Powermasterin starttiongelmat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bomber#1, 28.4.2014.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Nyt olis mukava kuulla porukalta kommentteja missä vika kun startti lyö "tyhjää"...

    Eli hommasin uspartsista tollasen mattamustalla kuorella olevan Powermasterin tehostartin hemiin ja ensi starttauksella se alkoi lyödä heti tyhjää, lyöden sitä kuitenkin aina lopuksi ilkeästi kehälle. Hanskat lyötyä jo tiskiin ja valmistautuessa purkamaan pakosarjan(kyllä ei mahu tulee muuten ulos)startti kuitenkin heräsi eloon kymmenen yrityksen jälkeen ja tämän jälkeen startti toimi muutaman päivän lämpimänä. Kylmästartilla lyöden jälleen tyhjää. Kokeiltiin myös ottaa starttia muutaman millin ulospäin kehältä ja jälleen näytti siltä et homma pelitti kunnes tyhjän lyöminen muuttui jo joka toiselle starttaus yritykselle.
    Partsista pyysi tuomaan kyseisen startin tsekattavaksi ja jouduin ostamaan toisen vastaavan tilalle että sain samalla irroituskerralla uuden startin kiinni. Jos vika ilmenee heidän testerissä niin saan massit startista takas.

    No hommahan toimi jälleen pari päivää, kunnes nyt jo säännöstään päivän ekat starttaukset lyö tyhjää ja kun startti/pata lämpenee startti toimii ihan normaalisti.
    Todella hanurista ja ikävintä tässä vielä on se että sisällä on ihka uusi ja arvokas turbiini jonka kehän rattaat on tätä menoa varmaan yhtä harvat kuin NHL-pelaajan hampaat.

    Eli kysymys kuuluu onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa startin kanssa ja onko tähän vikaan jotain korjausehdotusta.., muuta kuin vaihtamalla tehostartin merkkiä?
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kohmeiset vaseliinit bendixin liuissa?
    Ohutta spray öljyä varrelle.
     
  3. El 60

    El 60 Gearhead

    Tallikaverilla 2 powermasteria samoilla oireilla. Us parts myönsi että vikaa on ollut kyseisissä starteissa. Myivät tilalle uudemman mopsin orkkis tyylisen joka pelaa. Samaa kokoluokkaa ku powermaster eli joku välitetty uusikin.
     
  4. paja1

    paja1 Double Gearhead

    mulla samantyyppinen ongelma joskus vanin orkkis startissa,mutta talvikelillä tosin. rostoffia kun ruiskutti bendiksiin niin alkoi toimimaan pakkasellakin. mutta jos powermasterin asennusrasvat on liian paksut niin varmaan on kokemusta muillakin vastaavasta ongelmasta. olen pitäny tota powermasteria että se olis suht luotettava tuote,toivottavasti sekin ei ala mennä sekundapaskaksi.
     
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Täytyy varmaan kokeilla, jos vaikka selviäis vähän helpommalla..?
    Tosin tuntuu aika urpolta elvytellä kotikonstein uusia osia ja sit kun toi kyykkää huonolla tuurilla lopullisesti heti takuuajan umpeen mentyä ni voi olla vaikeeta selitellä et paskanahan tää oli jo uudesta alkaen. :lol:
     
  7. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tuntuu joo hölmölle kun joutuu paketista otettuja kamoja rassaamaan,mutta se on nykypäivää. niin paljon on saatu paskaa paketista ettei mikään enää yllätä.
     
  8. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Millasessa motissa nää oli ja onko tarkempaa tietoa mikä tää "mopsin orkkis tyylinen" startti oli?
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

  10. El 60

    El 60 Gearhead

    500 stroker. 80-90"luvun..Cardonen paketti.. Us partsin# AAP17084
    Kysyy vaikka kristeriä.. joku mopar faija.
     
  11. PAZI

    PAZI Gearhead

    Oma powermasteri alko heti uutena oireilemaan pommittajan kuvailemalla tavalla. Siinä aksilalla jolla se bendix ratas on niin on kahdesta osasta tehty "rumpu ratas" jolle tulee välityksen kautta veto moottorilta, rummun sisällä on viisi jousikuormitteista akselinsuuntaista tappia jolta veto välittyy akselille kun moottori pyörähtää niin tapit puristuu aksilaa vasten ja alkaa pyörittämään akselia.jouset ja tapit on tuettu paikalleen "paskapellistä" rässätyllä prikalla. omasta startista oli prikka menny palasiks ja jouset oli päässy pois paikaltaan.leikkasin rälläkällä rummun auki ja heppailin prikan kasaan ja oijoin jouset jotenkuten muotoonsa ja asettelin paikalleen ja hitsasin rummun päädyn takaisin paikalleen...

    Vaikea selostus mutta voin kertoa tarkemmin o442797731
     

Kerro tästä muillekin!