Power Stroke 6.0

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Janne76

    Janne76 2nd gear

    pimeroolis
    Jos nyt lähtisin hankkimaan FICMia, niin mitä mieltä olet näistä kunnostetuista joita Ficmrepair.com myy? (siis korjaavat, mutta myös myyvät kunnostettuja)
    http://www.ficmrepair.com/index.cfm/page/ptype=results/category_id=19/mode=cat/cat19.htm
    Entä tämä Bulletproof dieselin myymä power puolikas?https://www.bulletproofdiesel.com/BPD-ford-6-0L-FICM-power-supply-p/bpdficmupgrade.htm
    Sinä kun olet FICM boxseja avannut, niin voivatko nuo kalliimmat olla oikeasti paremmilla komponenteilla tehty kestävämmäksi? Tuo Ficmrepair.com on ainakin arvostettu ja suositeltu firma tuolla jenkkifoorumeilla.
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    No vaikea sano, niis kaikis voi ol jotain. Yleisest ne toimi. Toikin räjähtäny versio, mika oli siin kuvas oli Swamp Dieselin korjattu ja modattu, mut kun pieni virhe oli käyny ja sahu nousi. Tietty virheitä sattu kaikil. Ton modauksen idea oli saa yksikkö nopeampi reagoima.... noh mun mielest on toi versio kosmeetinen. Bulletproofin palikoita en oo lähempänä nähny, toi 6 phase idea ei oo paha. Tasoita tehokaast jänniteet. Ja kuvien perusteel tuntu olevanas laatukaista palikoista kootu. Työn laatu en pysty arvioima kuvien perusuteel. Mut ton modulin hinta on mun mielest vähä liika. No on see anodisoitu runko komia mut.... Ooks sul auto jokapäivä käytös, mul on tos yksi FICM mika on korjamat viel jos ma teen sen ja lähetän sulle siks ajaks kun korjan sun oman. Kun sen auton ns oma boksi mika on ohjelmoitu sen auton PCMn kans on aina paras
     
    Muokattu: 13.11.2018
    Janne76 tykkää tästä.
  3. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Hyvä tietää että on mahdollisuus korjauttaa sulla.
    Mulla ei ole ollu vielä mitään käynnistys ongelmia alkuperäsen FICMin kanssa, ainoastaan että jännite putoo startin jälkeen 48v -> 46v noin minuutiksi ja palautuu takaisin normaaliksi.
    Hankin jonkun uuden power puolen tohon FICMiin ja katsotaan sitte mitä sille alkuperäiselle powerille tehdään. Sen vois korjata varalle.
     
  4. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    See peieni keinunta ei oo viel onkelma. Jos jännite alkaa putoma jo siihen 45V ja matalamaks ja vaikka palaakin oikein lukuin on hälytys ilmassa! Tietty edellytä et akut latingissa, laturi lataa keskimäärin siinnä 13,7V. Jos latausvirta alkaa kellu ylösalas ja varsinkin jos korkemmil kierroksil putoa tai vilkuta akun valoa on syytä tarkast remminkiristin. Se väsy aikan myöten ja ei jaksa pitaa korkemmil kierroksil enä sitä lähes 3m pitkä remmiä tarpeeks kireälla. Muutenkin kannata pysähtyä joskus kuuntelema sitä 6 litrasen soundi siit auton etestä. Siihen ei sais ol mitä kilisevän äänisiä lisamausteitä. Tarkoita heti että remmin tukirullien, kiristimen rullien laakerit pettämäs. Ne rullat ei oo kallit, mut tule kalliks jos ainakin kiristimen pääst pääse rulla laakerin päältä karkama sen kii leikates. Saata ol syylärin, propellin vaihto edessä sen jälkeen.
     
