Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    poistettu
     
    Muokattu: 6.4.2018
  2. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Eile tul ja ol puoliks repeytyny auki. Oispa postipete ollu säpä näky leopardikuosis.
     
  3. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Muuten hyvä mutta kun täällä päin loppukuljetuksen hoitaa Posti niin lopputulema ei yllätä.

    Itselleni paffiloota oli öljyjä tilattuna ebay,n kautta niin postipeten kanssa samaan aikaan laatikolla ihmettelin kun lappu oli laatikossa samalta käyntikerralta.

    "Asiakasta ei tavoitettu ja tavarat noudettavissa postitoimipisteestä" .

    Kysymyshän siitä tuli että "tässähän minä missä paketti" jätti kuulemma pois jo matkasta.

    Kerroin että päivän olen kotona ja ei ole aikomuskaan poistua että tuo vaan sen lootan.

    Oli kuulemma ohjeistettu näin toimimaan koska postelijooni tuttu vuosien kertoi asiantaustoja , säästetään kuulemma kuljetuksissa ja tehostaa jakoa kun ei oteta mukaan.

    Posti ei muuten vastannut edes reklamaatioon ja varmaan DHL,ää kiinnostaa miten alihankinta toteuttaa arvojaan jakeluketjussaan.

    Rahti oli maksettu Saksa-kotiovi ei ollut muuta toimitusvaihtoehtoa ja eikä kyse mistään Kiinanpussukoiden rahtihinnasta.
     
    challenger-70 tykkää tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Post Nord;lla sama käytäntö, mutta jätetään se lappukin toimittamatta. Ei aina, mutta usein. Seurantanumerolla kun katsoo niin näkyy että on koitettu toimittaa mutta vitut ole. Kerran kun katoin niin oli sovittu uusi toimitusaikakin, piti ottaa yhteyttä ja sovin ajan josta minäkin olin tietoinen.

    Velipoijjaan yks paku palautettiin saksaan kun vastaanottajaa "ei tavoitettu".
     
    challenger-70 tykkää tästä.
  5. T&S

    T&S Gearhead

    Jos joku haluaa laittaa tästä kovaa vääntöä niin postin autoissa on seurantalaitteet, joten kyllä sen reitti löytyy. Petoshan tuo on.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  6. tha022

    tha022 Gearhead

    Menin sitten ottamaan rokkiautolta paketin (kiire on) USPS/POSTI kuljetuksella.
    Minä typerys big time!!!
    USPS sai nyt kuitenkin hoidettua lootan 4 päivässä rockauto - Helsinki, vielä kerkee raisun syyläri ennen reissua.
    Sitten posti alkaa roudaamaan laatikkoa Helsinki-lahti-seinäjoki-uusi karleby-hollola-lahti jne....juu, ei kerkee enää syyläri ja oli ostettava suomesta toinen.
    Vain 10vrk kesti saada loota hesasta lahteen.

    Vinks, olis ylimääräinen 300m syyläri
     
    caprice305 tykkää tästä.
  7. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Onhan se ! mutta minkä se posteljooni asialle mahtaa jos ylempää kerroksista käsketään asiat hoitamaan kuten itse tutulta posteljoonilta laatikkorivillä sain kuulla.

    UPS kanssa yksi hämäräperäisimmistä tuojista , paketissa on puhelinnumero ja muut tiedot ja yksi sadasta viitsinyt soittamaan ollaanko paikalla.

    Helpoimmalla tekee kun keskeyttää sen toimituksen ja hakee itse 5km päästä heidän toimipisteeltä kun odottaa ninjamaista käyntiä / käyntejä ja paketin palautusta lähettäjälleen.
     
    challenger-70 tykkää tästä.
  8. T&S

    T&S Gearhead

    Eipä siellä rivissä voi paljon muuta kuin totella.
    Joku viitseliäs voisi tehdä tutkintapyynnön poliisille.
     
  9. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Pakko kysyä missä päin on ohjeistettu posteljoonia jättämään paketti pois kyydistä ja viemään saapumisilmoitus suoraan? :eek:

    Ja oliko kyseessä pikapaketti vai postipaketti? Osoitekortissa on yleensä numero 14, 21 tai 16.
    16 menee suoraan postiin noudettavaksi, 14 tuodaan ovelle ja jos ei ketään kotona niin jätetään saappari ja postiin noudettavaksi. 21 taas soitetaan ja sovitaan toimitusaika.

    Sillä kyselen ku ite oon postinjakaja ja ei oo kyllä mulle sanonu kukaan että pitäs jättää suoraan paketit pois matkasta, päinvastoin, vittuilua tulee taatusti jos ei tehdä niin kuin kuuluukin.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Osaat enskerralla valita sit oikeen toimitustavan jos kiiren on ;)
     
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No en kuule muista minkä numeroisena paketti tuli mutta saksasta- kotiovelle Castrolin öljyjä ja DHL,n kuljetus ja kotiovelle jo 15v naamatutut postelioonin kanssa ja tuskin ihan shittiä viitsi puhua mutta kyllä se paketti tontille ilmaantui saapumisilmoituksen jälkeen.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Huomenna kulkeutuu Pieksämäki-Helsinki-Pieksämäki välillä tavaraa jos jollain tarves, farmarilla liikenteessä.
     
