Power Stroke 6.4

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Crea, 26.6.2015.

  1. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    En uskoo että ne linssivalot on hyvät. Saatavat ne vähä aika jopa tuntuukin paremalta. Niiten kans sit kans see mahdollinnen dot tai E-merkinta onkelma. Releistamine ja asjalliset lisapitkät tuotavat parempaan tuloksen minu mielest. Kannata muist tasapaino, jos lähivalot on sellaiset keskiverto ja lisapitkaat tuotaavat sellaisen oksilta lunta sulatavan ilmion. Sit see lähivaloille palaaminen on kun ois kaik valot sammutanu. Käytin vähä aika lisaana sellaist 50" crealed bari kadolla. Valotehoa lähes 70000 luumenia, valoa oli kun elokuvan kuvauspaikalla, mut kun laitoit lähivaloille, tuntuu melko ankealta. Orkisvalot auton nokalla. Poliisi sai aina kohtauksen, kun näki sen valoilmiön. Kun ei oo E-merkintä siinnä. Lopuksi kylläistuin ja myin sen yhdelle off-road harrastajalle. See kehui sita taivaasen. Sit laitoin siihen karjapuskuriin 4kpl Hellan Rallye 3300 set. Ne oli niiten alkuperäisten kans hyvin tasapainossa, mut ne varasteti parkipaikalla.... :mad: Nyt ollan niiten tehdasvalojen kans taas, heh ei ne nyt mita parhaita oo, mut ei oo viel tieltä eksyny. Kunhän kerkia suunitele uuden sydeemini. :lol:
     
    Muokattu: 24.11.2017
  2. Möyhy

    Möyhy 1st gear

    Oletteko pakkasella peittäneet keulasta ilmanottoa jäähdyttimille? Meinaa laatikko ainakin aika kauan lämmetä kovalla pakkasella.
     
  3. Crea

    Crea 1st gear

    Eipä oo tullu peitetty mut ei täällä etelässä oo kyllä pakkasiakaan. Lämpöjä seuraillu tuon elm327 ja torque ohjelman kautta. Ihan hyvin lämpenee ku roikassa ensin tietenni. 5km ja lämmöt jossain 70 asteessa. Lootassa ehkä kympin vähemmän lämpöä. Maanantaina ois uudet lamput kotona, ups tuo... Onko kokemuksia nuista lampun suojista? Niitä ei vissiin saa missään käyttää?

    Tulee tuollaset suojat mukana.

    [​IMG]
     
  4. Kansleri

    Kansleri 3rd gear

    Itsellä ainakin laatikko lämpiää ihan kohtuullisen nopeasti. Vähän on käynyt mielessä askarrella silti jotain nokkasuojaa, kun on luvattu taas tuota rapsakkaa -30 astetta. Näin sivuhuomiona, vähemmän tuo pakkasesta nikottelee, kuin aikaisempi käyttis, MY10 Subaru Legacy diesel. Webasto olisi kyllä kiva, mutta pärjää sitä lohkolämmittimellä ja sisähaaroituksellakin.
     
  5. Crea

    Crea 1st gear

    Aika mustaksi meni.

    [​IMG]
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Sit kun loppuu lämpimän tuleminen kabiiniin ni meiltä hyllystä läppien moottorit.
     
  7. Crea

    Crea 1st gear

    Tulipahan vaihdettua hihnat, kiristäjät ja rullat. Ei voi kyllä miksikään helpoksi hommaksi sanoa. Kädet ei meinannu millään mahtua joka paikkaan :eek:
    4 tuntia hommassa vierähti mut loppu sirkutuskin. Toivottavasti ei tarvi ihan heti tuonne sorkkia uudelleen.

    Vanhoissa en kyllä juuri mitään vikaa havainnut. Pikku välystä joissain laakerissa mutta ei paljoa. Oisko kiristäjät sitten väsyneet vai mikä näissä sirkutuksen aiheuttaa?

    Nyt on kaikki Gates:sin tavaraa niin seurataan tilannetta. Jotain paivitystä oli selvästikkin tehty kiristäjien kohdistimelle, kun ensin sain ilmastoinnin ja tuulettajan kiristäjän ristiin laitettua vaikka vertailin oikein tarkasti ettei juuri niin kävisi. Hihnat ei kyllä paikalleen menneet niin huomasin virheen :rotfl:

    Projektorit istu kans keulille hyvin ja valot näyttä nyt eteen eikä sivulle. Kyllä näitä voi suositella!

    Xenonit tulee vielä noihin lyhkäsiin ni ei oo sit niin suuri ero ku pistää lisäpitkät pois...

    Edit: 6000k xenonit keulilla ja näkyvyys hyvä. Näillä mennään ei tarvi enää valojen kans säätää 8)
    [​IMG]
     
    Möyhy tykkää tästä.
  8. Kansleri

    Kansleri 3rd gear

    Komialta näyttää!

    Mites sinulla tuo perä, oliko tuo alunperin FX4 paketilla, vai oletko vain laittanut jälkiasenteisena tuon TrueTracin siihen? Itsellä tuo maastopaketti puuttuu niin mietin, että pitäisiköhän pistää taakse lukkoa, niin tulisi vähän vetopitoa mukavammin.
     
