Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Aivan, kun käytössä voi ol erilaiset FICM yksiköt. Vanhemassa ns 7 pin ja uudemassa 4 pin. Toda vanhempa versio voi päivitä uudeman, mut FICM on vaihdetava, milla tiedyst ei ole erityist merkityst. No ehkkä rakeenteelisiä. Tässä niitä välillä repareeraessä on tulnu huomattu, että uusimissä ns 4 pin versioissä jotkut "rebuilt" firmat on korvanu ne piirilevylt irtovat SMD vastukset tehovastuksillä. Mitkä pysyvät vissi paremmin piirilevyllä. Eli see ohjelma versio pitais näky myös tosta käytössä olevasta FICM modulista.
    Edit: sitä vanhempa versio FICM on helpompi viritä kun palikat kestää isompia volttimääriä, kun uudempat.
     
  2. Janne76

    Janne76 3rd gear

    sen verran että, ECU:n ohjelmointi ei vaikuta FICM yksikköön. FICM ohjelmonti on ihan eri asia, siinä on omat ohjelmat...
     
  3. SILLKARI

    SILLKARI 1st gear

    7.3:ssa tein sellaisen mokan että puolityhjällä akulla palauttelin woimaa katsastusasetusten jälkeen ja PCM jämähti. Kyseessä oli tosin Edge, mutta sama naksutusmoodi siihen jäi päälle..
    Edgeltä ei apuja löytynyt, mutta SCT:llä voisi olla patenttiratkaisu aiheeseen:

    ..contact SCT with your issue, so they can send you a "recovery file" to load your stock tune back into the PCM/ECU..

    Tällainen kommentti löytyi jostain netin keskustelupalstoilta.

    Itse hommasin toisen PCM:n ja tarkoitus on käydä dealerilla joskus vanha palikka mukana ja kokeilla että saako sinne ajettua originaalisoftan uudelleen. Siinä kun pitää olla auto mukana...

    /Kari

    EDIT: Olitkin näköjään ollut jo Tech Supportiin yhteydessä... eli ei taida auttaa tämä kommentti muuten kun siltä osin, et jos laina-PCM:llä saat auton pajalle niin originaalin saa ehkä flashattua uudelleen...
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ju FICM kytketään irti ohjelmointin ajaks... Mut ei tä nyt varma auta asia eteenpäin eikä PCMn lainaus, koska see ei tunne muita(vieraita) yksiköitä siinnä autossa, kun kuitenkiin VIN koodi on asian pohjana. Jos tämä kaveri osais auta näissä kysymyksissä eteenpäin https://www.google.fi/search?q=Ilmo+Saarela&tbm=isch&imgil=_QmttwwKlCDJlM%3A%3BjWQ1Zs6grL7bHM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ammattiautot.fi%252Fuutiset%252Fis-automotive-oy-myy-erikoisemmat-yritysautot%252F&source=iu&pf=m&fir=_QmttwwKlCDJlM%3A%2CjWQ1Zs6grL7bHM%2C_&usg=__GmCO5QE4Zni1O_6vwgsjk6vvyxU=&biw=1338&bih=698&ved=0ahUKEwiu4obV9pnTAhVPb5oKHWuSDDgQyjcIQg&ei=hn_rWK6HHc_e6QTrpLLAAw#imgrc=_QmttwwKlCDJlM:
     
    Muokattu: 11.4.2017
  5. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Kah, perkule, olin ymmärtänyt että tuo "married" (vai siis "locked"?`) nimenomaan estää ettei autoa pääse muilla kapuloilla vänkkäämään.
    Kiitos tiedosta! :)
     
  6. Tonto75

    Tonto75 2nd gear

    Mikähän tässä on syypää ettei kapulasi pakota tallentamaan stock-fileä..
    Meidän SCT tekee sen aina oma-alotteisesti kun asentaa viriohjelman.
    Eikä anna asentaa vaikkapa Performance-ohjelmaa Streetin päälle, aina pitää mennä Stockin kautta.
    Liekö tässä kohtaa nyt tekemistä sillä "married-locked"-asetuksella sitten?
     
  7. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Hyvä, että selvensi.

    Tästä syystä tehdasohjelmisto kannattaa palauttaa aina autoon, jos se lähtee esimerkiksi ulkopuoliselle huoltoon tai korjaukseen. Jos joku ulkopuolinen asentaa jostain syystä esimerkiksi tehdasohjelmiston kun viritysohjelmisto on jo koneessa, niin auton palautuessa takaisin SCT ei enää toimikaan. Näistä tapauksista on kerrottu ulkomaisilla palstoilla paljon ja SCT:n palauttamisesta takaisin toimintaan joutuu maksamaan SCT:lle pienen summan rahaa. Suomessa toki harvinaisempaa, kun ei ole juurikaan diileritasoisia huoltoliikkeitä, mutta silti..
     
