Pro-Touring

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja kmovsh, 2.5.2002.

  1. kmovsh

    kmovsh 1st gear

  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Huh! Onpas tylyn näköinen mopari. Näyttää paljon paremmalta kuin se avo-impala tuossa toisaalla, tuostahan uskoo että noille matalille renkaille on käyttöäkin. Mitähän pellin alta löytyy, ei kai 2v 318?
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Joo todella hienosti tehty.Nykyään löytyy osia että saa moparinkin taittumaan mutkiin.GM autot ovat hallinneet tätä protouring osasto alusta asti toimivamman etupään johdosta.
    Noista renkaista vielä,matalaprofiilisuus toimii tiettyyn rajaan asti lisäten kaaree ominaisuuksia (joo vaikutta toki leveys,seos,pinta yms) Jossain lehdessä mittasivat samalla autolla niin 15"-17" nopeudet kasvoivat kokoajan ja 18"-20" luokassa lähitvät sitten hieman tippumaan. Auto oli joku keskikokoinen urheiluauto.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Olenkohan kovin vanhanaikainen, mutta mun mielestä tommoset tuning-pyörät ei sovi oikeaan autoon, ei vanteet eikä noin matalat renkaatkaan.
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Et varmaan kovin vanhanaikainen.Olet vai jämähtänyt ajatukseen että"muskeli" kopassa pitää olla 15 tuumaiset. Ja jos katsot kuvaa uudestaan huomaat että vanteet ovat klassiset torq thrustit mallia 60luku.venytettyinä vähän isommiksi,aika kaukana tuning jutuista.
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    mielestäni tosi raju, mutta ovenkahvat hukku-
    neet ja vanteet ehkä pari tuumaa liian suuret
    malli ok
     
  7. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Mua ei kanssa noi yli-isot vanteet umpikumirenkailla oikein säväytä.Ja samoin ovenkahvojen poisto tossa tapauksessa ihan turhaa.
    Siis ylipäätään tollanen "hitekki-lookki" ei oikein tollaseen klassiseen muskeliautoon mun mielestä oikein istu(joo,huomaan kyllä vanteiden mallin,mutta siitä huolimatta).Niin kuin ei muuten istu johonkin kustomoituun 50-lukulaiseen tai 30-luvun rodiinkaan.
    Mutta sinänsä toi pro touring on kyllä tyylisuuntana ihan ok,kunhan vain toteutetaan se sen auton tyyliä kunnoittaen.

    Mutta nää on vain mun mielipiteitä ja mielipiteethän oli kuin...jne.
    Besides...who the hell am I anyway... :grin:
     
  8. 67

    67 1st gear

    juuei.
    ehkäpä olen minäkin jotenkin jämähtänyt,menneisiin aikoihin,mut kuitenki.
    vaik valianttiini 16 tuumaisia vanteita,ens kesäksi,suunnittelenkin.
    peltiä tulevat olemaan,ja ovien kahvatki kuuluu autossa olla,kaikki neljä :grin:
     
  9. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Ei kannata kenenkään huolestua.Perinteisesti noi uudet tuulet tulevat tänne kotimaan kamaralle hiukan jälkijättöisesti joten kaikki kerkiävät vielä sovittelemaan 17-19" autoihinsa useean kertaan =D
     
  10. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Tottumiskysymys ja mihin autoon laitetaan. Yhdeltä tallilta löytyi välikoppa-Esko ja pikku-Corolla 15" vanteilla. Näytti ihan hyvältä pirtsakan vihreinä ja kiukkuisella tekniikalla. Samassa tallissa oli 60-luvun lopun Camaro ja Firebird 17" vanteilla. Ne on loppupelin niin isoja autoja, että ne vanteet hukkuu isoihin pyöränaukkoihin. Camarossa oli vielä American racing 5-puola "look-a-liket" se klassinen malli, ei sitä ensisilmäyksellä tajunnutkaan, miten isot ne vanteet on. Jenkkien lowrider-lehdissä on kyllä ollut karmeita tekeleitä, kun citymaasturiin tai uudehkoon Lincolniin lyödään 22" vanteet ja varmaan 5-sarjan renkaat. Mutta on ne vielä valkosivut saanu siihen sopimaan!
     