    Muokattu: 14.11.2018
    Janne76 tykkää tästä.
  5. AJ

    AJ Gearhead

    Standpipet ja dummy plugit tuli uusittua, vielä powerstroke ei suostunut käynnistymään. Olisko ficm tai suutinten johtosarja jotenkin viallinen? Tuuppaa putken täydeltä pikimustaa, mutta ei suostu käynnistymään.
    Mitä amerikan foorumeita luin, niin siellä oli tapauksia, että testerin näyttämät arvot olivat ok ja putken täydeltä tulee mustaa savua, mutta ei starttaa. Ficm vaihtamalla oli vika poistunut.
     
  6. Ivar

    Ivar 1st gear

    Mitenkäs kun tuon fordin lyö tulille kylmänä aamuna, niin aika paljon valkosta sauhua pukkaa putkesta ja kun lähtee ajamaan niin parin sadan metrin jälkeen savutus loppuu kuin seinään, kuulostaako tuo ihan normaalille?
    Johtuukos tämä egr venttiilin sielunelämästä vai mistä? jäähdytinnestettä ei häviä.

    Ja toinen kysymys, onko kukaan laittanut säteilylämmitintä vaihdelaatikon öljypohjaan?
    Olis kai sekin hyvä saada hieman lämpimämmäksi talviaamuina. :)
     
  7. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Ooks see sahua vai höyryä? Sulla saatta ol jo tehtaalta lohkolämmitin. Ei tarvi laatikoa lämmitä, lämmitat mootoria ennen lähtö 5-10min ja on riitävän lämmin loota.
     
  8. fordexc

    fordexc 1st gear

    Itselläni meni pajalle -04 6.0 Excursion, HPOP jälkeen runsaasti metallisilppua. Onkohan koko öljylinja suuttimia myöten entisiä?

    Ei oikein koko konetta raaskis vaihtaa..
     
  9. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Onko egr cooleri vielä paikoillaan?
     
  10. Ivar

    Ivar 1st gear

    On egr cooleri paikallaan, on ilmeisesti ennen suomeen tuontia vaihdettu, samalla kun kannen pultit päivitetty yms.
    Ja kyllä se enemmänkin höyryltä näyttää, ehkä se ison koneen höyry vaan pistää enemmän silmään kuin jonkun riisikipon.

    Se höyryn yhtäkkinen loppuminen vaan ihmetyttää, että tekeekö muillakin samoin.

    Lohkolämmitin kyllä löytyy juu, just asensin sisäpistokkeen tuohon ja mietin että siitä voisi myös haaroittaa laatikolle lämmittimen, mutta onko siitä mitään iloa. Melkoinen öljytilavuushan siinäkin on, eikä varmaan haittais jos se vähän notkeampaa pakkasilla olis.
     
  11. fordexc

    fordexc 1st gear

    Mitäköhän kaikkea kannattaa vaihtaa, kun menee tuo HPOP vaihtoon?

    Voipi olla, että suuttimien kanssa tulee ongelmia, jos on metallisilppua siellä asti...

    -04 6.0 excu
     
  12. AJ

    AJ Gearhead

    Onko kokemuksia standard motor productsin osista? Rocautossa oli tuon valmistajan johtosarjaa saatavilla. Täytynee hankkia uusi suuttimien johtosarja, huomasin, että vanhassa on suuttimien liittemet huonossa kunnossa.
     
  13. JoRkKiS

    JoRkKiS 3rd gear

    Kiinalaisia. Keskimäärin on meikäläisellä heidän tuotteensa toiminut poislukien TBI:n suuttimia joskus. Kiinalaisia nykyään on lähes kaikki niin ei sitä laatua oikein voi tietää. Tottahan vaikka motocraftinkin osat olisi kiinassa tehty niin kai niihin joku laatustandardi ja seula on fordilla olemassa ettei nyt kaikista kamalinta kuraa päästä lävitse.o_O Mene ja tiedä.

