Power Stroke 6.4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Crea, 26.6.2015.

  1. Crea

    Crea 1st gear

    Tälläista keskustelua en löytänyt niin laitetaan alulle.
    Kokemukset kiinnostaisi ja miten on pelanneet.
    Itselle uusi tuttavuus muutenkin tämä jenkkiharrastus mutta positiivisesti Fordi on yllättänyt.
    Kulkupuoli on kyllä huikea tuollaiselle autolle ja mukavuuttakin löytyy.
    Parit pakolliset muutoksethan näihin on tehtävä jotta toimii joka päiväsessä käytössä.
    Vielä ei ongelmia ole mutta tänne laitan jatkossa kokemukseni.
    Toi ratin napsunta edelleen ihmetyttää? Miten sen sais pois?
    Onko kukaan hommannut tuota VCM 2 IDS V94 OEM Diagnostic laitetta? Onko jotan parempia Fordille? H&S Performance xrt pro:lla onnistuu kyllä kaikki tarvittava mut jos parempi testeri ois olemassa niin sellaisenkin vois hankkia.

    Jos tällänen Power Stroke 6.4 keskustelu on jo niin poistän tämän ja laitan sen alle kysymykset...
     
  2. Crea

    Crea 1st gear

    VCM 2 tilattu. Kokemuksia ja neuvoja voi laittaa tulemaan. Tällähän pitäs päästä auton tarkempaan tutkiskeluun.

    Loimaalta US centeristä löyty jäähdytin nesteet ja kavitaatio litkut. Asiallista palvelua muutenkin joten siellä varmaan jatkossa asioin. Kuinka usein ootte kavitaatio litkua lisäilleet?
     
  3. Crea

    Crea 1st gear

    Eka katsastus Fordilla takana ja läpi meni. Hyvää palvelua sain SF katsastus Salon konttorilta ja nopeudenrajoitin testattiin Vehotrucks Salossa. Uudelleen sitten vuoden päästä. Noi päästöt ihmetytti et meneekö tosiaan samoilla arvoilla kun henkilöautot. Häkä oli 0,41 eli aika puhtaalla mennään.
     
  4. pete380

    pete380 1st gear

    Mitäs katsastus maksoi?ajattelin jos itte veis seuraavaks samalle konttorille dodgen..
     
  5. Crea

    Crea 1st gear

    60€ oli katsastus. 65€ rajotinlappu ja samasta mestasta päästöt 27€.
     
  6. Crea

    Crea 1st gear

    Nitraatti testiin tarvittavat liuskat hommattu ja jähdytin nesteet näyttäs olevan hyvässä kunnossa. Tasot hyvällä mallilla.

    Testiliuskoja vinopino kun yksittäin ei saa. Voi tarvittaessa myydä muutamia jos joku haluaa litkujaan testata.

    Sitte sain vihdoin tuon VCM 2 toimimaan ja se näyttäs olevan vastaava työkalu kuin MB star mersulla johon tullut mersujen aikana pakosta tutustutta.

    Jos jollain tarvista vikakoodienlukuun tai muihin testeihin niin tuollahan onnistuu samat kuin merkkiliikkeessä.

    Pikkuhiljaa alkaa Fordiin tutustuminen edetä...

    Yksipuheluksi tämä mun ketju näyttäs jäävän mut lisäillä juttuja kun hommat etenee ( eli vikoja alkaa tulla)
     
  7. Möyhy

    Möyhy 1st gear

    Moi, mulla alkoi f250 herjaamaan dpf putsaria. Ajoittain antaa härskiä valkeaa savua putkesta ja moottorin vikavalo syttyy. Ilmeisesti dpf tukossa. Millainen egr ja dpf delete kit sulla on omassa?
     
  8. Crea

    Crea 1st gear

    Tämäpä jäänyt huomaamatta mut vastataan nyt... eli noilla virikapuloilla saa ton dpf:n ja egr pois käytöstä. Dpf sit vaatii mekaanisen poiston myös.

    Tuo valkoinen savu taitaa meinata vuotavaa egr jäähdyttäjää. Jos koodin luku tarvetta niin fordin oma vcm 2 löytyy jolla näkee kyllä ongelman.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kyllä dpf;n puhdistuspoltostakin muodostuu vaaleaa savua.

    Jos dpf vuotaa niin savuttaa jatkuvasti, ei ajoittain kun valo mittaristossa vilkkuu.
    Valo ilmoittaa puhdistuksen olevan käynnisaä.
     
