Prätkärenkaat auton vanteelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja JukkaK, 6.10.2009.

  1. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Onko prätkän (kyykkypyörän) renkaiden kaulaosassa tai mikäsenyton? eroja auton renkaisiin verrattuna? Eli se kohta joka tulee vanteen reunaa vasten. Tarkotus olis laittaa mp renkaat auton vanteille siis. Älkää kysykö miksi :rotfl:
     
  2. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Miten mahtaa kantavuus riittää? voipi tulla leimalla sanomista jos ei kantavuus riitä ja muutenki vaarallinen jos menee yli ja normi ajossa..
     
  3. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Näkyy noita löytyvän sellasia renkaita joissa kantavuus riittää X4. Ne olis tulossa keveään lavakupla rodiin.
     
  4. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Ite laitoin Avonin 230/60-15 prätkänrenkaan Mangelssin 15x7 vanteesta modatulle kehälle (40 pinnaa), ihan hyvin toimi
     
  5. Mopar

    Mopar Gearhead

    Skootterin(mopon) rengas minin vanteella ja hyvin näyttää istuvan.
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    miksi? :eek:
    :poff:
     
  7. Antti P

    Antti P Gearhead

    Ei varmaan hassumman näköiset kupla projektissa.
    Samaa muotoa renkaissa ja autossa.
    Joskus ollut ollut jokunen kupla ja heti alkoi mietityttää miltä mahtais näyttää.. :D
     
  8. Karva

    Karva Gearhead

    Samma här ... Kertokaa nyt ja oikein selvin päin. :eek:

    Minkä helv, takia pitää änkeä mopon renkaat autoon. ??
     
  9. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    [​IMG] ei mittää järrrkee
     
  10. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Tuossa tuo ylempänä jo lukikin että tällä mp rengashommalla haetaan pyöreyttä tuleviin loksuihin. Kuplaa kun ei lokarittomana saa tehdä on siihen jotkut laitettava ja minun mielestä parraiten siihen sopii pyöreä"selkäinen" siro loksu joka seuraa renkaan linjaa kuin sellaisen neliskanttinen. Tietty kaposet kumit hirveellä profiililla niin sais tehtyy sirot loksut mut nyt mennään enemmän HiTec linjalla kuin oldscoolilla.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    harrastamisella, rahalla ja ajalla ei ole mitään tekemistä keskenään... eikä myöskään järjellä :wink:


    aikas porno ajatus, erilainen pitää olla.
     
  12. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    miksei?

    laitetaanhan lentokoneesta, puimurista tai traktoristakin osia rodeihin jne, ja nehän on niiiiiiin vitun hienoja.
    miksei siis mopoista..?
     
  13. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Onhan auton kumeja laitettu prätkiinkin, vanteineen päivineen.
    Ainoa mikä tulee mieleen, olis mopon kumin painoluokka. Paljonko yks rengas kestää painoa?

    Vaikka tässä tapauksessa auton paino jaettuna neljällä.

    Korjatkaa jos olen väärässä.
     
  14. Antti P

    Antti P Gearhead

    Kantavuusindeksi
    Renkaan kantavuusindeksi LI (Load Index) on koodinumero, joka kertoo renkaan maksimikuormituksen sille merkityssä maksiminopeudessa. V- ja W-renkaissa tulee huomioida mahdolliset vajaukset kantavuudessa. Merkintä "PR" on rengaskuormituksen symboli, jota eurooppalaisen standardin mukaan ei enää käytetä, toisin kuin Japanissa. Japanilaista "PR"-merkintää voi verrata eurooppalaisen standardin kanssa seuraavasti:

    4 PR = Normaali kantavuus
    6 PR = Reinforced - vahvistettu kantavuus.
    Mitoitus- ja kantavuusluokitukset ovat molemmissa standardeissa samat. Merkintää "PR" ei tule missään tapauksessa rinnastaa tehokkaaseen kerroslukuun (eng.)" Ply, Plies". Näillä merkinnöillä on täysin eri tarkoitukset.
    Vahvistetut renkaat

    Moottoripyörien, kevytmoottoripyörien ja mopedien renkailla, joissa ei ole merkintää "PR", on vahvistettu runkorakenne, mikä tarkoittaa parannettua kantavuutta. Tällaisissa renkaissa on lisämerkintä "Reinforced" eli reinf.
    Esimerkki. 3.00 - 16 48 P reinforced,
    170/80 B 15 M/C H TL reinf.

    Kantavuusindeksi Kg Pauna


    20 80 176
    21 82,5 182
    22 85 187
    23 87,5 193
    24 90 198
    25 92,5 207
    26 95 209
    27 97 214
    28 100 220
    29 103 227
    30 106 234
    31 109 240
    32 112 247
    33 115 254
    34 118 260
    35 121 267
    36 125 276
    37 128 282
    38 132 291
    39 136 300
    40 140 309
    41 145 320
    42 150 331
    43 155 342
    44 160 353
    45 165 364
    46 170 375
    47 175 386
    48 180 397
    49 185 408
    50 190 414
    51 195 430
    52 200 441
    53 206 454
    54 212 467
    55 218 481
    56 224 494
    57 230 507
    58 236 520
    59 243 536
    60 250 551
    61 257 567
    62 265 584
    63 272 600
    64 280 617
    65 290 639
    66 300 661
    67 307 677
    68 315 694
    69 325 716
    70 335 739
    71 345 761
    72 355 783
    73 365 805
    74 375 827
    75 387 853
    76 400 882
    77 412 908
    78 425 937
    79 437 963
    80 450 992
    81 462 1019
    82 475 1047
    83 487 1074
    84 500 1102
    85 515 1135
    86 530 1168
    87 545 1202
     
  15. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Nimenomaan näin!

    Painojakauma autossa on tasainen ja nykypäivän prätkänrenkaat kestää!
    Ei muuta kuin asentelemaan.

    Itsellänikin chopperissa 225/60-15 Dunlop autonvanteesta tehdyllä kehällä :wink:
     

Kerro tästä muillekin!