Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ok jotkut Edgen kapulat on muutanut vaihdeston toiminta sellaiseks äkäiseks. Omas autos huomasin moisen kun oli kapulan ostos mieles, jätin just sen takia ostamat. Ja jos on olnu paikal pitais ol varovainen et ei oo jääny joku viriohjelma sinne. Lähinnä sen takia jos sinne kytke nyt jotkun muun tuunerin tai lähtee service ja siel koitetaan korja jotain PCM sit tulokseksi voi ol mykistyny möhkäle pihalla. On mun korvin tulnu jo riitavan monta tapausta. Jos viriohjelma on jääny sinne pitais aja sille tai sit sille samalla kapulalla vaihtaa takais sen auton oma ohjelma mika on jääny sinne kapulalle. Mut jos renkaat pomputa kannata käyt rengaspajalla tarkastutamas asja, mika on pieles.
     
  2. partakukko

    partakukko 3rd gear

    joskus aikoinaan tänne kirjoittelin kun tallissa on 03vm excursioni mikä ei lähde käymään. nyt auto on huilannut tallissa semmoset 5-6 vuotta varmaan ja olisi mahdollisuus ostaa se pois eli mikä tuommoisen arvo voisi olla kunnnostettuna ja leimattuna ? toki tähän tietysti vaikuttaa moni asia mutta onko nettiauton hinnat semmosia hintoja mitä kannattaa katsoa vai onko todelliset hinnat paljonkin alhaisempia millä saisi myytyä. ihan myyntiin sen kunnostaisin eli pitäs saadä joku vaivanpalkkakin jos sen meinaan elvyttää vielä liikenteeseen. autosta en sen enempää osaa kertoa muuta kuin on musta ja limited malli, kilometreistä en osaa nyt sanoa mitään kun muistaakseni siitä ei nähnyt kun joskus vilkasin eli akut irti ja mennyt jo käyttökelvottomiksikin. vikana arvioitu hpop eli nopeesti vilkastuna 500e ja mitä sitten tarviikin muita tervikkeita kyseiseen remonttiin eli laskeskelin että semmonen 1200e menisi että leimassa mutta siinä ei sitten saa olla mitään ylläreitä matkassa.
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Olisko siis joku tosiaan muka antanut mojua tuollaisen Excun tallissa noinkin pienen vian takia, epäilen. Tuskin tuo kovin isosta rahanpusta omistajaa vaihtaa. Ajomäärä ja muu kunto? Kuuslitraisen maine ei paras mahdollinen. Omaa seiskakolmosta en ainakaan suostuisi myymään käypähinnalla. Sen verran hyvä auto ja rahalla ja rakkaudella laitettu.
     
  4. partakukko

    partakukko 3rd gear

    kyllä se on jäänyt ihan tuon vian takia talliin, tai mistä siitä tietää mikä vika siinä on mutta käymään ei lähde. setäni osti vara auton ja piti kunnostaa tuo mutta jäänyt ja nyt on jo uusi suburbani alla eli tälle ei käyttöä enää. pistin äsken akun paikalle ja 201000 mailia mittarissa, ollut työautona eli ei ole möyritty missään suomessaoloaikana. auto tuotu 2006 suomeen ja heti ruostesuojattu eli ruostetta ei ole, sisusta siisti ja ainoa miinus tuulisasissa halkeama alhaalla eli ei haittaa leimalla mutta ulkonäöllinen seikka. kyllä sillä senverran hintaa olisi että kunnostettuna 10 auto ja siitä pitäisi vielä saada sitten se työpalkka itelle, lähinnä kysyin tota hintahaitaria muilta kun ainakin itellä tapana kun on joku "parempi" auto niin tulee katteltua välillä netistä missä hinnoissa pyörii ja pysyy aika hyvin kärryillä missä mennään.
     
