procharger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jaketin, 4.1.2008.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollanen "remmiturbo" voi olla helpompi saada toimimaan kun ei tarvii miettii tota pakopuolta juuri mitenkään. Siis pesän/pesien A/ÄRRÄÄ, siipien halkaisijoita ja muotoja yms..
    Remmipyörillä vaan hakee paineet kohdalleen ja menoksi noinniinkuin suurinpiirtein.
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    tuo ahtaminen niin kovasti kiinnostaa... itse pystyy tekemään putkistoja yms kiinnikkeitä...

    tossa prossa tuo asentaminen näyttäis olevan "helpompaa"..

    mutta, sulatellaan asiaa vielä..
     
  3. jaketin

    jaketin Gearhead

  4. TMO

    TMO Gearhead


    On, mitä haluat tietää.
    Mulla on ollut sekä vanhempi 105-61 ja uudempi C38 ahdin käytössä.
    Toi C38olis nyt ylimääräinen.
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    ihan vaan, onko kuin laadukas ja toimiva vekotin :odroll:

    saako noita suomesta jostain?

    onkos tuohon valmiita "telineitä" ?

    mitä muuta tyhmää kysyis???

    hmm, ylinmääräisenä... 8)


    niin, kun katseli galleriaa, autoista päätellen ei ole huono hankinta :odroll:
     
  6. TMO

    TMO Gearhead

     
  7. GARAGE_INC

    GARAGE_INC 3rd gear

    mutta tuliko kamat pihalle vai toimiko pitkäänkin ok?

    hmmm... 8)
     
  8. greenrtse

    greenrtse 1st gear

  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Turpot pakoputken päähän :eek: Tulee pikkasen putkien vetämistä, eikä kovin suuriin ahtoihin taideta päästä.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kuulemma toimii ihan mainiosti noi "takaturbot", sellasten mukaan joilla moisia sarjoja on käytössä. Sellasten asiantuntijoiden mielestä usein, joilla ei oo moisista kokemusta, ne ei voi toimia kun on kauheet viiveet, pakokaasut jäähtyy jne jne. Mut omistajat joilta oon kuullut, on olleet tyytyväisiä. Muutamat jo tällä hetkellä soveltaa tota jenkeissä myös vakavahenksemmissä kilpureissa. Painonjakauma on aika oleellinen juttu, ja noi turbohelyt painaa.
    Tossa yks vette takaturbolla, radial street renkailla:
    http://videos.streetfire.net/video/2d90 ... 810c01.htm

    Ja tossa Murillon mustangi takaturboilla, vielä aika alkutaipaleella, mut kolkuttelee kutosen rajaa:
    http://www.youtube.com/watch?v=1b5W59w9 ... re=related
    http://www.youtube.com/watch?v=de2BlsrhrsQ

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  12. Savis

    Savis Gearhead

    Jaketin, ei muuta kuin rakentamaan. :wink:
     
  13. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Tätä olen myös tolkottanut eräillekkin "turbomiehille" että kun koneessa on tilavuutta 5-8 litraa niin ei ole ihan niin tarkkaa jos ahdin ei herääkään samalla millisekunnilla. Joskus pienestä viiveestä voi olla hyötyäkin jos on pidon kanssa ongelmia....

    7.5 puristeisessa 1.6 litran mosassa on vähän eri juttu jos auto ei jaksa liikkua ilman ahtoja. :rotfl:

    Tämä oli sitten vitsi, tiedoksi palkokasvien kasvattajille.
     
  14. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No perkule,toihan vaikuttaakin yhtäkkiä hyvältä idealta. Takapaksiinkin sen solmun voi heittää, kun ei se varmaankaan käy yhtä kuumana kuin konehuoneessa. Pitäisköhän kiikuttaa uudet männät suoraan sorvaamoon ja lähteä edullisille ostoksille johonkin kuorma-autopurkamoon ?
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ehdottoman kannatettava aatos. 8)
     
  16. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Voehan naapurin läskitäti, tuohan on justiinsa sellanen kötöstys mikä ei missään nimessä voi toimia. Mitä nuo ylimääräset putket mahan alla on? Voi sitä tuomitsemisen määrää, jos köyhänä eli osaamattomana joku päättää säilyttää 15v. vanhat flowtechit ja istuttaa turbon siihen pensatankin viereen. No mutta, eipähän tarvii kuin yhen putken pörisemään takapuskurin alle.
    Tuo pitää tehä, koska peräpäässä tarvii painoa. Eikä konehuoneesta huomaa muuta kun jonkun ylipaksun huohottajaputken. Ne männät on vaan köyhälle perkeleen kalliit.
    Tosissaan, kyllä tuon luulis ihan toimivan kun on muuallakin kuin mainoslehdissä joku ainakin kerran kehunut.
     
  17. hyvä siitä tulee, vähän motoruppia koneeseen ja vielä ionifiltteri bensalinjaan ! Taas mennään.
     
  18. veekone

    veekone Gearhead

    Ensimmäinen koeajo tuli äsken tehtyä prochargerilla ahdetulla chevellellä.
    :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
     
  19. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Tais sutia aika hyvin kun laitoit noita hymynaamoja muutaman :rotfl:
     
  20. veekone

    veekone Gearhead

    No sutiihan se,mutta vielä enemmän hymyilyttää se että vihdoin viimein sai lähes kaikki osat.Ahdinsarjan tilasin loppuvuodesta pari viikkoa sen jälkeen kun sulta sen kaasarinhatun ostin.Prochargeri luvattiin 4ssä viikossa tehtaalta mutta kesti 4 kuukautta,no amerikassa on vissiin viikotkin vähän isompia.
     

Kerro tästä muillekin!