Potilas 318

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tero2, 3.12.2014.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Potilaan tiedot:
    -84 lohko 030 ylikoossa
    kb:n 399 männät.
    Puristus 10.65
    360cid kannet 1.88 / 1.6 venoilla. n.60cc. Portattu
    Nokka http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=671&sb=2
    Tunnel-Ram
    2x Holley 465cfm
    Compin rullakeinut
    Pellisarjat

    Loota 904
    4000 turbaani
    manuaalikoneisto

    Auto kevyt rämleri.

    Kansien virtauslappu: http://s1335.photobucket.com/user/Tero_ ... ort=3&o=47

    Elikkä lähinnä saisko tohon enempi voimaa jollain toisella nokalla viel? Kampiakseli on orkkis valu et se vähän rajottaa ehkä kierroksia,veivit kuitenni Scatin I-beamit. Tosin tällä kokoonpanolla ei kauheesti vielä oo tota ajokokemusta...Vai onko seuraava vaihe enemmän kuutioita koneeseen?
     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    Mun mielestä ei kannata nokkaa muuttaa, se on tohon koneeseen aika hyvin kohdillaan. Kansissa riittäis potentiaalia nostaa kierrosaluetta mutta sitä sun alakertaa ei kannata kovempaa pyörittää. Säästä nokkarahat mielummin vahvemman/isomman alakerran tekemiseen.
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Selma...mites sitten jos joskus tohon tuota 4" akselia vaihtaa vaatiiko kannet sillon isompaa imuvenaa? Vai meneekö hifistelyksi...
     
  4. mopster

    mopster Gearhead

    Ei vaadi jos tohon saamaan lohkoon meinasit tehdä, Yli 4" poraukselle voi sit laittaa isompaa venttiiliä mut ei mikään välttämättömyys. Mä tekisin kyllä niin että pitäisin ton koneen kasassa ja hommaisin 360 lohkon aihioks uutta alakertaa varten, siihen sit takoakseli, H-veivit ja takomännät niin jää varaa päivittää yläkertaakin.
     
  5. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    mut saahan tosta 318lohkostakin melkein 400kuutioo? Vai onko nää 318 vaan verkonpainoina parempia :D
     
  6. F-body

    F-body Gearhead

    Vanhemmasta myllystä takoakseli niin kelpaa kierrättää eikä tarvi laittaa kaikkia uusiksi. Kyllä stroukkerkin mukava silti on.
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Eipä noita hyper mäntiä ja I-beam veivejäkään kannata älyttömiä pyörittää. Tolla tän hetkisellä kombollakin pitäis tehdä vaihdot 7:ssä tonnissa.

    318 stroukkaamisella saa kyllä ihan hyvin kuutioita, mut pieni poraus on tehoa rajottava tekijä. Noilla kansilla se vielä menee mut jos hommaat joskus jotkut rajummat kannet isommilla venttiileillä niin sit ahistaa. Nykynen alakerta on myös kokonaisena rahan arvosta tavaraa, mut jos teet samaan lohkoon niin se pitää pilkkoa eikä yli jäävistä sisuskaluista paljoa saa. Lisäks tommonen 80-luvun lohko ei oo välttämättä niitä kaikista vahvimpia eikä välttämättä oo paras aihio tehdä mitään hirmusta tehopattia.

    Kyl siihen alakertaan kannattaa panostaa kerralla vähän enemmän niin siitä on sitten iloa pitemmäks aikaa eikä oo heti seinä pystyssä kun taas pitää lisää virittää.
     
  8. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Ahaa kiitoksia valaisemisesta. Katotaa miten toi kippo ens kesänä kulkee...mikäänhän ei ikinä riitä :D nykysellä kombolla tuntuu joka vaihto paukkuvan heti rajottajalle.. nooh harjottelulla tuota saa paremmaksi.
     

Kerro tästä muillekin!