    Muokattu: 12.4.2017
    Tonto75 tykkää tästä.
  8. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Ei tässä varsimaisesti ollut ohjelmoinnista kysekään. FICM:n ja ECU:N välillä kulkee kuitenkin dataa (esim. vikakoodit). Eri FICM:in versiot tuotttavat erilaista dataa (esimerkiksi vikakoodit syntyvät eri tavalla). Tästä syystä ECU:n ohjelmiston täytyy tukea oikeaa FICM:n versiota ja tästä syystä esimerkiksi Uti86:lla kannattaa varmistaa ECU:n tehdasohjelmiston versio, koska vuoden 2004 puolivälissä ohjelmisto muuttui.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Nuuh, miten on menny tän asian kans, joku oot saanu valot syttymä taas?
     
  10. Parru115

    Parru115 1st gear

    Oisko kellään mahdollisesti 6.0 powerstrokeen öljyrailiin erikoishylsyä ku ei tunnu löytyvän ku amerikoista ja pitkällä toimitusajalla..... Tarttis saaha tiivisteet vaihettua....
     
  11. Eskobastion

    Eskobastion 1st gear

    Kyllä sellainen 30 torx-hylsy löytyy paikallisesta Motonetistä, IKH:lta tai vast.

    Esim. http://www.ikh.fi/fi/hylsy-3-8--t-30-ikh7263-t30

    Ja standpipen irroittamiseen tarvittava 10mm (vanha) tai 12mm (uusi) kuusiokolohylsy löytyy myös em. liikkeistä:

    http://www.ikh.fi/fi/kuusiokolohylsy-12mm-100mm-p-ikh4312

    EDIT: Hmm.. Unohdapa tuo ylläoleva.. ;-) Tarkoitat ilmeisesti työkalua, jota käytetään niiden tiivisteiden ja ball tubejen asentamiseen..
     
    Muokattu: 25.5.2017
  12. jaakos

    jaakos 1st gear

    Terve, ilmastointi ei enää oikein tee kunnolla kylmää joten aattelin tehdä ilmastointihuollon ja vaihtaa kylmäaineet niin kuinkas paljon ainetta menee tollaseen? Auto siis -05 ja meneekö r134 ?
     
  13. Janne76

    Janne76 3rd gear

    Konehuoneesta pitäis löytyy tarra jossa tilavuudet on kerrottu. Mun f250 tilavuus on 1,28kg
     
    Muokattu: 27.5.2017
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Oon tilannu sellaisest firmast https://www.accuratediesel.com/shop/244.html palikoita ja on olnu perillä noin 3-4 päiväs pluss tulli. Toi avain pitais ol aika järeä teko, koska ne balltuubet on tehtaalla väänetty aika luja kii. Ja ilmaavaimet olis hyvä pitaa loidolla niiten kans asiodessa. Eri tiedojen muka 100 -135 Nm on sit dynoavaimel kun väänetän takais kii. Ite käytän 135 Nm ja on pysyny kii. Kannata samal avauksel käyt tietenkiin läpi myös ruiskujen pääs olevat pienet O-rinkulat
     
    Muokattu: 29.5.2017
  15. AJ

    AJ Gearhead

    Onko kenellekään tuttu F250 CXH-11, sellanen nyt koeajossa, ilmeisesti vuonna 2011 tuotu Suomeen?

    Hanskalokerosta löytyi muutama kuitti korjauksista. Saisko suomennoksen minkä oireiden vuoksi on tehty seuraavat toimenpiteet:
    IPC regulaattorin irroitus ja testaus
    HPOP irroitus ja pesu
    LPOP irroitus ja testaus

    EGR ilmeisesti poistettu, tilalla peltilätkä, ainakin kun vertasin googlella löytyviin kuviin.
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Mika ois sen auton syntymävuosi, ei viiti nyt sen rekkarin perusteel alkaa kaivel, no IPC on öljyn korkeapaine antura, sen testaus :odroll: ??? Ensioire on jos vedät pistokeen auki ja se on sisältä öljynen eli rikki. Vaihdetaan yleensä uusiks, vika näkyy diagnoosin yhteydessä. IPR ois see korkeapaine säädin, sen testaus, noh jollai laila pysty jokseekin sen toimivuuten totema, mut mita tarkempa...
    HPOP ois korkeapainen pumppu(ruiskujen toiminta), jos on vanhempi hammaspyöra malli vm04 saakka, sit irroitus ja pesu ei vaikuta mihinkään jos nyt siel alla olevat tiivistet menee uusiks. 04 jälkeen uudempi mäntäpumppu, sen irroitus ja pesu.... Noh koko se pumpun irroitusprosessi eli sen tieltä poistetavat esinet imusarja, egr turbo jne... Jos sinne sit laitetaan vanhat tiivistet takais, on aikalailla tyhmä, turha toiminta. Jos ei niis pumpuis mitä vika ole totetu(diagnoosi). LPOP eli matalapainen pumppu(mootorin sisäinen öljykierto) siaitse mootorin kampiakselin pääs mootorin etupuolel ja on sellainen https://pensacoladiesel.com/product/6-0l-oem-low-pressure-oil-pump-kit/ sen irroitus testamisen varten... nyt täyty sano että :odeek: , jo jos öljypainet hukku, sen pysty totema kojetaulus olevast mittarist ja punavalost. See pumppu laitetaan ylensää uusi jos säädin on kunnos.
    Jos haluat mootorin kunnost tieto, täyty pääse diagnoosinkoneen piuhan päähen, pelkkä vikakoodien luku ei riittä. Mootorin live data pitais näky, siitä pysty jo jotain ennustelema. Auton yleinen kunto, sen näet ja tunnet jo sillä ajaessä. Miten vaihdesto toimi. Kannata syöttä auton VIN koodi googlele ja yritä tarkast, et ei ois liian syväs vedes uinu jne Eli jostakiin ei paljaistus joku "total loss" tai muu vakuutus ilmoitus.
     