  5. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Epäilen että et ei saa 500 oirol toimima, 1200,- kin on ihan minimi, jos vaan HPOP on kypsä. Eli jos on, mut todennäköisest on myös koko korkeapainen järjestelmäs muitakin vuotoja ja IPR, IPC kin voi ol viallisi. Sit oilcoolerin alla oleva HPOP imu suojava sihti on ilmeisest rikki, mika on sit aiheutanu sen pumpun hajomisen. Imusarja,oilcooleri on irroitetava, sinne tarvitaan uudet tiivistet...sihti...
    Jos teet sinne vaan sellaisen hätäjutun että lähtee joteenkin käyntiin. Sit siit ei tuu toimiva peli ja taas on yksi "kuuslitrane paska" pyörimassa. Jos see on muuten siisti peli ja kunnol ruostesuojattu ja muuten ok. Kannatais tehda asiat kunnol, siit tulee hyvä ja toimiva peli. Mista vois sit vaik hintaakin kysy, jos sa haluat sitä viel myytä sit. Täyty muist et jos on pitkä seisonu, voi ol jarrutkin jumis ja muuta vastava.
     
    Muokattu: 16.8.2017
    juhamann tykkää tästä.
  6. partakukko

    partakukko 3rd gear

    katsoin vain pumpun hinnan n.500e, senverran luin juttuja että sihti ja jotain tiivisteitä varmasti vaatii lisäksi mutta niiden hintaa en katsonut kun en tiedä mitä kaikkea tarvitsee kyseiseen remonttiin. kyllä teen homman kunnolla jos teen mutta arveluttaa vaan sijottaa tuollaiseen kun voi olla että kun saa kuntoon ni jää käteen vaan tekemisen ilo ja muutakin puuhaa olisi. tietysti jarrut pitää avata kun seisonut monta vuotta, 2011 viimeksi leimattu. toki vikana voi olla ihan mikä vaan mutta omistaja epäili pumppua. joskus mittasin sen boksin jännitteen ja se oli 48v startatessakin.
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    jo no se pumpun hinta sellainen jenkeis, jos jotakin tilat tulee kuluja lisa. Sen pumpun toimintaan pysty arvioima diagnoosin avulla. Mut kourallinen O rinkulaita sinne menee, imusarja tiivistet, HPOP alla ja ympäri on niitä ja sama juttu ruiskujen tiivistet. Oilcoolerin all see sihti. Jos coolerin irrota, no siinnä tiiviste. Mahdollisest vedät EGR coolerin umpee. ICP antura kannata kans vaihta ja IPR tarkast. On sen verra hankalas paikas että myöhemin on paskamaist rupee värkämä. Mut kannatas suorit joku diagnoosi näkis mita sitä vaivaa. Missa päin sa vaikutat?
     
  8. partakukko

    partakukko 3rd gear

    joo joku testeri expertti tänne tarvittas käymään koska auto ei tosiaan liiku luultavasti mihinkään kun seissyt varmaan 6 vuotta paikallaan. jos jollain on ymmärrystä ja laitteet niin auto on kokemäellä ja korvauksen toki saa vaivasta.
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    no mä häärin täl vorssas. Ei ois pitkä matka.
     
  10. partakukko

    partakukko 3rd gear

    tunnin matka olis tänne. jos on asiaa tännepäin niin olisi hyvä jos kerkeisi vilkasemaan mikä autoa oikeasti vaivaa niin ei tarvisi arvailla. auto on ihan 2 tien vieressä junaradan toisellapuolella. akut vaan pitää ostaa uudet tai lainata jostain muista autoista kun omat on mennyt pilalle vaikka oli uudet.
     
  11. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Testi varten riittä vaik isompi hyvää kuormaauto akku, milla saa pyöritety koneetta. Mulla on jonkinsortinen diagnoosi, näky live datakiin. Perkule PA painemittari josskiin hukassa(lainassa?). Mut sitä pysty suunnille näky muistaakin.
    [​IMG] [​IMG] 0405555795
     
    Muokattu: 6.8.2017
  12. partakukko

    partakukko 3rd gear

    vastailin yksityisviestiin. kyllä akkuja aina senverran nurkissa on että pääsee starttailemaan. pa mittaria ei löydy itseltäkään.
     
  13. sinkkonen

    sinkkonen 1st gear

    Täältähän on löytyny hyvin juttuja mihin itekki törmänny oman kanssa, tuli hommattuu marraskuussa 350 dually vm. 2006 jossa 03 tehdaskorjattu kone.

