Pro-Touring

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja kmovsh, 2.5.2002.

  1. Saku

    Saku 3rd gear

    Autoa mitenkään vähättelemättä, tietänet ettei vette ole ihan kevyt auto, varsinkaan 70 luvun lopulta. 75 oli muistaakseni painavin ja siitä molempiin suuntiin kevenee. 79 kerrotaan painoksi 1566-1576kg ajokunnossa, ilman kuskia ja vakiovarusteilla (350). Siihen alukantinen isolohko & isot renkaat niin eiköhän mennä yli 1650kg. Kuski päälle niin mennään 250-300kg yli Street D:n minimipainon, mikä ei sekään ole höyhensarjaa. Teho/paino riittää silti 11s potentiaaliin, mutta eipä tuon ole tarkoituskaan olla suoraanajovehje.
     
  2. Sleeper

    Sleeper 1st gear

  3. mean eyes

    mean eyes 1st gear

  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Olihan tuolla juppilelujen joukossa sentään pari auton näköistäkin laitetta, nimittäin ne ProStreetit :wink:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-06-04 12:47 ]</font>
     
  5. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    -Btw, millainen "Iso Paha Chevy" sulla on? Joku järjettömän kokoinen, mattamusta Blazer/Suburbani?
     
  6. G-MAN

    G-MAN Gearhead

    Tuo pro touring Malibu on sattuneesta syystä erityisesti meikäläisen mieleen.
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    No käyttöautona on nykyisin (puna-musta) Blazeri, korotettuna ja isoilla fillareilla kummiskin :odroll: ja työn alla projektina puolikiiltävän musta 67 pickuppi, josta on tulossa jotain kustomin ja prostreetin väliltä eli koppa ja muutenkin ulkonäkö tulee olemaan äkkiseltään mahdollisimman "kustomlook" mutta tekniikka, alusta jne. tulee olemaan sitten sitä prostreettiosastoa, mutta ei missään nimessä kuitenkaan protouringia. Esim. rengastus tulee olemaan edessä jotain 225-235/70-15 ja takana 30x14,5x15", taakse mahtuis vielä tuuman pari leveämmätkin mutta nykyinen lainsäädäntö ei salli.
    Edellinen käyttöauto oli 73 Impala, sitä ennen korotettu henkilöautoksi rekisteröity Chevyvani jne. eli eihän noi mitään niin isoja ole :grin:
     
  8. groovyjay

    groovyjay 1st gear

    Heippa vaan koko osastolle, loysin tieni tanne foorumille ensimmaista kertaa ja loysin jo juttua omasta autostani! Eli toi Pro Touring 79 Vette on mun ja se on nyt 99.9% valmis, talven aikana laitetaan viela 15" levyt eteen ja 13.25" taakse, kaliperit on Brembon monoblockit, 6 mantaiset edessa ja 4 takana.

    Tassa lisaa kuvia valmiista autosta:

    http://www.vettefinders.com/79registry/ ... c02288.jpg

    http://www.vettefinders.com/79registry/ ... c02290.jpg

    http://www.vettefinders.com/79registry/ ... c02291.jpg

    http://www.vettefinders.com/79registry/ ... c02292.jpg

    http://www.vettefinders.com/79registry/ ... c02293.jpg

    http://www.vettefinders.com/79registry/ ... c02294.jpg

    http://www.vettefinders.com/79registry/ ... c02295.jpg

    Ja tassa lisaa kuvia mm sisusta etc...
    http://www.vettefinders.com/79registry/ ... /index.htm

    Jos jollain on jotain kysymyksia auton suhteen, niin mailia voi laittaa groovyjay@hotmail.com
    Asun talla hetkella Lontoossa, joten en vastaa puhelimeen.

    Jay


    Kuvat mieluummin linnkkinä, Kiitos.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Eyetech 2003-10-09 15:11 ]</font>
     
  9. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    :-o
     
  10. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kyllä pro touring on tyylinä yksi hienoimmista mitä autoihin on keksitty, ja noi vanteethan istuu noihin kuin nenä päähän. Omista auitoistahan voi rakentaa mitä haluaa ja mistä itse tykkää...makuja on monia, niinkuin tyylejä ja sehän on ihan hyvä asia. Onhan se hyvä nähdä joskus jotain uutta ja erilaista, harmi vain, että tänne korpeen kaikki tyylit tulee aina jälkijunassa...
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tuleeko mun vallustakin pro touring jos paan siihen 20" vanteet, vai vaatiiko se myös siipiä?
     
  12. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Eikun sit siitä tulee tuning
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    No miten siitä sitten tulee pro touring?
     
  14. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Vähintään 15" levyjarruilla tai ainakin jarrulevyillä...
     
  15. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Niimpä, tuning-vehkeissä näkee levottoman kokosia vanteita ja ykskolmosen vakiojarrut... No joo, Pro-Touring ja Tuning on aika sama asia paitsi että Pro-Touring auto on vanha jenkki ja Tuning-vessa euro taikka japsi... Mun mielestä.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei kun töiden jälkeen motonettiin; sieltähän saa niitä irtojarrulevyjä. Vanha jenkki, onks '73 vanha, isot levyt, edessä ja takana, isot rillat, matalat profiilit, tien pinta lähellä; makee pro touring. Eikä mikään tuning.
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, ja ero on siinä että pro-touring myös kulkee vastoin kuin suurin osa tuninkivekottimista. Harvemmin noissa pro-autoissa on myöskään naurettavan kokoisia lintulautoja paksin kannella?
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Eli siis lintulauta jäi pois. Täytyy laittaa sitten pihalle. Olisko edes jotain levitystä tai etuspoikkaa? Tai jos Pro Touringin ja Tuningin suurin ero onkin siinä, että mitä jytkyy poppisvehkeissä?
     
  19. 454SS

    454SS 3rd gear

  20. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mulla on jo Saabin penkit ja kopassa on pikku muutoksia joita tuskin kukaan huomaa. Hai tekkiä konehuoneeseen? Se onkin jo vaikeempaa, on mulla hinjakopää säädettävällä pyörällä, sen jos eloksois. Ehkä jos vetäis sellaset sukat lämppärin letkujen päälle. Ja sit ilmanputsariks joku EFI malli, ehkä koko koneen kotelointi olis kuitenkin paras. Sellanen levy, että jäis vaan ilmanputsari näkyviin koko konetilasta.
     

Kerro tästä muillekin!