    - Jussi
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Kyllä see iso kone höyry aika laila ja herkaasti kylmässä, jos höyryminen lakka on hyvä. Jos EGR vuota on see höyry selvesti jäädytysnesteenhajunen. Jos see EGR jäähy on pyöreä malline ei ole huolia jos on neliskanttinen kannata tulpat. 04 malli on sellainen ylimenevä versio. Saata ol käytös seka uudempa että vanhempan version korkeapaineen järjestelma. Jos ojanpuolisen venakopan päällä on ICP anturi sit on uudempi oilraili käydössä. Pumpun pysty selvitämä sen kannen perusteel. [​IMG]
    tämä on vanhempi eli hammaspyöran pumpun kansi ja silloin on paikal sellainen pumppu
    [​IMG]
    [​IMG]
    see on uudempi eli mäntäpumpun kansi. Ja paikal on sellainen pumppu
    [​IMG]
     
  15. fordexc

    fordexc 1st gear

    Taitaa mulla olla tuo jälkimmäinen malli.. Oli puhetta aiemman huollon kanssa, että tuo stc fitting oli jo vaihdettu...
    Saako suuttimet puhtaaksi millään, vai odottelenko ongelmien alkamista?
    Vaihdan suuttimet sit sitä mukaa?
     
  16. AJ

    AJ Gearhead

    Tais yhdessä motorcraftinkin osassa lukea made in india.... ja kiinasta tulee esim. Toyota alkuperäiset öljynsuodattimet.
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    No siihen on vaikea anta tarkaa resepti, Koko HPOP järjestelma pitais pestä huolelisest, se pitais näky ooks suutimin menny metallia. Mistä see metalli on kotoisin. Jos sun autos on toi uudempi malli HPOP pumppu, sit toi on aikas kestava palikka. Ja harvemmin hajoa. Ooks ölfilteri alkuperäinen tai joku tarvike. HPOP pumpun scriini ehjä?
     
  18. fordexc

    fordexc 1st gear

    Taidan mennä huomena pajalle katsomaan, josko löytyisi tieto, mistä metallit tullut. Josko saisi järjestelmän sit irti ja pesuun.
    Voiko se paska tulla matalapainepuolelta muualta kuin se screeni?
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    Öljy pääse oil reservoirin oilcooleri ja öljyfilterin kaut, HPOP pumppu saa sielt öljyt. Näkyks filterin pinnas metalli, ooks see scriini(sihti) siel pumpun syötöl ehjä. Oilcooleri täyty nost poies paikoilt, muuten et näe sitä. Pita ot kaik tieltä poies, laturi, turbo, imusarja. Jos sul oli paikal originaali filteri ja see alkuperäinen kansi, ei pitais mootorista tuleva sonta pääse HPOP pumpun saakka.... Jos on olnu joku muu "wixi" sit en tiedä. Tiedenkiin metalli ei oikein sai olla myös siel matalapainen puolelkaan. Täs on nyt vaikea sano jos ei mootorista kuulu mitä vieraita ääni. Suorit huolellinen läpipesu, kaik HPOP järjestelmän osat pita pestä. Vaiht öljyt(API grade CH-4, CJ-4 vaatimukset täytävä 10W30, 5W30
    diiselmootorin öljy), oilcooleri, täyty varmist et mukaantullut tiivistesarja sisältä metallisen scriinin, toi muovinen hajoa nopiast [​IMG] aset paikalle sellainen filteri [​IMG] ja sen päälle sellainen kansi [​IMG] see on jo puolet sen mootorin henkivakuutuksest. Niitä saa esimerkiks MVA huolost Savonlinnast, USANETIST.
     
  20. Erkkipetteri

    Erkkipetteri 1st gear

    Pikkusen on nyt pakko avautua ostamani vehkeen hienoudesta.
    Onhan se kiva jos toimii.
    Excursion ollu n. 3 kuukautta
    Uusittu tähän mennessä.
    -hpop
    -oil cooler
    -nafta pumppu.

    Lepo päiviä enemmän ku ajoa.
    No kaikki ei aina mee kuten haluais. Mutta kyllä tää jo rupee kyrsimään.
    Nyt ottasin vastaan vinkkejä siitä mikä vois olla seuraava hajoava juttu, jos vaikka tilailis valmiiks ni ei taas joutus seisottamaan.
     

Kerro tästä muillekin!