Power Stroke 6.0

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    No onhan tuo SCT tunerilla laitettu km-rajoitus yli puolet halvempi kuin kiinteä laite. SCT Tuner kustantaa 379 taalaa ja sillä voi vähän viritellä autoakin. :) Mutta...mutta...kukas kirjoittaa sen todistuksen nopeudenrajoittimesta?
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^ Paikallinen Bosch Car Center tai autosähkö, joku kuka asentelee/ huoltaa rajottimia.

    Meillä täällä aikakin BCC.
     
  3. tappis

    tappis 3rd gear

    F sarjalaista tekisi vaihteeksi taas mieli ja budjettiin mahtuu 7.3 ja 6.0 koneisia...6 litraisen ongelmista kyllä lukenut, mutta mutta.... http://www.nettiauto.com/ford/f250/5748551tuollaista vähän ajatellut. Mitä eri varustetasoja näissä on XLT ja... Nahkapenkit tuosta ainakin puuttuu mutta mitä muuta?
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tohon kyseiseen autoon toimme osat koneeseen. ARP-pinnatapit, msl-pahvit, erg delete kitti. Ja muut tiivisteet ja O-renkaat.
    Kannet on kunnon koneistamossa tehty kokonaan.

    Hieman oli ongelmaa kaasupolkimen kanssa, polkimenkin vaihtoivat mut ongelma oli viel. Saatu kai kuntoon..
     
  5. tappis

    tappis 3rd gear

    Oliko noissa 6 litrasissa muita suurempia ongelmia kuin nuo mitä tuosta edellisen postauksen autosta on ilmeisesti korjattu?
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Tuntu olevanas hoitetu ne tautiset paikat kunto jo. Jos siinnä on jo see uudempi malline HPOP pumppu sit sekin on ok. FICM yksikö voi oirele joskus mut on helposti korjatavis. Jos viiti pitää huolta siitä, et öljyt vaihtu ajoissä ja ei kaata siihen mitä sattu halpa tarjosöljy... Niin pitais pelaa. Vaihdeston kannata kans kiinitä huomio, eli öljyt täyty vaihta siitäkin joskus. Ja koita käytä juuri sitä sinne tarkoitety öljy. Muuten on see 5-vaihtene vahva loota, eika aiheuta huolia. Sama asia takaaxeli, jos see on voortin oma, niin melkein sen auton iän kestää. Koeajo varma selvitä jo aika paljo kans. Oman auton kokemuksen perusteel voin sano et ei see kuuslitrane niin huono ole. Mul ei oo olnu kyllä sen kans mitä onkelmiä noh lukunotamat startin vaihto ja laturin remontti. :odroll:
     
  7. tappis

    tappis 3rd gear

    Mistäs sen uudemman pumpun tunnistaa? Melkein täytyy lähteä katsomaan kunhan töiden puolesta ehtii..... Muita testaamiseen arvoisia juttuja normaalin koeajon lisäksi?
     
  8. kemiaali

    kemiaali 1st gear

    mikähän mahtaisi olla vikana? kävin koeajamassa -04 f250 6.0 dieseliä ja painon kaasua reilummin ja hölläsin, kone sammui siihen paikkaan. starttailin sitä muutaman kerran, mutta ei edes lupaillut. myyjä soitti illalla perään ja kertoi auton lähteneen käyntiin kun pyöritti siirtopumppua muutaman kerran enne starttia. koneesta löytyi kyllä vuoto polttoainejärjestelmästä, mutta voiko se sammuttaa koneen noin äkisti?
     
  9. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Tarkast, et on kaik pistokeet kiinni eli painettu pohjan. FICM yksikön pistokeet näet myös yläkaut ja jos on kutakuinki kumista käsi :p voi yletty niihinki. Kato altakiinpäin, siinnä on kans monta anturia. Jos oire jatkuu kannata kokeil teha diagnoosi, siit saata näkyy sit syy. Poltoaine saanti voi huono jos syötöpumpu ei toimi, tai see ei saa ainet imetty...
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ei see pumpu ole näkyvissä, kun on kannen alla. Mut tunnista ehkää siit ICP anturast, mika on uudemassa pumpussa siinnä venakopas, vanhas taas siin pumppun päällä olevas kannes ihan turbon vierressä.
     
  11. j-noja

    j-noja 1st gear

    Moro,

    Liitynpä sitten keskusteluun, kun tallin ulkopuolelle on ilmestynyt tuollainen -05 vm excursion käyttö ja harrasteautoksi. Ulkopuolella, kun ei sattumoisin mahdu talliin kuin puolet :) Täällä näkyy olevan asiantuntevaa porukkaa paikalla. Niin laitetaan powerstroken ja sen ympäriltä omia ajatuksia jakoon myös.

    Exculla nyt ajettu vajaa viikko ja ensimmäinen toimenpidä oli tosiaan tuon vetelän ohjauksen kiristäminen ½ kierrosta ohjaustankojen päästä löytyvän käyttölaitteen päältä kuusiokoloavaimella ja se on siinä. Ensin siis mutteri auki juuresta ja sitten kuusiokololla normaaliin koskenkorvan kiinnilaitto suuntaan. Eli ei siihen normaaliin suuntaan :)

    Hiplistelyä ajattelin harrastaa sen verran, että saisin tuon lisäjarruvalon toimimaan. Se siis tällähetkellä syttyy kun laittaa jarrupolkimen viereiseen kaapelinpäähän virran (leikattu ylimääräinen pää). Tässä on huonoa se, että vilkut syttyvät samalla. Liekö vilkut siis entiset jarruvaot ja kaapeloitu uudelleen. Ilmeisesti muutostöissä amerikasta tuo on jäänyt kytkemättä?!? Olisiko teillä tietoa mistä vetää tai löytää tuo yläjarruvalon johto helposti ja mahdollisesti vetää uusi johto tuonne kytkimelle tai vaihtoehtoisesti tuonne takakulmaan jarruvalolle?

