Pro Modified

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja jankku, 7.4.2007.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Re: pro modifield

    Todella komea sarja!

    Mut kerropas leibe`s et mitä siinä kisan aikana on enää tehtävissä jos kone hajoaa vaikka jo silloin perjantaina?
    Etenkin jos ei varakonetta ole?
    (en tiedä onko kaikilla tiimeillä,kun en tätä luokkaa tunne juuri mitenkään :oops: )

    Et pitäiskö niiden kerätä kamat kasaan ja lähteä kotiin "häpeämään" vai jäädä paikan päälle katsomaan kisa loppuun ja ottaa siellä vaikkapa muutama rentouttava ja käydä moikkaamassa muita tiimejä?

    Pikkasenhan tähän lajiin kuuluu tuo ennätysten jahtaaminen ja siinä leikissä joskus vaan osat ottaa sen verran siipeensä et leikki on lopetettava kesken,kuten varmasti hyvin tiedätkin :wink:

    Mut täysin samaa mieltä ollaan noista erektioiden kuntoon saattamisesta :poff:

    Kyllähän se "tasasen kovaa" on se jolla hyvin pitkälle otetaan ne mestaruudet ja muut palkintosijat,samoin kuin sillä et osallistuu joka kisaan!
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kime2 kirjoitti tossa aikalailla asiaa.
    Kyllähän luokasta riippumatta kotimaisista tiimeistä valtaosa taitaa ajaa ja harrastaa useimmiten huomattavasti enempi rajallisilla budjeteillakin verraten moneen ruåttalaiseen tai muualta Euroopasta tulevaan ja se jo asettaa nuo tavoitteet ja mahdollisuudet ihan eri tasolle ja kisoissakin siinä lentää pyyhekin kehään kesken viikonlopun huomattavasti helpommin jos vaan ei oo jotain mitä tarvis niin ei oo.

    Joku voi sit kysyä että pitääkö sitä sit ajaa niin kalliissa ja kovia panostuksia vaativassa luokassa jos homma on tiukalla mut eihän suomalainen oo suomalainen ellei se saa hakata päätään mäntyyn :poff:

    Ja onhan se hienoa että Suomestakin löytyy useita Pro Mod tiimejäkin joten ei muuta kuin tsemppiä ja onnea kaikille niillekin taas ens kesään 8)
     
  3. hejo

    hejo 1st gear

    Re: pro modifield

    Kaikkihan tuota toivoo..Eikö? :eek:
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noista sillee mitään ymmärrä, mut jos ollaan kilometrin päässä maalista mihin yritetään sokkona osua, niin tilanne tahtoo vähän sellaseks muototuta kun mitä Leibe sano. Pitkälti amatööripohjaistahan nää meidän Pro-ryhmätkin tuppaa olemaan, etenkin rajallisemmalla budjetilla olevat. Lähtöjä tulee vähän, olosuhteet ei aina oo kovin helppoja saati optimaalisia ja on ollu suuri suoritus jo edes saada se laite sinne kisapaikalle. Siitä sitte jonkinlaiseen rationaaliseen testaussysteemiin siirtyminen on useille turhan kova hyppy, etenki ku melko varmaa on, et jotain tekniikasta kajahtaa ja seuraaval kerralla lähetään taas toisenlaisesta lähtöruudusta. Mut samaa mieltä Kristianin kanssa, jättää sen elvistelyn pois ja keskittyy oleelliseen. Se bissepullo kourassa voi kulkee ympäri varikkoo ihan elvistelemättäkin. :rotfl:
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ja mikä nyt sitten on elvistelyä. Jos vähän tuulettaa ajettua ennätystä, niin eikös se ole enempikin normaalia ja kuuluu asiaan? :eek:

    Ja kyllähän mestaruudet ratkotaan joka vuosi, mutta ennätykset voivat pysyä pitkäänkin voimassa. :wink: Asiaahan voi kattoo just niin monelta kantilta, kun on katsojaakin...
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Ja itse asiassa kyllähän Micke tasaisuuden lisäksi ajoi myös tosi kovia aikoja. Taisi 5.827 olla koko kisan kolmanneksi kovin aika ja toiseksi nopein back up aika eli kovaa ja tasaisesti. Valitettava punavalo finaalissa ei kuitenkaan suuresti himmennä suoristusta. Kyllä se voittokin vielä tulee kisojen lisääntyessä.
     