  9. Crea

    Crea 1st gear

    Jep FX4 paketilla on ja vakioperä hyllyssä. Tuo kyllä vetää kummallakin ja pitoa on. Jyrkissä hitaissa käännöksissä saattaa vähän hytkyttää mut ei oo ollu ongelma. Mitäs siihen maastopakettiin kuuluu? Tuosta omasta löytyy alennusvaihteisto ja napalukot edessä. Hyvin kyllä etenee huonossakin paikassa lukot päällä.
     
  10. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Maastopakettiin kuuluu takalukko, vaihtoehtoiset välitykset sekä tankin ja jakolaatikon alasuojat.
    Ainakin, näin ulkomuistista.
     
  11. Crea

    Crea 1st gear

    Oli toiset jarrusatulat hyllyssä joissa männät jumissa. No aattelin kunnostaa varalle ni mäntää sit irrottaan. Ihmettelin et miten voi olla niin helvetin lujassa. Prkl... kukkapurkin laittaneet liian pieneen reikään :poff: Lähti ne sieltä lopulta ja uudet osat rokkiautosta tulossa. Onko näissä aina keraamiikka jarruissa? Itelle eka kerta ku tälläseen törmään.

    [​IMG]
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joo.on pakeliittiset männät.

    Joskus näkee kun joku käsistään kätevä on LIIMANNU haljenneen männän ja eiku paikalleen..
     
  13. Crea

    Crea 1st gear

    Siinä on kyllä taas säästäväisyyden huippu ku uudet maksaa melkeen 3$ kappale. Hiekkapuhalsin nuo vanhat ja vasaralakka pintaa. Jospa ne menis vähän aikaa siistimpänä.
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Ehkkä ois kysessä kuitenkiin lämmönsiirron ratkaisu. :odroll: Eli koitetaan saa kuumenevat jarrupalat eristety nesteestä ja sitakaut myösa koko sylinteri kylmeemaks.
     
  15. Crea

    Crea 1st gear


    Juu toi mun kommentti olikin tuohon liimaushommaan... Jos uudet männät maksaa 3 taalaa kipale ni ei paljoa säästöä tule vaikka vanhan "kunnostais"

    Tota lämmönsiirtymistä nesteisiin tossa on varmasti ajateltu. Ei paha setti pistää uudet männät aina joskus. Nesteet tulee siinä samalla vaidettua.
     
  16. Crea

    Crea 1st gear

    http://piratejack.net/2771004-hydro-boost-repair-kit/

    Onnistuuko tuollaisella setilla Hydroboostin tiivistäminen vai pitääkö tilata kokonaan uus boosteri?

    Sama tiivistesetti pitäs käydä melkeen mihin vaan jossa hydrobooster? Onko kokemuksia tuosta sarjasta ja sen toimivuudesta?

    Pikkusen on märkänä boosteri joten kaipais varmaan pientä huoltoa.
     
  17. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Juu olen kans kuullu niistä liimauksistä [​IMG] tai olisko olnu peräti jossakiin juutuubissa ohje. Niihin saa myös metallisia mäntia jos halua. Noi ei murene silla tavalla. Ja jos ei mita hirviokuormia kisko, ni luulis toimivan. Jokun oiroopalisen auton, olisko Viton männät sopi kans siihen. Mulla löysty kans ton boosterin painesäiliö silloin kun olin vaihtamas ruiskuilta tiivisteitä. ja tuli öljytkin pihalle. Mietisin silloin kans mitais tekis sen kans. Mut kun sain taas kone tulille, sit see tiivistyi taas ja nyt ei oo vuotanu enää. Täyty ilmeisest kans joskus käyt läpi see. On muuten paras keksintö mielestani mika on diiseliautoin sovitetu. Jarrut ovat ihan eri luokka, kun vastavissa bensavehkeisä, missa on käytössä viel see vaakumiboosteri. Kerra kokeilin tutun ecxu, missa V10 kone, ensiks huomasin heti että jarrupoljintä täyty survot sit huolella, jos ei meinaa ajaa toiseen peraan vähä kovemassa vauhdissa. :poff:
     
  18. Crea

    Crea 1st gear

    Seuraavaksi ois työnalla kaikki etupään nivelet ja samalla vaihdan etunavat, kun tuntuu pientä klappia keskilaakerissa. Osat näyttäs olevan hyvinkin kohtuu hintasia, kun katsoo mista tilailee. Rokkiautosta tulee kohtuu joutuin mutta ebay näyttää kestävän tovin.

    Tuossa videossa onkin jo vähän suuremmat välykset :D

     
  19. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Salossa viime kesänä Jussin Dieselissä rajoitinlappu 30€ ja päästöt 20€
     
    Crea tykkää tästä.
  20. Joe Porta

    Joe Porta 1st gear

    Minä olen tässä nyt tovin arponut f250:n ja ramin välillä, kumpaa alkaisin etsiä. Fordeista ei ole mitään kokemusta ja rami oli joskus 6v sitten.
    Onko näissä mitään erityistä huomioitavaa jos lähtee renkaita potkimaan? Laatikon toiminta nyt tietysti testattava, mutta mitä muuta erityistä?
     

Kerro tästä muillekin!