Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. epv

    epv 1st gear

    Alkanut kummasti kiinnostamaan F250 juurikin tällä (pelotellulla) 6.0 moottorilla. Uskaltaako tuollaista oikeasti ostaa? Käytetty on toki käytetty, mutta työautoksi tulossa, niin auton olisi hyvä toimiakin eikä olla aina tallissa rikkinäisenä. :confused:
     
  2. baepis

    baepis 1st gear

    Joo joku näissä kyllä on, että kiinnostaa.

    http://www.nettiauto.com/ford/f250/8195687

    Tällästä taas kyselin. Yritys käytössä ollut viimeiset 5 v. ja ei ole kuulemma mitään kirjaa pidetty huolloista. Pistää taas miettimään...
     
  3. epv

    epv 1st gear

    Katselet ilmeisesti samoja pirssejä kuin minäkin o_O Kävitkö Hämeenlinnassa ollut kokeilemassa taannoin?
     
  4. baepis

    baepis 1st gear

    Nähtävästi :) Kävin joo Hämeenlinnan Kamuxilla ollutta kokeilemassa. Lupas siellä selvitellä huoltoja ja soitella...ei kuulunut soittoa. Kävin pari viikkoa myöhemmin kysymässä, niin oli myyty...melko reilua:) No ei se mitään. Kävin nimittäin tutulla korjaamolla kyselemässä siitä missä Kamux oli sitä korjauttanut, niin sanoi että pysy vaan kaukana siitä;)
     
  5. epv

    epv 1st gear

    Itsekin kävin sitä kokeilemassa. o_O Lootan alla oli aika iso lätäkkö silloin parkkipaikalla, myyjän mukaan ei voinut olla mahdollista. :D Ihan hyvin se ainakin toimi koeajolla. Mitä sieltä firmasta sanottiin? Myyjän mukaan siihen oli EGR:n jäähdytin uusittu ja etuperään jokin osa.
     
  6. baepis

    baepis 1st gear

    Joo toimi hyvin koeajolla ja oli kyllä hyvä ajaa. EGR jäähdytin, turbo, kardaani (tai jotain), nopeudenrajoitin ja alustaan paljon muutakin, mutta en muista enää. Kamuxilla kuulemma meni siihen ainakin 10 000€ korjauksiin.
     
  7. epv

    epv 1st gear

    Kai se sitten olisi jo hyvä laite ollut? :D
     
  8. baepis

    baepis 1st gear

    No uutta osaa ainakin laitettu paljon, niin vamaan sitten;)

    Mitenkäs tämä Kuopion auto. Oletko sitä kysellyt tai koeajanut?
     
  9. epv

    epv 1st gear

    En, koska toisella puolella Suomea omasta sijainnista. Pitää katsoa miten sitä tässä innostuu soittelemaan.
     
  10. suhari13

    suhari13 1st gear

    Olen uusi excursionin omistaja. Auto on 2004 6.0l. Olisi tarvetta uudelle turbolle. Turbon numero 1843761c93. Voisitteko vinkata joitain paikkoja josta voisin kysellä turboa. Yritin korjattaa turbon jo turbotukussa mutta siellä ei tainnut löytyä varaosia siihen. Onko f250:ssä sama kone/turbo kuin excursionissa.
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Äffäläisessä on sama kone ja sama turbo. Löytynee jenkeistä parhaiten, ellei sitten tee löytöä lähempää.
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No mikas siinnä on vikana, osia löyty kyllä rapakon toiselta puolelta. Jos on toi geometrian siipiä säätävä keha kulunu tai siivet kulunu sit kyllä siihen saa osia http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...04+Powerstroke+6.0+turbo+rebuilt+kit&_sacat=0
     
  13. suhari13

    suhari13 1st gear

    Pakopuolen laakerit/siivet entiset ja se kehä oli jumissa, ei meinannut irti lähteä. Uskoisin rikkoutumisen johtuneen jumiutuneesta kehästä.
     
