PRO ET ajoasu

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja atobee, 13.2.2007.

1. atobee

atobee 3rd gear

FHRA:n säännöistä"AJOASU
    Kaikilla kuljettajilla tulee olla pitkät housut, pitkähihainen paita, kengät ja sukat. (nailon tai keinokuitu kiellettyä) Avokärkiset kengät (esim. sandaalit) kielletty.
    Ajaltaan 10.00 ja hitaammat, ei alkuperäisesti ahdetut tai ilokaasutetut autot, alkuperäisillä teräksisillä tulipelleillä tai 0.6mm paksulla teräksisellä tulipellillä varustetut autot. Kuljettajalle vaaditaan SFI 3.2A/1 takki"

Mistäs tälläisen takin saa ostaa?? Ja missä hinnoissa mahtaavat olla?

ET 1313

2. Käkö

Käkö Gearhead

3. luppes

luppes 1st gear

Moi !

Käkö so, so ,suosi kotimaista !

Seuraavat alan yritykset ovat ainakin varautuneet ajoasu vaatimuksiin.
    Racer place mm. sääntöjen mukainen takki n. 70 e
    ja Trade parts jolta löytyy mm. Impact ajovarusteet.

- Luppe -

4. SG480

SG480 1st gear

Jos jollain pyörii ylimääräisenä SFI 3.2A5 takki ja housut L-koossa niin täällä olis tarvetta semmosille.

5. Käkö

Käkö Gearhead

Yep, zori, täytyy muuten meidänkin kuljettajan uusia eli ostaa kunnollinen ja sääntöjen mukaset vermeet...

6. DS 325

DS 325 Gearhead

Tuu Käkö käymään meillä kaffella, josko vaikka tosta kaapista löytyis ensihätään tommonen FIa hyväksytty malli esim. lainaksi :rotfl:

7. Käkö

Käkö Gearhead

Ok, tämä selvä, mut jos sä lainaat sen meille niin ajatko sä sitten kalsarit päällä kilpaa? :eek: :rotfl:

8. elkamiina

elkamiina 3rd gear

täähän hieman liippaa mun asiaa, vaikken mitään vakavaa kilpailua varmaan tule ikinä harrastamaan.
    Jos osallistuu esim. V8 ajopäiville, mainittiin katsastuksen lisäksi oma kypärä, no semmoinen löytyy jos pärräkypärä kelpaa - mutta ajoasu :eek: sellainen olla pitäisi, mutta mainintaa ei ollut että millainen? Siis täytyykö tavan kadunmieheltä joka testaa vain satunnaisesti voimavaroja - löytyä joku virallinen = kallis ajoasu?

9. triniemi

triniemi Gearhead

Kadunmiehen päiville riittänee asuksi se että ei ole alasti. Pitkähiainen paita ja pitkät housut ok, kengät jalkaan, ei sandaaleja. Hanskat vaaditaan ehkä?

10. gremlin

gremlin 3rd gear

Eikos Kieku vois antaa hameen vaihdossa, :eek: eikos se ole jo tullut tutuksi ja kotoisaksi Luikille :rotfl:

11. Kieku

Kieku 1st gear

Niin ja onks kukaan teistä viisaudessaan miettinyt, että käyksne virvelinsuojukset mun päälleni. toinen on tehty kukkakepistä ja mä tämmösestä "pehmeestä" ja pyöreestä :rotfl:

Mulla ei muuten noita hameitakaan oo kyl Luikkin koossa :rotfl:

12. Harald

Harald 1st gear

No nyt on viel hyvää aikaa hommata kunnon varusteet tulevalle kaudelle.Mä olen ollut aina sitä mieltä et varusteet pitää olla asialliset,ajoittepa sit mitä tahansa luokkaa.Eihän niitä ulkonäön takia hommata ja ovat kyllä kaikkea muuta kuin mukavat kesähelteillä.MUTTA SE TURVALLISUUS.Esim. tulipalon sattuessa niin ovat kyl helvetin mukavat.Ja rahasta ei voi olla kiinni.Kilpuriin mennyt raha on tähtitieteellinen verrattuna hyviinkin varusteisiin.Eli nyt ukot päivittämään varustepuoli kuntoon.Ajetaan ens kaudella kunnon varustus päällä ja otetaan kaljat ja viinat vaikka tallilla kisojen jälkeen.

13. DS 325

DS 325 Gearhead

Yksinkertaisesti :soosoo: :soosoo: :soosoo: AMEN :rotfl: :rotfl: :rotfl:

14. supo

supo Gearhead

riittäköhän sellainen ajopuku,jonka materiaali proban ja on en533 hyväksyntä,auto jota ahdeta ja eikä naurukaasulla aviteta ja ajetaan 13-14 sekunnin väliin.Pro Et 1337

15. triniemi

triniemi Gearhead

16. supo

supo Gearhead

sitä on tavattu ja tämä on sellaista varmistelua eli hermoilua.ajattelin että tollainen yhtenäinen ajopuku on parempi kuin farkut ja pitkähihainen pusero homma.Pro Et 1337

17. B.B.Chevy

B.B.Chevy Gearhead

Se mullekin on jäänyt vielä hieman epäselväks että pitääks kaikilla jo 11.49 alkaen olla tavallista turvallisemmat kalsaritkin vai kuin toi menee kun silleen toi sääntö tuolla mun mielestä kertois? Tuntuu sit vaan tulevan moinen aika aikasessa vaiheessa, etenkin kun puvulla puolestaan ei kerrottais olevan mitään merkitystä kalsaripakkoon eli onhan se kuitenkin eri juttu onks sulla joku miljuunakerroksinen pro-puku tai sit vaan ykskerroksinen 70€ alerätti päällä :eek:

18. SG480

SG480 1st gear

EN533 näyttäis vastaavan Proban SFI 3.2A1 -pukua eli on sulle riittävä.
    Vanhoissa sääntökirjoissa taitaa olla noita eri standardien vastaavuuksia, pitää koittaa vielä muistaa tarkastaa kotona tai parhaan vastauksen saat kun soitat FHRA:n katsastusmiehille.

19. SG480

SG480 1st gear

Jos muistan oikein niin kalsaripakko alkaa yhtä aikaa SFI 3.2A5 -puvun kanssa. Tää perustuu hataraan olettamukseen ajalta jolloin kuljettiin Fireballin kalustolla kisoissa.

20. -31

-31 3rd gear

Uutta Takaluukusta lehteä silmäilin ja pisti säännöissä silmään kuljettajan ajoasut.
    Outlaw miehet saa ajaa FIA ajopuvulla, ET ei! Mikäs nyt tuli? Painovirhe vai typeryyskö iski?
    ET kuskit ei saa vieläpä käyttää FIA käsineitä, WRC ralliukoille kelpaa... OUTOA...
    Ja FIA pukuja ja käsineitä saa melkein joka kylältä tässä maassa.

Kerro tästä muillekin!