  7. kapav

    kapav 3rd gear

    Re: pro modifield


    Minusta ei ole relevanttia verrata Gullqvistin ajamista jenkeissä Suomalaisten tai Eurooppalaisten ajamiseen. Kaveri ajoi neljän auton teamin yhtä auto. Kysein teami käyttää ennen kauden alkua pelkästään dyno ajoihin kaks kertaa suomalaisen promod teamin kausibudjetin verran eli 120000-160000€. Tasaisuudesta sen verran että yksi ko. teamin kuski eli Commisso karsiutui kisasta.

    Sit teami mihin viittaat todennäköisesti on lajitellut jokaiseen osallistumaansa em-osakilpailuun. Minusta se on jollai tasolla osoitus tasaisuudesta. Kuinka moni promod teami on kyennyt vastaavaan Euroopassa. Pitää muistaa että, promodissa on lajitteluissa yleensä noin 25 teamia. Ne joutuvat jo lajitellakseen kilpailuun ajamaan verissäpäin, ei riitä pelkkä ajan saaminen. Silloin joutuu hakemaan rajoja. Eikä näillä Suomalaisilla porukoilla kovin monella oo varamoottoria.

    Must onnistumisia saa tuuletta. Tässä lajissa niitä kummikin tulee suht harvoin.


    Mut Gullqvist on tehnyt sellaisen teon et oksat pois. Suorituksen arvoa ei pienennä finaalin punavalo. Noissa kopinossa finaaliin pääsy tosi kova juttu.
     
  8. superbird

    superbird Gearhead

  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Tää nyt ei ihan pro modi ole, mutta lähelle eli ADRL Pro Extreme. Pisti vaan silmään kun ottaa 200m saman verta loppuvauhtia mitä parhaat NHRA pro stock autot vartilla, eikä niistäkään voi itse kuin haaveilla.

    http://www.competitionplus.com/index.ph ... -runs-3645
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  11. mafo

    mafo 3rd gear

  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

  13. HEmiTERO

    HEmiTERO 1st gear

    suorastaan PORNOA 8) .
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Tuli tilattua itse Welholta Motors TV-niminen maksukanava (3e/kk) jossa ovat näyttäneet vuoden 2009 koosteita Britannian Pro Mod-kisoista, näyttävän näköistä menoa kyllä ollut sielläkin. Mutta tiedoksi niille jotka eivät moisesta olleet tietoisia ja asia kiinnostaa. Tuo kanavahan näyttää siis pelkkää moottoriurheilua, eri sarjoja laidasta laitaan, mutta siis myös promodeja näytetään, ainakin tällä viikolla niitä tuli sieltä useampikin jakso.
     
  15. jukka td-134

    jukka td-134 1st gear

    toi dusteri on andy mccoy,n rakentama kärry missä mats brag oli mukana tekemässä sitä
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Katos pirulaista. Noita koppiahan näköjään saa "hihnalta" tilata. http://www.andymccoyracecars.com

    $7500 lasikuituinen ja $11500 hiilikuidusta.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joko laitoit tilaukseen :poff:
    Vielähän tässä ehtis tehdä pikku päivityksen sille sunkin Dusterille :rotfl:
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    No emmää vielä. Tarttis varmaan päivittää muutakin kuin koppa, jos sen haluis esim. tuommoiselta näyttämään :lol:
     
  19. jukka td-134

    jukka td-134 1st gear

    noita koppia saa tänä päivänä myös tanskasta www.all in racecars.dk jos muistin osotteen oikein mut tiiän et tolla danskilla on jotain yhteistyötä andy mccoin kanssa
     
  20. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Helppo juttu.
    Tommoset samannäköset romut keulalle saa vaikka talon ränneistä ja takaspoileri näytti sille mitä taitaa noi Motonetti, Biltema ja muut laatukaupat myydä aika halvallakin joten ei kun hommiin :poff:
     

Kerro tästä muillekin!