    Täällä oli maininta että notkeammalla öljyllä ois eroa tuohon kylmänä ajamaan lähdössä, itellä tais mennä 15w-40 öljyt ja kylmänä sen muutaman kilsan vähä nihkeesti liikkuu. EGR putsattu, EPB sensori putkineen putsattu, suuttimien putsaus aineella huuhdeltu raakana pari kertaa suodattimelta ja tietty FICM vaihdettu tossa vähä aika sitte. Oletin että ficmin vaihto ois poistanu "ongelman" mutta vieläkin ekat 1-5 km kylmänä menee nihkeesti, jos pääsee heittää ylivaihteen päälle niin rupee hypyyttää perää, eli haulilla pitää kylmänä ajaa ekat kilsat, vaihteet vaihtuu 2500 rpm oli haul päällä tai ei. Sama lievempänä jos kone hieman alle normi lämpötilan. Normi lämpötilassa kaikki pelaa niin kuin pitää ja vaihteet vaihtuu, eikä hypyytä perää edes reilussa 60 kmh vauhdissa ylivaihteella. Nyt olisi öljynvaihdon aika viimeistään ens viikolla ja olisko Mobil Delvac 1 5w-40 helpotus tähän?

    Tuntuu olevan aika harvinainen rengaskoko tämä vakio 245/75r17, onko kellään jääny kahta rengasta nurkkiin ylimääräiseks? Tarvis vaihtaa oikea etu rengas ja vararengas. Oli vararengas aika hurjan näkönen sivuista kun otin alas ja pesasin :D Tietty tästäkin voortista puuttui renkaanvaihto setti, oli aika mielenkiintoisen näköinen lukkomutteri vaijerikelan päässä, piti ottaa hyllyyn kortisteeksi :D
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Aloitetaan alust. Millainen öljysuodin siinna on. Suositus ois Motorcraftin orkis kannela. Muut versiot voivat aiheut paskan ohikulku ja suutinpäiten tukkeutumisen. Sit neet pesu(huuhdelu, parannus)ainet pitaisin kaukan tästä mootorista. Eli tarkoitan sitä et ei kannatais kaata tankiin, eikä mootorin öljyn jouku. Siinnä on aika paljo kaikenäköisi O-rinkulaita ja kuka ei tarkka tietä miten ne huuhdeluainet vaikutavat niihin. Öljyn suositus tähän konen ois API CH-4/SH, CH-4/SJ vaatimuksil. Ne ois minimi vaatimukset. Ja see on ehdotomasti DIESELMOTOR oil. Ei sellainen mika sopii diisel ja besiinimootorin. No speksien mukan ois meiten lämpötiloin sopiva 10W30 versio. Ite oon käytäny 5W30 versio ympäri vuoden. Ja on toiminu. Öljyn valmistaja ei ehkkä merkitse nyt mitä. Mut ne vaatimukset pitais lukee siinnä purkin kyljes. See nihkea lähtö voi ol ei sopivaan öljyn juttu tai sit on poltoainen saanis joku häiriö. Paineet putoa jostaakin syystä. Oireleva PA pumppu, linjat tukossa, painesäädin temppuile. Pitais tarkast painemittaril, säädimen kyljes on proppu sitä varten. Ja sit mittari letkun päähen niin että yletty sun näkyvyyten ja lähtee sit ajama. Paineet pitais pysyy tasaisena siinnä 50-60psi n paikel. Vaihdeston nyplaminen ei auta, kun sitä 5R100? vaihdesto ajetaan normaalist ja painavampa kuorma raahaes käytetaan sitä "tow haul" toiminta, keltainen merkkivalo palaa silloin. Voihan toki käyt sitä muutenkiin mut mootori nosta turhia kierroksia ja on sellinen omituine ilman kuorma.
     