    Muokattu: 30.7.2017
  17. AJ

    AJ Gearhead

    Vm. 2005 tuo on runkonumeron mukaan. Nuo testaukset ja putsaukset on tehty viime vuonna DCF Huoltopalvelut Oy:ssä, samalla vaihdettu öljynjäähdytin.
    Onko muilla kahta laturia autossaan, ihmetyttää miksi tarvitaan kaksi laitetta?

    Hyvin tuntuu vetoja olevan, tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla pudottaa välillä hiukan kierroksia, mutta korjaa ne heti.

    Täyskaasulla kiihdyttäessä vaihteet tuntuvat menevän terävästi päälle, välillä myös normaalisti kiihdyttäessä.

    Öljynpaineet pysyvät ainakin mittarin mukaan tasaisena.

    Etuakseli alkaa välillä pompottamaan noin 80km/h nopeudessa, jos vähän kiihdyttää tai hidastaa niin loppuu. Voi tietysti johtua tienpinnasta, iskarit tuohon on uusittu viime vuonna. Ajoltaan muuten hyvän tuntuinen.

    Löytyi myös rockauto.com lähetyslistoja joissa on fuel injector installation kit tilattuna, mitäs nämä on, olisko suuttimet olleet irti? Hinta ollut halpa 13,60€.
     
    Muokattu: 23.7.2017
  18. AJ

    AJ Gearhead

    Carfaxin mukaan kaksi omistajaa amerikoissa, eikä mitään kolari tai muuta erityistä historiaa. Toinen omistaja ajanut suurimman osan maileista amerikoissa. Huoltojakin oli tehty. Huutokaupasta myyty Suomeen, silloin ollut noin 290tkm mittarissa, nyt 352tkm.
    Miten ne jenkeissä kerää tota dataa tähän carfaxiin?
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    No kai porukka siel Ruskos tietä mitä tekee. Vaik ne kuiteis olevat selitykset tuntuvat olema hieman epämääräiset toiminot. Toisin sanoin turhia. Paitsi oilcoolerin vaihto on tolla km määrällä hyvä asia. Jos löyty sellainen diagnoosi, mika esitele mootorin live data, sit sielt pysty lukema jo esimerkiks millaiset on HPOP painet startaessa ja ajaessa ja ooks ne tasaiset. Jos painet on ok, sit ei kannataa turha avat sitä. Sit oilcoolerin toiminta näky mootorin lämmön ja öljyn lämmön suhteessa. ICP antura ja IPR solenoidi taas esitelevat omia tietoja, voi paljastu alkaavat ohivuodot korkeapainen puolel. Samoin on tärkeä FICM yksikön synkronisonti ja solenoidien ohjausvirran tasaisuus ja vaatitu taso. Mut ooks siin autos käytös jonkinsorti tuuneri? Siin autos on oppiva vaihdesto ja jos sa koulutat sen jatkuvilla täyskiihtytyksillä sit see vaihta viella jälkeenkin teravasti vähä aika. Mut see vaihtaminen ei sais ol miteenkan sellainen niinkuin legalla takois, vaan pitais ol sellaine sujuva. Etupään vatkaaminen... Jos on kohtuulisen kokoiset renkaat ja auto ei oo liika nostetu aurinkole lähemmaks, sit miten ne renkaat on tasapainotetu, on olnu tapauksia kun on tasapainotetu ns tasapainotus hiekal ja määra mika on laitetu renkaasen ei oo olnu riitava. Toinen ilmio on ns "Dead Wobble"
    Jos see on jokseekin sellainen sit täyty käyt etuakseli tarkka läpi jos palikat on kunnos sit ilmeisest aurauskulmat pieles. Carfaxi on aika tarkka mut siihen kirjautan vaan viralisis paikois tehtyt toimeenpiteet , kyläseppien toimenpiteet ei näky. Mut kyl näky kaik vakuutustapahtumat.
     
  20. AJ

    AJ Gearhead

    Ei ollu onneks tollanen mitä videossa. Lähinnä sellanen lievä pompotus, ei tuntunut rattiin.
    Siinä on edellisellä omistajalla ollut edgen kapula , kuulemma vain vikakoodien lukuun. Tiedä sitten...
    Nyt aamulla kun seurasin vaihteiston toimintaa, niin vaihtoi kyllä nätisti.
     

Kerro tästä muillekin!