  13. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Saakeli,kyllä toi ovikello olisi hyvä olla toiminnassa.Postineiti tai Pate oli yrittänyt toimittaa pakettia,mulla ei ovikello toimi.
    Kotona silti olin,olisi nyt pikkasen ovea kolistellut niin olisin kuullut.Toisaalta,ehkä oli hyväkin niin,sillä reilu satsi oli juomaa tulossa,jos olisi suoraan kotiin tullut,niin houkutus maisteluun
    olisi ollut suuri!Asioilla on aina kaksi puolta!:p
     
    challenger-70 tykkää tästä.
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jepa, mulla tuli männäviikolla paketti DPD:llä lähetettynä ja tietenkin Suomen päässä "pahamaineinen" PostNord hoitaa tuota. Eipä siinä, jostain syystä mulle tuli ajallaan kännykkään tekstari, johon vastaamalla sain valita toimitusajan. Ja hämmästys oli suuri, kun ovikello kilahti about minuutilleen oikeaan aikaan.

    Pari noin 20 kiloista paffi-lootaa tuli, joista toisen kyljessä reikä. Kuskina oli hieman enemmän pigmenttiä sisältävä kaveri, joka alkoi työntää jo silmille sähköistä kuittaus-laitetta. Totesin, että tossahan sun aparaatissakin seisoo, että "varaumat kirjattava ennen kuittausta". Että katos ny, kun on vaurioutunut paketti. Ruskettunut kaveri alkoi hätääntyä ja selittää, ettei osaa käyttää laitetta, eikä hälle ole näytetty kuin tuo kuittaus.

    Sen verran oli kaverilla jo hikikarpaloa otsalla, että sääliksi kävi - eihän se ton kaverin vika ole, jos PostNordilla ei esimiestaso pelitä ja pidetä huolta siitä, että ruohonjuuritaso osaisi käyttää annettuja laitteita. Anyway, rauhoittelin reppanan, riipaisin paketin auki ja kun näin, että sisältö oli kunnossa, niin repäisin nimen laitteeseen. Jamppa helpottui, mutta huikkaili lähtiessään vielä, että "jos jotain tulee, ni mina kyla totista, että paketti oli rikki".

    Eli itse rahti meni tällä kertaa muuten ihan putkeen, mutta olisi se mukavaa, jos pakettia toimittavalla henkilöstöllä olisi osaaminen ja opastus kunnossa siinä vaiheessa, kun kohdataan asiakas.

    -JJ-
     
    eilhik tykkää tästä.
  15. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kuskeja on monenlaisia kuten kuljetusyrityksiäkin.

    Työpaikalle tulee tavaraa melkoinen määrä päivittäin, ja yhden yrityksen kuskit on rahtikirjoihin jo etukäteen itse kirjannu varaumat jos paketeissa on jälkiä / reikiä.

    Muutamat yrittää edelleen käännellä paketit niinpäin ettei vaurioita huomaisi, mutta kun on jo naamat tullut tutuksi niin nimmaria ei tipu ennen kuin paketit on käyty tarkasti läpi.
     
  16. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kukka-ja hautauksessa kun olin vastaan ottamassa tavaraa, paketti supparit meinas hermostua kun tarkistin tavarat ensin

    Niillä niin kiire ole jos paketteja ehtiivät hajoittamaan, niin joutavat odottamaan


    Vai väittääkö joku muka että ne paketit iteksiään hajoovat siellä autossa jos ovat asianmukaisella huolellisuudella käsitellyt ja kuorma on ollut asianmukaisesti sidottu
     
  18. tha022

    tha022 Gearhead

    Hieman off topic, kyseessä ei ole posti vaan UPS + alihankkija.

    Vaimo tilasi englannista tatulointi tarpeita. Uusi kone (700€),neulaa,puhd ainetta yms.

    Nojoo, paketti pepe pyyhkäsi transitilla pihaan että tuossa.
    Vaimo soittaa mulle että mitä teen kun paketti valuu nestettä. Neuvoin tekemään varauksen ennen nimmareita.
    Siitäkös paketti pepe suivaantui, huusi vaimolle ettei saatana ole mun ongelma jos lootas nestettä valuu.
    Sanoin että älä ota lootaa ja yhteys myyjään.
    No mitä tekee UPS
    Ne aukoi lootan, totesi että puhd aine pullo halki ja pakkasi uudestaan UPS pakettiin, nyt voi rouva ottaa vastaan.

    Ei muuten ota!!

    Myyjä lähetti saman lastin uudelleen ja ilmoitti ettei aio enää käyttää UPS palveluita.

    Ei taida olla kuriirilla oikeutta avata lähetyksiä ominpäin
     
    roadmaster95 tykkää tästä.
  19. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kertokaahan joku pakettia ajanut, miten ne lootat saa hajalle?

    Ite oon ajanut kiiressä lastattua ruokakuormaa useempaan pisteeseen purkaen, eikä ykskään rullakko purkautunut pitkin autoa tai riisit ollut pitkin lattioita
     
    eilhik tykkää tästä.
  20. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    on se kiva, paketti lähti somerolta ja ottaa vauhtii hesasta
     

Kerro tästä muillekin!