  15. sinkkonen

    sinkkonen 1st gear

    WIX57312 kannella, onko tiedossa onko tää wixin suti ihan p*^^**A?. Joo, tuon suosituksen bongasin ohjekirjasta ja täältä, mutta haluan kokeilla tuon 5w-40 öljyn, jos sillä paranis, jos ei, niin sitten mietitään tuota PA linjaa. Näyttää sille että jos hakee 5w-40 ja nuo vaatimukset täyttävää, on ainoa vaihtoehto Mobil 1 Delvac 5w-40? Kalliilta vaikuttaa tuo öljy. Tästä kun kerkee mätä nettiin etc. poikkeemaan niin oisko tb tai muita öljyjä joista löytys luokitukset vaikka siinä 5w-30 sitkoksella, kokemuksia? Eli jos ois heittää pari hyvää ja edullista öljy merkkiä ja mallia mitkä passaa niin mahtavaa?!

    Putsausaine oli suuttimien putsaukseen Molyliqui, eli diesel suodattimelta lähti se, huomasi kyllä eron käsittelyn jälkeen, huomattavasti tasasempi kyyti, tyhjäkäynti ja kiihdytys. Tietoisen riskin otin, vaihtoehtona oli tilata uusi FICM, jonka jouduin kuitenkin myöhemmin uusimaan.

    En mäkää haul nappi pohjassa aina aja, vain nyt kylmänä ekat kilsat koska muuten jo ennen 80 kmh vauhtia heittää isoimman silmään, jolloin nihkeä käynti + kardaanin kannatin ja ristikko nivelet (orkkis?) kertaa nihkeää kulkua VARSINKIN sillä isoimmalla vaihteella. 70 - 80 kmh vauhtia 2-5 km ja haul pois, kone on tässä vaiheessa lämmin ja nihkeät ajot loppuu.
    Ymmärsin täältä keskusteluista että normi juttu, kun mulla öljynä nyt Kendal Super-D 15w-40, joka ois sen verran jäykkää että nihkeesti kulkee kunnes lämpee.

    Mulla ainaskin toimii tuo haul näppärästi nätissä ajossa, vaihteet vaihtaa nätisti ja joskus tulee käytettyy moottori jarrutuksiin.
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ölfilterin ja kannen saat alkuperäisen vaik tosta https://www.usanet.fi/epages/usanet.sf/fi_FI/?ViewAction=View&ObjectID=935607&PageSize=15
    Jos et halua vaiht kanta sit täyty osta see WIX in filteri kun sen kansi on korkeampi ja orkis suodin ei sopii siihen. En osa sano ooks see WIX nyt ihan paska. Mut see korkeapainen järjestelma on sil mootoril tärkein osa ja tos ois pieni selvitys miksi ois suodava käyt alkuperäist. Missa nimessa ei sais lait alkuperäist motorkrafti suodint siihen WIX in kannen alla. Jos siiryt käytämä orkis versio sit täyty kansiikin vaiht alkuperäiseen
    Onhan see 5W30 aika kallis tosiankiin. Mut katos nyt öljyn tarjonta, mitä sun nurkil on. Kyl see 10W30 kans pitais pelit. Kun suositelevat, et -25C saaka pitais toimia. Valmistajal ei oo mitä merkitystä. Kunhän siit purkin kyljest löydät nee API suositukset. Sitä on siin mootoris sit 14litra.
     
    Muokattu: 10.8.2017
  17. sinkkonen

    sinkkonen 1st gear

    Tuli soitettuu muutamiin liikkeisiin Oulun alueella ja käytyy muutamissa marketeissa, Haukiputaan Halpa hallista löyty ainoo luokituksen täyttävä ja se oli just toi Mobil Delvac 1 5w-40 ööli, hinta oli 6,24 € litralle joten ei kauheen paha. Ö+S vaihto ei auttanut mutta, siinä samalla huomasin ilmeisesti vasta äskettäin alkanen, kun virrat käänsi päälle, tuli ylemmän nafta suodattimen kannen välistä suihkuna naftaa. Tarkemmin katsottuna huomasin että kannessa on vastakkain kaksi pientä reikää kierteiden kohdalla ja toisen yläpuolella on lovi, joka jää kannen ja kupin väliin, tästä tuli nafta suihku. No suodattimien vaihtoon saman tien ja alempi suodatin olikin aika karun näkönen, täynnä p*^^*aa, joka ei kuitenkaan ollut kulkeutunut ylemmälle suodattimelle. Oletin että suodattimet oli vasta vaihdettu 9000km sitten, kun käytin liikkeessä jotta vaihtaisivat KAIKKI suodattimet ja öljyt.

