Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tein justiin listan noista huolto- ja päivitysosista (hinnat taaloina):
    - Lämppärin kenno 33,27
    - Öljynsuodatin 13,33
    - Diesel suodattimet 3 kpl 80,00
    - Ilmansuodatin 35,55
    - Termari 15,80
    - Hehkutulpat 56,24
    - Moniurahihna 60,71

    Päivitysosat:
    - EGR delete kit + uudenmallinen Oil cooler 665,00
    - Turbo feed line 93,28
    - Coolant filtration kit 175,00
    - Oil bypass filter system 630,00
    - Turbo oil drain tube 30,00
    - HPOP fitting update kit 60,00
    - HPOP updated stand pipes
    - Dummy plugs 34,24
    - Fuel pressure regulator with blue spring
    - SCT Tuner 379,00

    Lisäksi jos kone on paljonkin auki, niin ARP kannenpultit/studit ja uudet kansipahvit. n. 500,00
     
  2. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Mites toi EGR delete vaikuttaa katsastuksessa, sehän lisää päästöjä? Pysyykö silti sallituissa rajoissa jottei tuu hylkyä?
    Itse en ole ennen k-a:a katsastanu, joten millai ovat Powerstroket menny läpi?
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

    ei noilla egr romuilla oo paskan vertaa merkitystä täälä suolistoliitossa.egr alentaa typen oksideja ja niitä ei täälä dieselistä mitata.
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ja sä meinat pist oiken tuulema, noh tiety kerrala kaik mahdolline kunto. Saa sit nauti ajamisestä eikä tarte murehtiä. Taita pita paikas et ei jenkki korjata, sita laitetaan vaan paremmaks. :lol: Mietin täs miten tärkeä see j-nesteen suodin on. Jos nesteitä vaihtaa säännölisest kai see riittä. Ei se kuitenka kestä pitempää vaik suodata sitä. No tietyst oilcooleri saatta pysy puhtampaana. Ite suunitelin sen EGR delete kitin, mika sisältä myös uuden oil coolerin, sen sihtin öljyn korkeapainen pumpun syötöllä, poltoainen säätimen uuten jousen, turbon avarampaan öljyn poistoputkeen, no see moniurahihna ei tekis paha ol varana, hehkutulpaatkiin vois uusia :odroll: Laturi mul tempuili vähä, mut säätimes oli vika tai oikeest niissä laturiin ja säätimen välis olevis kontaktinastois, olivat hapetunu, oireen huomas kun valot vilkui kevyesti ja akut ei latautunu kunnola. Millaine ilmaputsari sul siel viel on alkuperäinenko? Ja pa suodatimet mul on vaan kaksi..?
     
  5. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tuo oli tuollainen suunnitelmalista. Katsotaan sitten kun on ajankohtaista että mihin rahat riittää ja onko auto vielä mun pihassa. :)

    Tuo -jesteen suodatin pitää oil coolerin puhtaamapana ja ei mee sitten tukkoon. Ne kanavat on niin pirun ohkasia.

    Ihmettelene vieläkin että mikä tuota katiskaa vaivaa, kun valot pumppaa auton käydessä?
    Kiesissä on uudet akutkin. Eli olisko sama vika kun sulla oli?
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mahdollisest. Oire viittä ainakiin siihen. Mul päätyi ainakiin lataukseen loppumiseen. Otin laturiin pois paikoilt. See suojasiivike täyty poist siit jäähdytimeelt, siinnä alhalla näkyy see automaatine remmin kiristin. Sovitin siihen sorkarautan tapasen työkalun välin niin et remmi jäi löysällä. Iso plussa kaapeli laturist irti ja toi pistoke, sen lukitus takapuolel( virtaavain pois paikoilt). Sit kolme iso pultti ja laturi pöydälle. Takakannestä täyty ot pois toi vihreä plussakaapeli jalka, punainen kansi siit pois , siinnä alla 10mm avaimella mutteri. Äla irroita muita muovikansia(laakerin pesän) saatavat men rikki. Sit noi kolme pitkä pultti ja koputelet varovaisest kannen pois paikoilt(huomioi muovine laakerinpesä) Siinnä alla näky toi virtasäätin on kiinni 3-el torksiruuvil ja siin näky tollaine jäähdytysritilä. Ruuvit auki ja ota pois varovaisest kun hiilet tartuu poies nostaes laakerin taakse. Tarkast et hiilet on tarpeeks pitkät, mulla uloituvat vapaana reilun sentin ulospäin ja sit siin mist noi 3-me torksiruuvi tuli läpi, näkyy metalliset kontaktipinnat että säätimessä, että vastavast laturissä. Mul olivat hapetunu, putsasin ne huolelisest, tarkistin että hiilet liikku pesissä vapaasti. Kasasiin uudelleen ja rupes toimima. Näyti reilu 14V akuilla ja voimatonkeet esiteli n 80A latausta. Kannata tiety lata akut kans ulkopuolisella laturilla kunnolla välillä, säästy laturi. Laitoin ite laturiin kii rempan ajaks. Ja pistiin 18A latausvirraks kun on käsin säätetävä laturi. Jos kuitenkiin lataus ei korjandu, sit noitä säätimiä saa erikseen jos laturi muuten näytä ehjält. No tietyst jos sun autos on samanlainen laturi,
     
