuun katsomatta lähetti yks ex Kontulan jengi member silloin kuin rotusodat alkoi.
     
  15. palotila

    palotila Gearhead

    Se toinen sai 64 päiväsakkoa. Sama kuin jos olis ajanu lievää ylinopeutta.
     
  16. SamiL

    SamiL Gearhead

    Aika vähällä pääsisi jos päivä jalkapuussa riittäisi.
     
  17. Make Hakala

    Make Hakala 1st gear

    Rebel,tää oli mun vanha auto. Ostin konevikaisena Lohjalta 2000-luvun alussa. Kanki tullut lohkon kyljestä läpi. Pistin siihen samanlaisen Buickin 300:n koneen mikä siinä olikin. Oli automaatilla silloin ainakin. Omistin samaan aikaan toisen samanlaisen auton jossa orkkis alukasi ja 2.vaiht. automaatti. Autot siis -62 Special avoja.
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei 55 ei! Vaan sellainen pissä on vaan yksi reikä mitä Ranskan vallankumouksessa käyttiin mikä sai nimensä sen keksijän mukaan.
    Mutta sekin ois liian lempeä nopea loppu tollaiselle..
     
  19. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Sori jäi "kiireessä"kesken tuo kirjoitus ja olin niin tuohtuneessa tilassa kun lueskelin tätä ketjua.
    Ajatus oli kyllä että pitää siinä telineessä sen vuorokauden "sopivassa"paikassa ja laittaa vaikka lehteen jutun että siellä ja siellä on sellainen kiva kamu kiinni telineessä kiinni,käykääpä "moikkaamassa"sitä,saattaa olla ettei tarvii pitää edes koko päivää siinä :lol:

    Ja pikku tarkennuksena ettei tule taas väärinkäsityksiä,tunnen monia ko.ryhmän (vähemmistön)henkilöitä jotka ovat ihan kunnon kansalaisia ja hoitavat asiansa moitteetta,joten sinänsä minulla ei ole automaattisesti samanlaisia ajatuksia kaikkia kohtaan niin kuin tätä kyseistä"herraa"kohtaan tunnen :wc:
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hey man kyllä mä nään että se on 62 Special avo. Sattumalta vaan saman värinen minkä "Proffa" Vuosaaren telakalta osti kun oli saanut esimakua mun 425cid avosta. Ja hän ei ollut ainoa. Tää kun tapahtui niin Houru tai Maria mun puolesta tänne jotain rapoitoi kun tunsin syyllisyyttä. Olisinko voinut estää tuon tapahtuman mä mietin kun olin kuolinvuoteella Meilahdessa? Nyt tilanne parempi, mutta surullinen olen tapauksesta.
    Oisinko voinut tuon estää?
    Proffa ei ollut ainoa kenet mä käännytin amerikan avo Buickkeihin. Niitä on monta. En tehnyt sitä tietoisesti. Olin tai mun 58 avo oli niille joku vitun esikuva ja niiden täytyi saada avo Buick. Tuosta johtuen ilmestyi 64 musta Wildcat, em Proffan pikku avo ja monia muita. Niiden takia on tullut avioeroja ja nyt tämä ampumistapaus. Tuossa kun olen kuolinvuoteellani makanut niin pakostakin tulee mietittyy mitä oon tehnyt väärin ja mitä suoria tai epäsuoria vaikutuksia niillä on ollut. Pyydän ymmärrystä vaikka ne ei ole syytäni mut nyt kuoleman kolkuttaessa ovele kaikki mitä olen tehnyt tulee väkisinkin mieleen.
    En voi sille mitään. Olen tosi heikko nyt ja vituttaa noi mannejen touhut. Tunnen niitä paljon ja jopa entisen niiden kuninkaan Allanin. Se oli Mies. Uutta kunkkua ei ole. Tiedän miksi enkä sitä kerro, mutta noista Kontulan jengin sodista vesalan manneja vastaan voin joskus puhua jos oikein pyydätte mistä kaikki alkoi ja mistä oli kyse.
    NO mercy tuolle. Teloitus olisi aivan liian lempeä loppu sille.
    Ei tästä pitkä aika ole. Kuitenkin ennen 70 luvun alun jengisotia. Jotain keskiajan ja nykypäivän väliltä. Mannet oli irtosakkia, äh vittu nyt ei jaksa puolustella eikä syyttää ketään.
    Jatkuu jos haluatte..
     

Kerro tästä muillekin!