pressutalli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja oldsmobile_83, 27.5.2010.

  1. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    onko kellään kokemusta tosta honggarin 170€ maksavasta pressutallista
    6x3m
    eli ihan kivan kokonen, farkku mahtuu hyvin


    kaverilla on tällänen,ja ohimennen kattelin ja näytti ainakin olevan tukevalla teräsrunkolla
    ja tohon saa näköjään varpressunkin

    saattais olla hyvä ostos?
     
  2. Patsi

    Patsi 3rd gear

    No jos totta puhutaan niin noilla kiinalaisilla talleilla ei tee yhtään mitään. Putkien seinämävahvuus on ihan onneton. Kannattaa kerralla ostaa kunnon laadukas talli niin välttyy monilta murheilta.
    Itselläni Suomalaisvalmisteinen 5,5m x 3,0m talli, hintahan on toki täysin eri kun noilla kiinan paskoilla (430€) mutta kyllä se sitten kestääkin.
     
  3. niklas_

    niklas_ 1st gear

    jos haluat monta vuotta pitää, niin osta mieluummin kunnon pressutalli. en muista mistä ite ostin, mutta esim jore-tuote on hyvä. mun tais tulla jostain pohjanmaalta ja maksoi noin 400 kotiin tuotuna

    2 kaverilla oli K-raudan teltta ja ei se pressu ole kovin kestävä.
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    kiinalainen talli 2,5mx5m ollut 5 talvea käytössä (149€).
    pressun kiinnitysnarut on pitänyt vaihtaa nippusiteisiin.
    viime talvena hajos toinen vetoketju ovesta mut silti lumi ei tullut sisään.
    hyvä ostos ainakin mun kohdalla. :)
     
  5. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Tais olla just tommonen, joka mulla levis pari talvea sitten. Vaikka se talvi oli vähäluminen, niin senkin paino riitti taivuttamaan noi onnettomat putket lyttyyn. Tuloksena kaks kunnon lommoo kattoon.. onneks ei sentään osunu tuuli- ja takalasiin. Kaukana ei ollu. Sen jälkeen oon pitäny mieluummin samanhintasen pressun alla.
     
  6. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    juu jos nyt satun ostamaan niin täytyyhän sitä parannella heti

    laittaa ainakin lisätukea kattoon, parit nippusiteet ja laittaa kunnon pöllit maahan jotta ei tuuli vie

    kaverin tallia kattelin niin oli tosi tukevan oloinen toi runko,eikä se pressukaan huono ollu
     
  7. rautavirta

    rautavirta 1st gear

  8. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Mietiskelin kanssa tovin ostaisinko kiinalaisen vai kunnollisen. Päädyin sitten mikkelin joretuotteen kunnon pressutalliin. Oli hintaakin, mutta teetätin saman tien metrin pitempänä ja materiaalit on todella kestäviä ja pitkäikäisiä. hetkeekään en ole katunut. Talli maksoi jonkun 700 muistaakseni ja on 3,2mx7m Laskeskelin ite, että käyttöö sille tallille on ja jos tämän pressu kestää sen 15v niinkuin kokemusten mukaan kestää niin silloin tulee halvemmaksi kuin nuo halvat. Pressu vissiin samaa kuin rekoissa käytettävä tavara. Niin ja tämä on täysin kotimainen...
     
  9. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Samasta paikasta hankittu tuo minunkin talli.
     
  10. ursus2

    ursus2 Gearhead

  11. Teba

    Teba 3rd gear

    Kotona on tollainen ja hyvin talven pystössä pysyi, on kyllä jämäkkää tekoa ja ei jää lumikaan katolle..
     
  12. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Kätevä kaverihan tekaisee tollasen itse.
     
  13. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Motonetistä 6x3 metrinen 199. En muista missä tehty, mutta ei lähde tuulen mukaan.
     
  14. TompSa

    TompSa 2nd gear

    Honkkarin kiinalainen 4,5X9,5 metrinen kaarihalli kesti talven tuiskut, kävin toisin tarvittaessa tökkimässä lumet katolta veks. Anturat valoin betonista 0,5x0,5x0,2 laatikoin ja kulmiin + keskelle 30mm harjaterästä 1,5m metriä maahan hakattuna ankkuriksi. Ei lähteny lentoon. Tiijä sitten kuinka kauan pressut kestää.

    Näyttää erehdyttävästi tuolta Savenmaan tallilta, josta linkki tuolla aiemmin. Oviaukko toisin vain toisessa päässä kahdella pysty vetrskarilla.
     
  15. virta

    virta Gearhead

    Mut jotain täytyy tehdä ettei tuo tuulessa kaadu,ei se sellaisenaan pystyssä pysy.Lyödä harjaterästä syvään maahan tai valaa tms...
    Itse löin noita harjateräksiä maahan niin alkoi pysymään,oli inhottava tunne kun yhtenä myrskyyönä talli kolisteli auton kylkeä :-?

    Itse ihailin tuota teräsrunko,kyll kova homma on itse tehdä tuohon rahaan....en rupeaisi.
     
  16. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    helpoin keino on
    että hakkaa koivupöllit maahan ja ruuvaa tallin kiinni
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    meinasin laittaa 100e maxaneen valkosen jotain 3x6m ressutallin tonne suuli talliin ellei hiiret o syäny sitä vielä kokonaan...
     
  18. Jabatus

    Jabatus Gearhead

    no en nyt sanois niinkään.... mut ihan ookoo se on kunhan sitä parantelee...
     
  19. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

    Noissa häiritsee niin kovasti rypyt ja ylikoon tuntu.
    Mikä on laadukkain, just auton kokoinen, tiukka,
    tasavärinen (ei hopea tai kiiltävä), vetoketjut tms.
    ultimate pihatalli ilman rakennuslupaa?
     
  20. juy40

    juy40 Gearhead

    Itse oon ollut tosi tyytyväinen Jore-tuotteen 3x6 metriseen telttaan, jonka ostin nelisen vuotta sitten. On kestäny tuulet ja tuiskut ja on siellä ollu joskus rajusti märkää luntakin päällä eikä oo notkahtanu mihinkään.
    Ja pressu siinä on ainakin vahva, kun on monta kertaa paksumpaa kun noi halpahallin tekeleet. Eikä lepata pressu tuulessa, kun sen saa kirrattua tiukalle, ilman pelkoa repeemisestä.
    Hintaa tolla tais olla jotain 300€.
     

Kerro tästä muillekin!