  10. Crea

    Crea 1st gear

    Valkoinen savu tulee raakasta polttoaineesta jolla ruokitaan palamista?

    Eikös tästä johdu öljynlaimentuminenkin jos liikaa ruokitaan ja ajetaan pätkäajoa. Soppa valuu öljytilaan kun polttotoiminto on "jatkuvaa"

    Testerillä voi regeneroida ja katsoa muutkin ongelmat mut poisto on varmin. Loppuu kaikki turha säätäminen asian suhteen :)

    https://www.youtube.com/watch?v=4ar58uTW8I8
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Itse ongelmaan puuttumatta; saman koneellisesta Voorttista haaveilleena olen sitä mieltä, että EGR ja DPF v*ttuun ensimmäisenä ennenkuin autoa alkaa isommin edes käyttämään. Toki vaatii programmerin, luonnollisesti.
     
  12. Crea

    Crea 1st gear

  13. Kansleri

    Kansleri Gearhead

    Millaisella kulutuksella teidän vermeet puksuttaa? Minulle on myös nämä möhkö-fordit uusia tuttavuuksia, mutta nyt on omalla superdutyllä ekat 2000 km ajettu ja nastarenkailla, ja kulutus sekalaisessa ajossa 14 l/100 km. Kapine on vakio saastelaitteita myöten, ja niin kauan kun eivät oireile, niin hyvin pitkälle vakiona pysyykin noilta osin.. luulisin.. ;)
     
  14. Crea

    Crea 1st gear

    Ootko kattonu tuon kulutuksen siitä näytöltä vai laskenu ihan tankatut litrat jaettuna kilometreillä? Mulla näyttää toi mittari jotain 13l/100km keskikulutusta mutta ei tuo pidä paikkaansa kuin matka-ajossa. Sillon voi päästä 12l/100km Ihan nurkissa, kun pyörii ja ajelee muutaman kilometrin matkoja ni reilusti enemmän menee. Renkaat 20" Cooperit. Nastarenkailla en oo päässyt vielä testaamaan. Hyllyssä ois nokian LT:t 18"...
     
  15. Kansleri

    Kansleri Gearhead

    Laskenut kiltisti, näytöllä sanoo, että 13.. ja noilla 20 tuuman orkkisvanteilla olevat nokian nastat on alla :)
     
  16. Crea

    Crea 1st gear

    Onko Kokemusta kellään tuosta ELM327 versioiden sopivuudesta Fordiin?

    Kokeiltu:
    v2.1 ei toimi
    V1.4 toimii

    V1.5 ei ole päässyt kokeilemaan

    Tota V1.5 ois hyvin tarjolla. Toimiikohan tässä mallissa?
     
  17. Möyhy

    Möyhy 1st gear

    Nyt on dpf temppuilu loppunut kun olen antanut autolle happea ja pitänyt vakio tehoilla.Hyvin kerkeää kuitenkin.

    Tällä tiedolla ei varmaan kellään mitään käyttöä mutta pakolämpötila näytti olevan lähes 200 celssiusta silloin kun dpf putsaus on käynnissä. Auto pyöri silloin tyhjäkäynnillä.
     
  18. Möyhy

    Möyhy 1st gear

    Minulla olisi ylimääräinen moniurahihnan kiristin(150e), tilasin vahingossa kaksi. Suosittelen vaihtamaan jos pitää yhtään ääntä. Minulla lankesi kiristin noin 500km päästä kun äänet alkoi kuulumaan. Tosi helppo vaihtaa itse. https://youtu.be/pr6s-vnYDoU
     
  19. Crea

    Crea 1st gear

    Itellä ois kans osat hyllyssä, kun sopiva väli tulis vaan. Gates:in osat ostin tuohon hommaan. Paljonko oli kilometrejä, kun hihna katkes?

    Tämähän on vissiin "tyyppivika" että sirkuttaa helposti tuo moniurahihna.

    Onko Projektorilampuista kokemusta? Tuli tilattua uudet lyhdyt keulaan.

    Näkeekö niillä yhtään paremmin....

    http://www.mytightride.info/images/ford ... lights.jpg

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tämän hetkinen tilanne....
     
    Muokattu: 25.2.2016
  20. Möyhy

    Möyhy 1st gear

    Mulla ei hihna katkennut vaan kiristin laukesi ja vedätti hihnaa vinoon. Valoista ei ole kokemusta. Ilmoita miten näkyy kun saat paikalleen.
     

Kerro tästä muillekin!