    Harrasteluterveisin,

    j-noja
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjens. Milla tavalla takavalojen muutos on ratkaistu, missas on vilkut. Toimiks cruise? Ooks vetokitaan tuotu kans ns europistokeella perävaunun valot? Tuntuu olema joksekiin erikoinen ratkaisu. Mut siihen yläjarruvalon on lyhyin tie takajarruvaloist. Sul täyty tarkast mitä siinnä on tehty jos on ns "ryöstäjät" pelis :mad: kannata ol varuil.
     
  13. j-noja

    j-noja 1st gear

    Moro, ja kiitos. Näyttäisi olevan normaali europistoke paikallaan. En tiedä miten tuo toimii, kun en ole vielä kärryä perään laittanut, saatikka mittaillut. Cruise toimii normaalisti viiksestä ja vilkut on alimmaiset valot kulmissa. Katsoin myös kulmavalojen taakse ja sieltä ei löytynyt ylös menevää johtoa lisäjarruvalolle. Ilmeisesti pitää purkaa katosta verhoilu, jotta löytää paikan kytkeä uusi johto takakulmaan. Voiko tuosta operaatiosta koitua jotain haittaa, jos laittaa johdon poikki lisäjarruvalolta, kun se on nyt yhteydessä tuonne vilkkuihin? Löytyisikö tuo johto mahdollisesti jostain helpommin? Miten muilla nuo on kytketty? Heineksen manuaali on tilattu, muttei vielä saapunut :/

    j-noja
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Joo, etäisyytelt on tiety paha neuvoa, kun ei näe milla tavalla asja on toteutetu. Mista on tuotu sinne kärryn pistokele piuhat, ooks ne otetu etuvilkuilt. Jos on jostain yhdest pisteest haettu saata ylikuormita niitä pisteitä.
     
  15. j-noja

    j-noja 1st gear

    Palaan tuohon asiaan kunhan olen tutkinut lisää. Onneksi Se ei vaikuta päivittäiseen ajoon tuommoinen lisäjarruvalon puute. Katsastuksestakin mennyt läpi ilmeisesti, kun on teippi päällä?!?

    Seuraavaan rojektiinkin tilasin jo välineitä. Kuskin penkin reunassa on muutama reikä ja kauhtunutta nahkaa. Niihin sitten lähdetään yrittämään tuota paljon mainostettua furniture clinicin nahka jäljennöstä. Täytyypi ottaa muutama kuva tännekin näkyville 'ennen ja jälkeen', jos kehtaa :)

    Palloniveletkin odottaa tallissa asentajaansa. Saas nähdä miten se onnistuu, kun on sen aika. Ennen joulun leimaa pitäisi saada kaikki tarkastettua. Mielellään hyvän sään aikana :)

    Kysytään nyt samalla tuosta nopeuden rajoittimen tarkastuskäytännöstä. Katsovatko konttyyrillä vai erillinen todistus jostain?
     
  16. Karppa81

    Karppa81 1st gear

    Alkoi fordi taas vähän temppuilemaan, eli ilmeisesti kannen tiiviste mennyt. Mistä oletta tilanneet tiivisteet ja pultit? HInta?
     
  17. kemiaali

    kemiaali 1st gear

    tuli tuossa väännettyä hieman isompi pakoputki ja rälläköin sen katalysaattorin sinää samalla pois. myöhemmin tuli mieleen olisiko ollut tarpeellinen katsastuksessa? vähän hämmästyttää vieläkin nuo mittasuhteet kun viiden tuuman putki on sopivan oloinen!
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mun katiskassa ei ole ikinä ollut kattia, vaan pelkkä suora putki. Tosin ei sitä ole vielä leimattu Suomeen. Hormi on kanssa joku 5 tuumainen. Jalkapallo suunnileen mahtuu pakkarista sisään. :)
     
  19. Teepa82

    Teepa82 1st gear

    Doddii... Nyt rupes foorti vattuileen mulle...
    Ajossa pari kertaa meinas sammuu (kierrokset tippu alas) ja vähä matka pääst sammu... Eikä millää käymää.. No hinattii kotii (500m matkaa) ja aamulla kokeileen käymää ja läks pitkällä startilla käymään. Nyt tehny pari kertaa saman jutun..
    Oiskos jollakin jotai ideoita mitä mahtas ol vialla? Mistä lähtis ettii vikaa... Vikavalo ei oo syttyny kertaakaa ja vikakoodit oli mitä sattu. nollattiin ne ja uudelleen ei oo viel käyty kattoos onko tullu jotai.
    Autona Excursion -05 6.0
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Talvi pukkaa päälle ja vielä pitää lämppärin kenno vaihtaa, kun ryökäle vuotaa. Kysymys kuuluukin jotta mitä litkua laitellaan pakkasnesteeksi koneeseen?
    Alkuperäinenhän on Motorcraftin Premium Gold.
    Vastaavilla spekseill olen löytänyt seuraavia litkuja mutta saatavuudesta ja hinnasta ei ole hajua:
    - Glysantin G05
    - Mobil Antifreeze Special
    - Valvolinen Zerex Heavy Duty G 05

    Jos joku vois vinkata mista noita saa edullisesti, kun tuo Motorcraftin litku lienee yli 50 euroa kanikka ja niitä menee 4 kpl.

    Hakusessa myös vaihtoehto eli CAT 1 speksit täyttävä liemi, joka ei ole poskettoman kallis ja saatavuus hyvä. Järjestelmä tosin pitää putsia jos vaihtaa goldista tuohon.
     

Kerro tästä muillekin!