Procomp alukannet ja sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja iikka-, 10.4.2011.

  1. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Terve,

    tossa olis kaverille rakenteilla moottoria el caminoon ja kansien vaihto tapetilla. Procompin PC3002SC olis ainakin hinnan puolesta mielenkiintoinen, mutta mites laatu? Ilmeisesti Edelin victor kopiot?

    Myös Edelin performer rpm tai e-street on pyöritelty vaihtoehtona, tuntuu vaan jotenkin tuo e-street sellaselta halpasarjalta vaikka sitä kovin mainostetaankin, ja hintaakin enemmän kun noilla procompeilla.

    Myös RHS rautakansia on mietitty vaihtoehtona, tosin itsellä sen verran heikot kokemukset noista RHS kansista moparin pikkulohkoon niin ei välttämättä olis ensimmäisenä tulossa. Tosin rauta on rautaa, ei olis niin "arka" vaikka nyt vähän painaakin enemmän. Vaan eipä kai noissa aluissakaan mitään ongelmaa materiaalin puolesta ole ollu.

    Moottorista itsestään vähän, eli 383 stroker alakerta löytyy jo edellisen omistajan jäljiltä, Speed Pro hypereutetic männillä. Alakertaan sen kummemin ei ajateltu koskea, katsotaan vaan että kaikki on ok. Hoonijäljistä päätellen ei ole juurikaan kilometrejä nähnyt tuo alakerta. Nokaksi on jo tulossa mieto mekaaninen rolleri, Comp Cams Extreme Energy XR274R. Imusarjaksi todennäköisesti air-gap. Tarkoitus siis tehdä kohtuullisen tehokas katumoottori mutta niin että saisi pidettyä jonkunlaisen "käyttömukavuuden".

    Ehdotuksia tai kommentteja?
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Empä ole noita procompeja saanut vielä yhtään paria käsitellä,mut yllättävän hyvä laatuisia nuo edelin rpm-kannet on olleet,tuo tutuin kansiparikin on nyt ollut portattuna 5v käytössä eikä mitään vikaa ole ollut,kerran on oikastavana varuiksi käytetty!

    Ei juuri häpeä nuo rpm-kannet kuin virtaus ominaisuuksiltaan esim.Darteille tai saman hintaluokan Brodixille ja sama pätee varmaan afr:n kansillekin et ei ne millään tavoin ole ylivoimasia,mitä nyt omaavat pikkasen kovemmat virtausluvut!

    Tuo nokka ja imusarja ainakin pitäis toimia hyvin yhteen :D
     
  3. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Pari kesää stroukki 383 päällä olleet edelin rpm+aircap+edel 650kaasutin ja hyvin toimineet. Kiesi myös camino.
     
  4. Sulla on siellä hyperteetti männät, joten tarvitsevat isomman päittäisvälyksen ylempään männänrenkaaseen n. 0.60-0.70!! Jotkut voineet kasata "perus" välillä 0.40! Jos näin on, niin kurmutettaessa todennäkösesti leikkaa kiinni.
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Täytynee tarkastaa tuo. Mitenkähän noissa stroker sarjoissa, tuleeko plasma-moly renkaat yleensä vaiko jotain muuta? Kone meinaan pöllyytteli jonkinverran sinistä ja kyllä palotilat olivatkin öljyssä. Venaohjureissa ei ulkopuolella ollut mitään kumeja, mutta onkos noissa chevyn kansissa käytetty sellaisia "sweeper" kumeja jotka on siis siellä ohjurin sisäpuolella? Kansia ei vielä sen kummemin purettu.

    Jäljistä päätellen tosiaan ei juuri mitään ajettu tuolla koneella. Hoonijälki näin pers tuntumalta vaikutti olevan ns. normaali kivellä ajettu, kun plasma-moly renkaathan vaativat hienon jäljen. Voisiko tuo aiheuttaa öljyvuotoa palotilaan päin?

    Jenkkifoorumeilla tuppaavat kovasti haukkumaan noita procomp tuotteita, mutta kellään ei oikein taida täällä olla omakohtaista kokemusta?
     
  6. Väne

    Väne Gearhead

    Meiän kylällä on 388 sbc jossa procompit ollu jo monta vuotta ilman ongelmia.

    Samoin kaverilla 509:n päällä procompit, kilometrejä ei vielä hirveästi, mutta toimii ja nämäkin nättiä valua.

    Tekeillä olevaan Voortin 400 koneeseenkin tulee procompit, niissä on vähän enempi tekemistä, palotila oli ilmotetun 74cc sijaan 64cc(parempi näinpäin) ja seetit oli sattunut vähän sivuun kanavasta mutta sai ne siloteltua pikkuvaivalla, myös imusarjan sovitusta tiedossa kun ovat korotetulla kanavalla.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yhtään soraääntä en ole kuullut niiltä kenen koneessa on ProCompit, muilta tulee kaikenmaailman narinaa yleensä :rotfl: .
     
  8. Tee Koo

    Tee Koo Gearhead

    Itellä BBC:ssä kans pro compit ollu 3-vuotta kiinni. hyvin on pelannu ilman mitään ongelmia.
    Mitä ameriikan boordeilta oon noista juttua lukenut niin enemmän on ollut procompin SBC kansien kanssa murheita kuin BBC kansien..
     

Kerro tästä muillekin!