  7. vivianan

    vivianan 1st gear

  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    morjest, saiks laturiin toimima. Tilasin itele sellaisen virtasäätimen varaksi kans. Koska ylensä mun onnealla sellaiset oireet tule viikonlopuna ja kuitenkiin on aina suuniteltu silloin jotain menoja... :D Sen virtasäätimen löydät sellaisel tunnuksellä F8WU-10C359-AB Motorcraftiin tunnus vaik se uus säädin ei olnu enää Motorcraftiin. Viron puolelt tilasin ja maksoi 45,-euri. pari päivää meni kun ei olnu hyllylä. Värkääsin tos viel sen 4-veto solenoidin kans. Sekin täytyy hommat uusi kun ei oo korjatavis. Ohjaa automaatisten napalukkojen toiminta. Aiheutta myös vikailmoituksen tietokoneele. Piti käyt tietokoneen päässä poistamas sen ilmoituksenkiin, sit rupees toimima. Jossakin välis oli myös pieni onkelma sen sähköisen 4x4 kytkentaan kans, mut siinnä oli toinen kytkentärelee paskana, uusi paikalle ja rupees taas 4x4 valot sytty koietaulus, vika oli selläinen, et kytkii 4-veton päälle, myös hitastimeen, mut ei kytkenny enää poies. Niitä releitä ei tarvi tilat mistä kun sopi mika tahansa 30A kestäävä 5-jalkane relee, kun vaan jalat on samas järjestykses. Tietyis sakemanin valmisteis jalat eri järjestykses !! No sit pala sulakke ja ....
     
  9. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mitähän tuo säädin kustantaa Suomen puolella?
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    jahah, kun kävin hakemassa sitä mötikkä huomasin taustalla suomenkielisen lähetyslistan... Kannata varma kysy täältäpäin ensiks. Kokemukseni näytä, et on olnu positiivisiä yllätyksiä. Tietyis osis voi olla huomatavia erilaisuuksia hinnois. Viimeine huomatava esimerkki oli viimetalven starttin palamine, viron hinnat alkuperäinen n.600 euroa, tehdaskorjattu siihen 400-n haarukan, täällä 265,- uusi välitysstarti. 8) ei olnu kyll alkuperäinen mut otin ennen asennusta pöydalle auki. Oli hienost rasvat paikal, ruuvit, mutterit kirellä ja toimi toistaiseks hyvin. Mun mielest jos alkuperäinen virtasäätin on kunnos eli hiilet riitävän pitkät ja vika sama kun mulla oli ja rupee toimii sit en vaihtais alkuperäist ja jättäis toisen vaan niikuin varalle. Tiety turhaa työtä siit tulee jos kokeileet ja joutu kuitenkiin tekee uusiks. No jos et löytä sitä täältä ilmoit koitetaan keksiä jotain
     
  11. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Jaahas nyt ollut tuo F250 6.0 ollut pihassa 3 viikkoa ja kilometrejäkin kertynyt melkein 5tkm. Täytyy sanoa että on kyllä mukava ajaa tienpäällä vaikka on isokin kuorma. Ruotsissa käytiin 4 moottorikelkan kärry perässä ja yks lavalla, sekä 4 miestä ja varusteet mukana niin keski kulutus 17,5l vaikka yhdistelmä paino lähenteli 7000kg niin ei ollut paha. Tässä lähiajossa mennyt noin 14 ja jos ajaa pitkää matkaa vakkarilla 11,5 olen päässyt. Egr täytyy varmaan puhdistaa seuraavassa huollossa niin jos ei tulis sit yllätyksiä.
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Näin siinä sit kävi, sorry guys :oops:
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No kerros mihin laitoit "ramppa kalkan"?