    Päättelin että tässä tapauksessa olisi alempi suodatin ollut niin likainen, että olisi tehnyt liian kovan paineen, joka aiheitti tämän "vuodon"? Ilmeisesti ilmausta varten tuossa ylemmässä suodattimessa nuo reijät ja hahlo? Koska mekaanista ilmaus konstia ei ole, ilmaus tehdään Ronin opin mukaan kääntämällä virrat päälle 6 kertaa. Kolmannen kerran jälkeen kuului aivan selvää pihinää suodattimen kannelta. Tosin tässä vaiheessa myös aivan selvä ero diesel pumpun äänessä! Käyntikin oli huomattavasti tasaisempaa, eikä edes vesipullon vesi alkanut värähtelemään kuin vasta n. 2400 rpm, eikä enään vuotanut :D Ihan jännittää lähteä huomen aamulla ajamaan kylmän koneen kanssa, odotukset korkealla 8)

    Tossa video pätkä, tapahtuu heti alussa, joutuu ehkä kattoo kahdesti xD

    Kiitos vinkistä, toivottavasti tällä korjaantu seuraava epäily polttoaineen paine puolelta :)

     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Millainen ölfilteri meni paikoile. Eli sit kuitenkiin ei vaihtunu KAIKKI suodimet eddelises huolos. Sul täyty men kysymä sielt sevicest sit toi PA pumpun pääs oleva separaatorifilteri takais jos see jäi pöydan nurkale. Toi pakkaus sisältä kaksi suodinta ja uudet O-rinkulat molemalle kannele. Orkisfilterist puhutan [​IMG]
    Muistit kai katto videon

    Liian kovan paineen voi aiheuta viallinnen tai tukossa oleva PA painen säädin, mut seuraa nyt tilanet.
     
    Muokattu: 16.8.2017
  19. sinkkonen

    sinkkonen 1st gear

    Filttereist ei tullu otettuu kuvaa, mutta kaikki oli WIX.in suteja, kaikissa tuli uudet tiivisteet mukana, mutta ainaskin mun mielest siitä öljy suodattimest puuttuu se reikä mistä Roni kertoi aiemmassa videossa. Tässä kun nyt tätä tietoa tonkinu, niin täytynee heti ensi hädässä tilata rock autolta etc. Motorcraftin suodattimet ja pysyä niissä. Muistaakseeni oli öljy suodatin 15 €? eli ei paha, tietty rahdit tullit päälle ja toki paaljon muutakin tavaraa xD

    Jep, seurannassa, toivottavasti tällä selvii mutta.... Eiköhän sitä saa olla nyrkit mustana taas viikonloppuna värkkäämässä 8) Kiitti taas vinkistä, tota sitte seuraavaks tutkii jos ei rupeen toimii, toivotaan että saa siirtyä seuraavaan projektiin eli polttoaine mittari näyttää vain täydestä 3/4 asti, loput mennää perstuntumalla. Ootko sattunu värkkää/tutkii ton henkimailmaa? Vissii helpoin lava kiinnikkeet irrottaa kuskin puolelta ja löysää apparin puolelta ja laite kätee? En löytäny youtubesta videota, joten ei liene yleinen ongelma? Tosin muutama koko mittalaitteen vaihtovideo löyty ja ilmeisesti lätäkön takanakin kallis osa, 500 dollaria :O Toivottavasti ois vaan koho jumissa.
    Onko täällä kellään tietoa, paljonko pitäs sillä yleismittarilla saada niitä ohmeja tyhjästä täyteen?
     
  20. partakukko

    partakukko 3rd gear

    auto ostettu. kiitoksia pimeroolikselle kun kävit tutkimassa auton niin uskalsin ostaa sen pois. myyn siitä toiset vanteet jos jollain tarvetta kun autossa kahdet vanteet samanlaisilla renkailla niin joutaa toiset pois niin sais vähän rempparahaa.
     

Kerro tästä muillekin!