Power Stroke 6.0

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Jos jokunen suutin anta sellaist ns circuit low vikakoodi, kannata käyt läpi myös piuhat, pistokeet suutimin pääs ja FICMn puolel että on puhtaita ja kunnol kii lukituna. FICM n puoliset oiret on ylensä main power, mika pitais ol siinnä 48V paikel tasaisena. Ei sais heilu startaes eikä käynnin aikana. Jos lähde vaeltama, sit toi power modulin puolel onkelmia. Jos ilmeisty performanse juttuja, saatta FICM n ohjausrelee olla tiensän pääs, tai siel sulakeenrasias jotain löysä. Toki on modulis itessäkin olnu murheit. Mut toi vika tuntu olevanas sellainen chost juttu. Tutul ilmeisty 05 mallises sellainen, auto toimi ja starta normaalist. Vaihtoi FICMn uuten, vika ei enä ilmeistyny. Hommasin kaverilt sen modulin. Kävin läpi ja viritin. Kokeilin toises autos ei vikakoodejä. See moduli ois nyt ylimääräisena. Jos tarvit. Toinen juttu viritin tos yhden modulin, toimi hienost mut jossakin välis ilmeisty toi performanse juttu siihen...
    Jenkkipojat ei oo kans oikein vettäpitävä selitystä löytäny sille chost vialle. Auto toimi kaiken puolin. Mootorivalo ei palaa...
     
    Toni_T ja F_Excu tykkäävät tästä.
  2. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Onko ideoita miten saan pysymään ovien päällä olevan tiivisteen? Tahtoo jäätyä ja lähteä irti kun avaa takaoven.

    Kyseessä excursion, mutta oisko samallainen muissakin.

    Kyseessä siis se ihan etuoven edestä ja koko matkan ovien päällä.
     
  3. F_Excu

    F_Excu 1st gear

  4. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Eikös tuo ole alipainepumppu.
     
  5. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Joo, taitaapi ollakki, mitäs se tarkalleen tekee?
     
  6. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kehitä alipainetta auton alipainella toimivin vipstaakein. Lämmituslaiten ohjaus, automaatiset napalukot...
     
  7. migudoo

    migudoo 1st gear

    Tuli 6.0 powerstrokessa cylinder 7 injector voltage low. Lämpimänä ja kesken ajon alkoi herjailemaan ja katos tehot. Nyt sitten rytkyttää kylmänä ja kuumana. Kävin piuhoja läpi, mutta ei sieltä mitään selvää vikaa löydy.
    Paineet vois toki mittailla ettei hajoa uus tai muut heti perään?
    Mitäs ruiskuja porukat on näihin tilailleet? Tutkin moottorin sarjanumeroa ja löysin 6.0HU2U62860xx niin ilmeisesti on tuota 2004 vuoden myöhempää mallia.
     
  8. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Minulla alkoi kans lämpinä vauhdissa rytkyttämään. Ficm johtosarja temppuili. Tosin vikakoodi oli low circ .. vaihdoin koko johtosarjan kun ficm pään liittimet oli muutenkin niin huonot.

    Ei ole kovin kallis kokeilu jos epäilee johtosarjaa.
     
  9. migudoo

    migudoo 1st gear

    Jaa oli ficm voltage 47,5..käynnissä vähän heilu 47-48..oiskohaan se tuossa eka korjauspaikka
     
  10. Ivar

    Ivar 1st gear

    Voe ny halvatun kuustoista, täytyy vissiin ruveta kansiremppaa suunnittelemaan. :eek:

    Taas ruvennu jäähdytysnestettä katoamaan pikkuhiljaa ja vihdoin sain mitattua jäähdytysjärjestelmän paineet, hyvin näytti pysyvän siinä 1,1 bar ja kun laski paineet pois ja polkas kaasua niin ei montaa sekuntia menny että paineet taas takasin.

    Tähän on kertaalleen jo kansiremppa tehty, tai ainakin kannen pultit vaihdettu.
    Mahtaakohan ne amerikan pojat olla tehneet huonosti vai mikä piru tässä nyt sit on.

    Kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan, mistä ja mitä osia kannattaa tilata ja minkä merkkisiä välttää.
    Kattelin jo tuosta bulletproofdieselin sivuilta, mutta ei moisia kapistuksia lompakko taida kestää.
    Tosin kai se täytyy samalla oil cooleri ja egr cooleri ainakin vaihtaa.

    No tulipahan tuossa iltapuhteeks korjattu vara-auto, joka on puolisen vuotta tuolla koivun alla odottanut johtosarjan perkaamista.:rolleyes:
     
  11. Ranee

    Ranee Gearhead

    Vähän vieraita nää Fordit niin olis kannen kiristämisestä kysymys.
    Ameriikan joet ilmoittaa monellaisia momentteja ettei tiedä mitä uskos.

    2005 6.0 power stroke
    Mahlen kansipahvit
    Ultra power pinnapultit kansipulteiksi

    Kuinka nää pitäs kiristää? Ja mihkä momenttiin?
     
  12. F_Excu

    F_Excu 1st gear

    Minulla alko reilusti vuotamaan öljyä, mitähän kannattaa purkaa / tarkistaa eka? Koneen takaa valuttaa ja ilmeisesti aika ylhäältä..
     

Kerro tästä muillekin!