    Ja taitaa osanotot tulla sinnepäin ;)
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    -08 Ram 5500, sain diilin jota oli vaikee passata, mennään nyt tolla kunnes on varaa ostaa brännyy hoppa :wink:
     
  15. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Oliskohan kellään linkiä miten puretaan mittaristo, ilmeisesti airbagin lamppu
    palanut ja auto piippaa vittumaisesti 30-40min välein ajossa.
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mul cursionis irto see mittarin kehikko klipseist. Eli ruuvimeisseli väliin, mut see muovi tosii hapero, noi klipsit jää helpost käsiin.Ne klipsit niinkui sen kehikon nurkis. Ja mittaritaulu itse siinnä sit ruuveil kii. Koko taulu irroitasse löyty ruuvit myös radion alta. Jos on cursioni tai virtaavaimes immo, sit ainakii virtaavain pois paikoilt et ei päätietokone ei otais herneetä pistokeiten irrotamisest. Ooks testanu missä vikaa oikeest piile. Joteenkin epäileen sitä mittarivalo. Ooks sul see turvavyö hälytys aktiivine viellä. Toi airbagin valo pitais sytty virtaa päälee laitaisse ja sammu hetken kulutua.
     
  17. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Paat vaihevivun alaasentoon ja ratin tilttaat alas.
    Irroita ruuvi siitä kojelaudan alreunassa olevasta koukkutelineestä sekä radion takaa pari ruuvia. Radiolle voi tehdä metallista u-lenkit jolla sen saa pois, jos ei ole sitä alkuperäistä työkalua.
    Kojelauta lähtee tämän jälkeen irti nykäisemällä molemmista reunoista,
    Mittariston kulmassa kannattaa olla varovainen, menee helposti katki.
    Eli hyvin simppeli toimenpide.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Jaahas piippaus saatiin loppumaan huollossa, airbag lamppu oli palanut ja molempien airbaggien johdot oli vedetty irti ja samoin oli töötistä, en tiedä mikä ollut ideana, mutta on myös mennyt leimasta läpi vaikka eivät ole pelanneet.Kulutus pyörinyt tässä lähiajossa 14-16 välissä ja pitkässä matkassa päässyt parhaillaan 11,5l/100km, auttaisko ohjema kulutukseen, vaikka ei tuo matka-ajon kulutus paha ole. Onkos tuossa vakio mankassa 6cd vaihtajalla mitään ulostuloja vahvistimelle tuolla takana vai olettako vaihtaneet suotaan parempaa soitinta jos meinaa päivittää audio puolta?
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Täyty pist muisti jos vaik rupee omas autos tule samoja oireitä. Kulutus tuntuu aikalailla ns vakiolta. Mul suunilleen samat arvot. Emäntä on toki pysähtänyt numerot joskus jopa 9l kohdalla :eek: noh mul see ainakiin ei oo onnistunut. Kuullemma boxila tai hienosäädöllä saa ehkkä pienemmäks...mut jos katto auton kokoa sit...noh mielestani ihan ok. Radiota en oo lähteny säätämä kun autos ns Family Pack eli DVD ja radio yhdistety, pystyy takapenkillä käytä eri ohjelma kun etupenkki samanaikasest. Kai siihenkiin joku ratkaisu on tietenkiin. Sinne sopii paikalle jotkut Pioneerin tai Clarionin laiteet ja saa sovitimen kans myös rattinappulat toimima jos ei oo DVD-da. Siinnä tulee ongelmaks see kun toinen käytä PAL järjestelmä ja toine jenkkien sit eivat vältämät keskustele keskenäin. DVD soitintä tutkittu mut PAL järjestelmän muutamine kyseenalainen. Helpompi hommat oike soitin. Tai sit ite convertin toivotuistä DVD levyist tietokoneen avulle jenkki versiot, kestä n5 min riipuen filmin pituudestä ja toimii. Ainakiin marakateille on hyvin riitäny :D
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Noissa mun kuvissa näkyy pirusti johtoja, kun jenkkiurpo oli jättänyt kojelaudan sisään jonkun hiton 6-kanavaisen, vai mikä lie tsydeemin, mutta pöljä poikkaissut kaikki kajareille menevät johdot ja lisäksi vienyt kajarit mennessään. Otin sen toosan kojelaudan sisältä pois (olihan puljaaminen) ja johdotin kajarit uudelleen. Sain orggis-kajarit lahjoituksena eräältä palstalaiselta (kiitokset sinne vaan).

    Eli on siellä liitäntöjä varmaankin tarpeeksi tai sitten käyttää adapteria.

    Mulla on tuolla takaosastoa varten viellä erillinen cd-soitin ja VHS videot keskikonsolissa + kattoscreeni.
     

Kerro tästä muillekin!