  14. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Moro.
    Onko kukaan asentanu tämmöstä "bullet proof dieselin" oil-coolerin siirto settiä? Siirtää oil-coolerin pois sieltä koneen syövereistä hanttarin puoleisen akun taakse. Olis helppo vaihtaa oil-cooleri sitte seuraavalla kerralla kun rupee tukkeutumaan. Hinta on kyllä melko suolanen...

    http://www.bulletproofdiesel.com/product_p/vk688.htm
     
  15. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    En näe kyllä mita syytä asenta sellainen kitti. Jos oilcooler on joskus vaihetu siihen uudempan foortin oman version. Sit see kyllä kesta aikas hyvin. Tietty jos jäähynesteet on oikeat ja erivärisiä ei sekoitellaan keskenäin. Eli voi kehitty jonkinsortinen reaktio, mika sit vastaavast rupee keitaa mootorista jotain sakka ylös. Ja jos nesteet vaihta joksekin säänölisest, sit ei pitais ol ropleema asias. Sama firma tarjoa myös niitä ulkopuolisia öljyn jäähdytimia. Mika sit taas on näillä nurkila ehkkä ylimitoitetu. Sopii varma josskiin etelässä ja kun raaha jatkuvast peräs jotain painava kärry. Ite vaihoin kans omas autos suutintiivisteiten vaihdon yhteydessä sen oilcoolerin uudempaan kehitysversion, vaik vanhakaan ei olnu viel tukossa. Ja aina niitä voi asentaa jos mieli tekee. Tossa kittissa tosiankiin toi hinta on sellainen huomio herätävä.
     
  16. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Oilcoolerin itsekin vaihdoin puoltoista vuotta sitten, mutta nyt on alkanu vuotaa öljyä sieltä koneen päältä oilcoolerin kannen välistä. Tainnu tiiviste hajoo. Laitoin nuukana sillon jonkun tarvike oilcoolerin tarviketiivisteillä, hinta oli n.100$ kun alkuperäinen olis ollu n.350$.
    Vaihtotyö on sen verran kova ettei sitä kovin usein viittis tehdä, siksi tässä vaihtoehtoja mietiskelen...
     
  17. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Mitenkäs täällä immeiset käyttää lisäaineita dieselin joukossa?
    Jos aihetta on jo käsitelty niin viitatkaa ihmeessä keskustelunpätkään.

    Me tuossa 2003-mallin 6-litraisen Powerstroken kanssa käytimme RL-2- tuotetta vajaan vuoden verran kunnes tuli mieleen avata EGR-venttiili, se kun on meillä toiminnassa rosterisen coolerin kanssa.

    Olipa kertakaikkisen mämminen, kostean muhjun likaama venttiili.
    Putsasin venttiilin ja asennettuani sen takaisin ajettiin 7 viikkoa lisäainetta käyttäen (vaikka oli oletus, että se voisi olla syypää) ja sitten avaus, kosteaa paskaa ihan kokkareittain esiintyi edelleen.
    Toki huomattavasti vähemmän kuin edellisellä kerralla, kone kun on ollut levällään 2014 kesällä.

    Sit taas ajeltiin pari kk, ilman lisäainetta ja kas, venttiili olikin - ei nyt syötävän, mutta melkein - puhdas.

    Onko lisäaineista kokemuksia?
    Tämän aineen tarkoitus on etiketin mukaan voidella pumppua & suuttimia.
    Ekat hakutuloksen Googlella puhuvat suomen kieltä...wtf?
    Onkohan tuota muualla myynnissä kuin Suomessa?

    Tuon perusteella voisi ehkä sanoa että EGR-venttiileillä ajeleville tuota ei voi suositella.
     
    Muokattu: 16.9.2016
  18. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    STP:n diesel injector cleaneria ja fuel system cleaneria olen käyttänyt ja ensimmäisen tankillisen jälkeen eron koneen käynnissä huomasi. Ei EGR:ää paikallaan, joten jäämistä ei voi oikein sanoa mitään..
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No, omas autos oon käytäny sellaist http://www.kleenflo.com/products/952-953.html ainet, missa on pieni setaaniarvo nostava ominaisuus. Ja huoma eron kyllä, varsinkiin jos on jostaakin onnistunu tankama jotakiin vähä huonoma diiseli. Sit sitä ainet lisamalla mootori käynti rauhoitu. Ennen kun EGR oli toiminas viel, tuli sitä joskus putsattu ja ei havainnu kyllä mitä erikoist siinä. Talvisiin on tälläinen http://www.kleenflo.com/products/991-992-993-994-995-998.html aine käytössä. Siit aineest uskalla men vaik takuusen, koska oon sitä ainet käytäny myös rekassa. Kun joskus ulkomaan ajossa oltin, ikään ei tieny mihin kuuse lähetetiin ja millaist ainet tankasit. Sit toi aine on aina pelastanu tilanteen. Jopa silloinkin, kun kovassa pakkasessa muut nostivat diiseli tankista haarukalla, ei tarvinu muuta kun usva putkeen.[​IMG]
     
    Tonto75 tykkää tästä.
  20. Hampuusi

    Hampuusi Gearhead

    APUA 6,0 2003 power stroke ei käynnisty kuumana?
     

Kerro tästä muillekin!