PRO STREET 2018

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja OL 519, 5.3.2018.

  1. OL 519

    OL 519 1st gear

    Teivon Swappi lähestyy 17.3 siellä olis taas PS ryhmän kilpailijoiden ja ryhmästä kiinnostuneiden miitinki klo.11.00 ja vanha paikka kahvion rapuista ylös sieltä mestoille,tervetuloa sankoinjoukoin t:Kalle
     
  2. OL 519

    OL 519 1st gear

    Heips syksy tulee ja 13.10 Tampereen swappi myös. Siellä on taas vanha paikka varattu klo. 11.00:sta eteenpäin miitinkiä varten. Elikäs tervetuloa kaikki PS-mieliset henkilöt!

    t:Kalle
    ps.voidaan keskustella vaikka" vaihdelaatikoista", Kujala ehkä paikalla.
     
    supo ja ET1121 tykkäävät tästä.
  3. supo

    supo Gearhead

    Laittakaa tännekkin niistä vaihdelaatikkohommista jos jotain oikeata asiaa ilmenee eli laatikko pitäisi huoltaa ja saada uutta leimaa sfi hommiin.
     
  4. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    JP:n terveiset En nyt löytänyt sitä oleellisinta kohtaa, mut asiat ovat aiemminkin olleet sääntökirjassa niit ei vaan ole seurattu. Nyt kaavaillun mukaan niitä vuosirajoja vähän höllennetään, mut en tähän hätään löytänyt miten. Muistista et olikohan 5 vuotta. Enkä tiedä onko asia vielä sovittu. Mut tossa JP:n terveisiä :
    Sääntökirjassa on jo vuosikaudet ollut vaatimukset 11.49s. nopeammille "kytkinautoille" Kytkimensuoja SFI 6.1, 6.2 & 6.3.

    Sekä automaattivaihteistollisille:
    10.99s. tai nopeammat Vaihteistonsuoja SFI 4.1.
    9.99s nopeammat (tai loppunopeus yli 215kmh)
    Oltava SFI 29.1 tai 29.2 vetolevy ja vetolevynsuoja SFI 30.1.

    Teknisten yleissääntöjen lopusta löytyy
    SFI SPESIFIKAATIOT sekä VAATIMUSTAULUKKO
    Spesifikaaatioista löytyy ja on löytynytkin VOIMASSA kohdasta miten pitkään ko. osa on hyväksytty.

    Osan mukana tulee olla tarra josta selviää osan käyttöönotto tai tarkastusajankohta = kuukausi ja vuosi.
    Osa tarroista on sijoitettu paikkaan jossa se saattaa kulua tai esim. palaa/ sulaa pois.

    "Katsastussedän" suositus on: Tarrat kannattaa dokumentoida, esim. valokuvata. Kuva on helppo näyttää katsastuksessa. Jos esim. laatikko on niinhyvin "katseilta suojassa" että puoli autoa pitäisi purkaa[​IMG] tarran nähdäkseen.
    Joillakin tarrat on irtonaisena esim. kansiossa josta se on helppo esittää.

    Joo mutta asiaan.... Finaalikisoissa allekirjoittanut syynäsi päiväyksiä läpi koska ulkomaan katsastajat olivat huomanneet, että osan kaluston päiväykset olivat vanhentuneet.

    Jatkossa näitä hyväksyntiä tulemme tarkastamaan paremmin, mitä aikaisempina vuosina.

    Monelle automaatilla ajavalle tuli väärinkäsityksenä se, ETTÄ jos vaihteistonkuori itsessään on SFI 4.1 hyväksynnällä laatikko tulisi aina purkaa ja pestä ja tarkastuttaa SFI päivillä. TÄMÄ ON TIETYSTI YKSI VAIHTOEHTO.
    LAATIKON VOI VAIHTOEHTOISESTI VARUSTAA PULTATTAVALLA SFI 4.1KILVELLÄ (Halvempi vaihtoehto) TAI SFI 4.1 MATOLLA.
    NÄISSÄKIN PÄIVÄYKSEN TULEE OLLA VOIMASSA!!!
    Myöskään uudet vetolevynsuojatkaan eivät ole (mielestäni) pahan hintaisia...

    Laitan tähän alle suomen voimassaolot ja vaatimustaulukon.
    SEN PERÄÄN LAITAN RUOTSALAISTEN VASTAAVAN AJATUKSELLA, TARKOITUKSENI ON ESITTÄÄ UUSIKSI SÄÄNNÖIKSI SAMOJA HYVÄKSYNTIÄ RUOTSALAISTEN KANSSA!
    Näinollen saisimme pidemmät leimat osalle luokista. Käytännössä övriga klasser = 7.50s. Hiitaammat.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

    Eli tullaan varmaankin näkemään jossain välissä ulkoisia lootan ja vetolevynsuojia SFI-laatikoissa. Maton sisälle en itse esim. PGtä laittaisi, hiukan oli ongelmia jo 700 hevosen kanssakin saada lootaa jäähdyteltyä rundien välissä.
     
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tie miten ton oman kans sit toimii. Vakio tulipelti; ei mahu vetolevynsuoja. JW kuori ja mopsin JW/mopsi turbiinikoppa; ei oo hiilikuitusuojaa edes olemassa.
     

Kerro tästä muillekin!