Powerglide kovat kierrokset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Chevaleva, 23.5.2017.

  1. Chevaleva

    Chevaleva 1st gear

    Fiksummat hoi! Alu kuorinen PG. Vaihtaa ja toimii muuten suht ok, mutta tuntuu, että yli 60km/h ei raaski ajaa kun alkaa koneen kierrokset olemaan korkealla. Perävälityksestä ei tietoa, tuotu jenkeistä ja yhden käden kautta mulle joten oletetaan että alkuperäinen? Laatikossa uudet öljyt, suodatin ja modulaattori. Mistä ongelmaa etsimään?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No, jos se vaihtaa, niin kaikki vaihteet löytyy. Jos nyt sitten laskis perävälityksen vaikka? Tai laittas kierroslukumittarin, niin näkis, mitä ne kierrokset oikeesti on.
     
  3. Chevaleva

    Chevaleva 1st gear

    Mutta oot sitä mieltä, että laatikossa ittessään ei vois olla jotain mikä aiheuttaa ton? Pitää repii perä auki kunha jaksaa
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Kumpaakin fillaria kun yhtäaikaa pyörittää kierroksen ja laskee kartaanin kierrokset, niin välityksestä saa tietoa sinneppäin.
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    ominaisuus, ei vika. pg:n kakkonen on suora, välitys siis 1:1- joka on sama kuin th-laatikoissa joissa ei ole loikkaria. parannuskeinoina joko 1)vaihda perävälitys harvemmaksi, 2) vaihda loikkarilaatikko, th 200-4r tai th700- 3) hanki gear vendor laatikon perään. -kaikki hankalia ja kalliita vaihtoehtoja... tai sitten ajat huoletta ja lisäät äänenvaimentimien määrää.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No ei oikein voi olla, kun luistava ei luista pitkään. Se on yleensä kerrasta selvä.
    Ei sitä perää avata tartte, kuten tos yllä on, niin sen välityksen voi ihan laskee. Lukottomalla perällä vaan varmin taitaa olla pyöritellä kardaanista molemmat pyörät ylhäällä. Merkkaa vaan vaikka teipillä renkaan ja kattoo et molemmat puolet pyörii tasatahtiin. Jos kartaania tarvii veivaa 3,5 kierrosta yhteen rengaskierrokseen, niin se on 3,5:1.
    3.5 välläriä tiuhemmat alkaa pienillä pyörillä tuntuun tosi huudattamiselta nykyvehkeisiin tottuneelta. Kun jo toi 3,5 on jo sitä.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    pg:n kanssa toimii arkikäytössä tiheimmillään ehkä joku 3.2 jotain. sitä tiheämpi saa kaipaamaan loikkaria.
    ja gm:n perissä on muuten hammaslautasissa usein merkattuna ne rattaiden määrät. niistä saa sen välityksen suoraan.
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Minkäslaisia perävälläreitä sillon onkaan ollu? 2 vaihteinen PG on kelpo race aski, jos välläri on kohdallaan ja voimaa on suotu.:)
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Missähän autossa tämä puheena oleva pg on kiinni? Jos kyseessä on alkuperäinen kombinaatio (siis loota ja perä) niin yleisin välitys pg:n perässä lienee 3,08:1......
     

Kerro tästä muillekin!