  11. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Hmm, minusta kanssa yliisot vanteet on vähän typerän näköisiä. Pahimpia ovat nämä tunari-datsunit, joissa on sitten joku ruosteinen tai violetti kasituumainen rumpujarru. Mutta ei se rahalla rakennettu isovannejenkki poikkea tuollaisesta teinituuninkista muuten kuin lompakon puolesta. Isoa vannetta hankitaan sitten, kun hankitaan isot jarrutkin. Turha selittää, että ajo-ominaisuudet paranee, kun profiili pienenee. Urheilullisiin ajo-ominaisuuksiin kuuluu myös, että auto pysähtyy paremmin kuin karvalakkimalli.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toihan on tosi upee! Eiköhän kevään näyttelyyn tule samantyyppinen Suomi-Peli, tosin vielä hienompi 499 cid koneella......
     
  13. kustum4evo

    kustum4evo Gearhead

  14. S.A

    S.A 1st gear

    Varsin mielenkiintoisen näkönen laite.
    Toi on mielipide kysymys, että sopiiko noi eurotyyliset vanteet tollaseen autoon.

    Jos tietyt tahot sanovat, ettei jenkillä voi ajaa mutkaan, niin noilla kumeilla ja ilmeisesti tolla alustalla (näytti aika matalalle), se mutkaan ajo kyllä onnistuu.
    Että jos halutaan hyvät kaarreominaisuudet ym. niin sitten mä kyllä ton tietenkin ymmärrän hyvin.

    Itse pidän kyllä noista klassikkojenkeistä alkuperäiskuntoisina eniten.
    Tietenkin poikkeuksia on, mutta yleensäkkin. Jos on harvinaisempi laite, niin mitä alkuperäisempänä se on säilynyt, sitä enemmän sille autolle kumartaa.
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead

    no, ...itse asiassa tuo näytti suht hyvältä.Tuo oli tehty kuitenkin hyvällä maulla.
     
  16. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Joo, tyylisuuntahan on iha jees, silloin ku se tosiaan tehdään maulla. Se yhen lätkänpelaajan punanen avo-Musse oli tosi hieno viime vuoden puolen veekasissa.
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vaikka tuo nykyaikaistettu tyylisuunta ei oikein pure niin se punanen Musse on ihan ok, eli sentään aika hyvällä maulla "päivitetty" mutta sellaset rakennelmat niinkuin se ZOR-1 sais kyllä jättää tekemättä. Zori vaan mut siinä on kyllä mennyt hyvä mustangi täysin pilalle. Ostais sitten jonkun bemarin tai nipponinvehkeen jos tollasta kerran haluaa.
     
  18. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Juu Zori vaan oli ihan kauhee
     
  19. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Lainaus Pekan sivuilta:
    "Ostettaessa oli vielä tarkoituksena käyttää mustang-zori varaosa-autoksi -67 390 GT Mustangiin.

    Siis tämä alunperin Floridasta kotoisin oleva, kolaroitu sekä pahasti ruostunut,
    6-tekniikalla varustettu musse kuskattiin talvipakkasessa Kemiin."

    Eli kyseessä ei ollut hyvä Mustang, vaan aihio, jossei raato.

    Tainnut ennenkin mainita asiasta, mutta ollakseen näyttelykapine, niin kyllä sillä Zorilla Pekka osallistui mm. FMOC Fun Runiin ja sprinttiinkin (sijoitus 3.) viime kesänä.

    Ja kun nyt näitä Pro-Touring-Mustangeista kirjoitetaan, niin Lappalaisen Kimmon 427 on myös aika Pro.
     
  20. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Sehän on ihan liikaa täällä suomessa jos joku uskaltaa tehdä jotain erillaista tai uutta.Parempi olis tullut turvallisilla 15" vanteilla ja vuotavilla peltisarjoilla viritettynä..

    Se Lappalaisen 427 on varmaan yksi hienoimmista ja ensimmäinen "pro-touring" suomessa.
     

Kerro tästä muillekin!