Powerglide ilman kick down vipua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Turnn, 22.7.2016.

  1. Turnn

    Turnn Gearhead

    Meneekö rikki jos ajelee noin? Vaihtaa aika korkeilla kierroksilla,muuten ok. Kaasariin ei tule kuin kaasuvaijeri.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan tossakin modulaattori joka haistelee kuormaa.
     
  3. Jaakko Susimies

    Jaakko Susimies Gearhead

    Taas sellanen osa kokonaisuus minkä autotehdas on vaan huvikseen sinne laittanu. Turhia juttuja
    Ota vielä termostaattikin pois ja pois on kaikki huolet ja murheet
     
  4. Turnn

    Turnn Gearhead

    Se onkin ST300.
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ....jos se on st300 niin johtaa harhaan tuo otsikko. St300 ei ole throttlevalve/kickdown vivustoa, mutta jos se on buick niin siinä pitäis olla ne switch-pitch turbiinin kytkimet kaasarin kyljessä. Pontiacissa niitä ei ole....
     
    Jaakko Susimies tykkää tästä.
  6. Turnn

    Turnn Gearhead

    Jep. Olin 22.7 klo. 18.49 vielä siinä luulossa että tuossa powerglide,mutta ST300 se on. kaasupolkimen vivussa kytkin. se switch-bitch? Auto on `68 Skylark. Haaveissa että ens kesänä Th200r4:llä.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "The ST 300 is a two speed, Buick-Olds-Pontiac(BOP) only bolt-pattern with 1.64:1 1st and 1.00:1 2nd, sharing no parts with the Power Glide. It has an electric powered solinoid that activates internal hydraulic control of a two pitch (stall speed) torque converter. High speed stall is engaged by two electrical switches, one on the throttle linkage (idle speed switch) that sets high speed stall with the trottle closed to unload engine at idle. The other switch is the transmission control switch to the left side of the carb that sets high speed stall during WOT operation to allow faster engine accelleration. The default operating state is low speed stall."
    -68 tais olla viimeinen vuosimalli tuota laatikkoa. Toimiiko sulla nuo sähkövehkeet?
     
  8. Turnn

    Turnn Gearhead

    Onpa erikoinen turbiini! Heh heh,en ole edes kokeillu (2 viikon kokemuksella autosta) toimiiko kickDown.Muuten toimii hienosti,paitsi taajama ajossa vaihtaa kakkoselle aika myöhään.Auttaa jos vähän kikkailee polkimella. -onko 2 vaihteisten pakollinen ominaisuus?
    voiko switchejä säätää ja vaikuttaako se vaihto ajankohtaan?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan tossakin modulaattori, tsekkaa se linja mikä sinne lootan taane menee imusarjasta, pikku vuoto vaikuttaa just tolleen että vaihtaa myöhään.
     

Kerro tästä muillekin!