Powertrax Lock-Right

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jas, 27.5.2003.

  1. Jas

    Jas Gearhead

    Onkos jollain kokemusta moisesta laitoksesta?
    Mahtaako tuolla tehdä mitään?
    Mopar Musclessa laittoivat projekti Valiantin 8 3/4 perään moisen -tulee alkuperäiseen tasauspyörästön kuoreen rattaiden tilalle ja kehuivat että on helppo ja nopea asentaa ilman erikoisvehkeitä. Ei edes pahan kalliskaan taida olla, ainakaan nykyisellä dollarin kurssilla.
     
  2. orvivee

    orvivee 1st gear

    Mulla on Suburbanissa takana Lock right -lukko, ja hyvin on pelittänyt. Ainoana miinuksena naksutus, joka kuuluu perästä käännyttäessä. Se kuuluu asiaan, siitä mainitaan prosyyrissäkin.
     
  3. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    Löytyisköhän vielä lisää käyttökokemuksia?

    Lukottoman 8 3/4 perän onnellisena(?) omistajana tekisi mieli kuulla Lock-Rightin tai No-Slipin (molemmat Powertraxin tekeleitä), tahi muiden vastaavien patenttien sopivuudesta katukäyttöön. Vai kannattaako hommata suosiolla Mopsin alkuperäinen "Sure Grip" levy- tai kartiolukolla varustettu tasauspyörästö?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pohjois-valtioissa asustavat jenkkipojat pitävät levylukkoa parempana käyttiksessä, sillä levylukko lukittuu hissukseen liukkaillakin, ja ei ole niin arvaamaton, kuin yllättäen talviajossa iskevä "instant kemppi" - siitä seuraavat ja kahvaedellä yllättäen tilanteet..

    Eli kevytperäiseen, jolla ajetaan talviajoa, levylukko lienee parempi. Mutta jos ajelet pääosin kesällä.. Niin mikä ettei.. Tai jos tykkäät liukkaalla lisä jännityksestä :smile:
     
  5. veekasi

    veekasi Gearhead

    Noi o detroit locker tyyppisiä. Eli On/off 100% lukkoja. Ajo-ominaisuudet kerrottu jo yllä. Sure-Grip riittää.
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    En kyllä itse epäröis käyttää tota power loxia. Houkuttelevaksi sen tekee lähinnä hinta ja asennuksen helppous jos tällä hetkellä on lukoton toimiva perä. Jostain syystä noi sure gripit 8 3/4" on tällä hetkellä aika kovissa hinnoissa ja kartiolukko liene vielä ainoa vaihtoehto uutena? Ei siinä mitään, ihan yhtä lailla se toimii kun levylukkokin ja kestää myös sen mitä tavallinen kadun tallaaja sitä käyttää.
     
  7. 67

    67 1st gear

    onko kokemuksia?kenellä tommosia täällä on?avatkoon suunsa.kiinnostaisi tietää.lehti juttuja enempi.ennen kuin teen"roskislukkoewo3:n".
    vaikka teen sen kuitenkin,on todella hyvä.
    ("prepattu" kartiolukko)
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Paljonko tommonen Lock-right maksaa.Suomessa?
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    nyt pojat noi onnettomat moparin 8 3/4 perät mäkeen ja hopan 9 tuumainen perä paikalle...

    ------------------
    provosointi on hanurista...
     
  10. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    Painavampi, heikompi ja isommat tehohäviöt omaava perä tilalle? No thanks!

    ...hanuristapa hyvinkin...

    :grin: :grin:
     
  11. kantti

    kantti Gearhead

    heikompi..? kerrohan lisää. :???:
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Offi porukat käyttää paljon LockRight-lukkoja taka-akselilla. Lukko on erittäin kestävä mutta siviilikäyttö on sen miinus puoli. Talvella homma vaatii vähän totuttelua, eikä lukon pauketta kannata säikähtää jarrutettaessa/kiihdytettäessä. Värkkihän vetää ainoastaan toisella fillarilla, jos lukko ei ole päällä. T Pasik
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Miten niin se on ON/OFF tyyppinen lukko häh? :smile:

    Ton lukon rakennehan on sellanen että kumpikin vetoakseli pyörii aina vähintään yhtä kovaa kuin tasauspyörästön kuoret/lautaspyörä. JA sitte mutkassa kun tarvitaan ulko- ja sisäkurvin puoleisten renkaiden nopeuseron tasausta, ulompi pyörä pääsee pyörimään kovempaa kuin lautaspyörä ja sisäkurvin pyörä... Muttei ikinä hiljempaa. Siinä mutkatilanteessa se tavallaan vetää yhdellä, eli sisemmällä pyörällä(kun se ulompi rullaa kovempaa), mutta vaan pienellä vedolla. ku antaa hanaa ni vetää molemmilla.

    Ennemmin toi lukko on aina ON asennossa kuin mitää muuta. Ei se ainakaan OFF asennossa ole ennekuin se on ajettu säpäleiks. Mun mielestä lukko olis OFF jos vejes sutii yhellä renkaalla, mitä toi ei tee.


    Ja jenkkipoikien kommentit talviajon vaikeudesta voi jättää ihan omaan arvoonsa, mitä ne siitä tajuaa, jossei ne edes käytä talvirenkaita vaan jää kotiin ku sataa lunta. Tai ajavat jotain kahtakymppiä ja silti mälläilevät hulluna.
     
  14. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Korjattu kartiolukko on jees!
    Fordin 9 tuumaisesta on aika monta eri versiota, ja vain harvat, jos nekään on vakiona kestävämpiä kun mopsin 8 3/4". Aftermarket osia niihin on sen sijaan saatavilla paremmin ja se on yleisimmin käytössä oleva drag race perä. Mutta kun alkaa rakentaa sitä nodular casesta, 30 tai yli rihlaisilla vetareilla jne, niin voi olla, ettei pari euroa riitä. sen sijaan, että heitätte niitä 8 3/4" periä mäkeen. niin heittäkää ne vaikka mulle. Jos on oikeen hyvä niin voin tulla vaikka hakemaan.

    <

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-08-15 09:36 ]</font>
     
  15. Batman

    Batman Gearhead

    Kertokaas joku tyhmälle millä periaatteella toi lock-right toimii, jos ei oo levy eikä kartio, oisko joku torsen tai jotain?
     
  16. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    Tässä on linkki valmistajan kotisivuille:

    http://www.powertrax.com/index.html

    Sieltä löytyy tarinaa toimintaperiaatteista räjäytyskuvien kera.
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    No johan on mielenkiintoinen kapistus. Rupes itseänikin kiinnostaan. Onko siis joku ostanut suomesta tollasta lukkoo? Tai sitten esim. summitilta? ja paljonko maksoi?
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    425 dollaria, tuohon päälle tullit ja alvit
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laajanpuoleinen hintahaitari Lock-Rightilla eri myyjillä. Katselin kokeeksi 1955-lukon (GM:n 14-pulttiseen 10.5" perään) hintoja netistä eri myyjiltä. Hinta vaihteli 255-375 dollarin välillä.
     
  20. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    Malli 1955 näytti Summitin webbisivuilla olevan $207,50, eli kannattaa varmasti ennen tilausta vähän browsailla. Eivät valitettavasti näytä tällä erää myyvän 8 3/4 perään sopivaa mallia :sad:

    Saksassa näyttäisi olevan http://www.power-trax.de/index-e.htm
     

Kerro tästä muillekin!