Project Sitsueison ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 15.10.2017.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kaippa ne tietää mitä tekee. Mulla on viides nikamaväli vähän kasassa kuulemma (kävi ilmi ihan muun asian tiimoilta magneetissa). Se voi olla että sama operaatio joskus edessä..
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Jatketaan nyt sen verta offtopiccia että itselle erittäin positiivinen kokemus koska kaikki hermosäryt jäi leikkauspöydälle (eli turha lotota enää koskaan) ja pään liikeradat on vähintään yhtä hyvät ellei paremmat lukuunottamatta arven kiristelyä taaksepäin taivuttaessa.

    Mutta jätetään off-topic tähän ja joka haluaa tästä aiheesta jatkaa niin jatkakoon yv-linjalla ;)
     
    big t ja isalmela tykkäävät tästä.
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin, osia iso kasa mätetty summitilta ostoskoriin vaan vetolevy ja dampperi osoittautuukin "haasteelliseksi".... Elikkäs dampperin osalta muuten ok laittaa sd professional productsin 90037 mutta toimitusaika oli toukokuun loppuun, joten laitanko trickflown tfs-19003:sen tilalle? Sitä sai heti.

    Ja sitten päivän pähkinä: mikä vetolevy mulle käy? Kattelin tci:n tci-399973:sta mutta sielläpä olikin kyssäreissä infoa että mikäli on tehdasasenteisena tullut 4l80sen edestä niin ois steel crankshaft jolloin ei passaa mutta jos on ollu 4l60sen kanssa ni ois cast crankshaft ja passais?? Tosta itse irroiteltiin 4l80 perästä joten onko mulla tässä nyt sit "takokampura" vakiona? :eek: ja käykös mulle sit summitin oma sum-g112sfi tohon? o_O

    Piru että teetättää töitä kun ei oo mark iv kone :D
     
    max tykkää tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Mark IV on meille vanhemmille idiooteille,joiden hartioiden välissä ei paljon enää tapahdu.
    Nuorelle ja nokkelalle kaverille Mark VI on just sopiva pähkinä.
     
    Gary Grand, palontie, artsiracing ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Nonniin. Kuten toisaalla onkin jo mainittu niin "isolla rahalla" on taas tilailtu osia josta päästäänkin seuraavaan "steppiin", elikkäs alakerran kamat plus nokka on tilattu; seuraava itsestäänselvä kohta on toki jo surullisenkuuluisaksi käynyt jakopää joka on ihan ensimmäisenä tutkailun alla kunhan romut rantautuu.

    Mutta mitenkäs se venakoneisto? Tarkemminottaen nostajat, venajouset ym. Kun tarvii ensin mittailla että mimmosta romua sinne mahtuu jne. Ja kuinka paljon ohjurinvarsia joutuu lyhentämään etc. Nostajien suhteen on viimeaikoina tullu kuultua niin paljon paskaa ainakin compin kamoista että osaakos arvon raati sanoa että mitkä nostajat mä tonne sit tumppaan? Ja toki kaikki muukin tietotaito venakoneistoon liittyen kiinnostaa nyt kun nokka on tiedossa, eli se cranen nokka joka tuolla aiemminkin on mainittu on nyt siis tilauksessa.

    Jos joku tietää varmasti passelit sinkku-beehive(?)jouset tolle konseptille niin ne kiinnostais keveyden ym. Takia ja varmaan uusittava retainerit ja lukot kanssa. Itsellä oli ajatuksena lisätä myös tukisillat studeille (minkämittasena ne on muuten otettava jos käytän esim. Scorpionin full-roller keinuja?) Vai onko jo liioittelua?

    Lähinnä seuraavaa henkilökohtaista turmiota (konkurssia) tässä ajattelen että osaa suhtautua siihen :p
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Cranella (16510-16) näyttää olevan mekaaniset nostajat jotka on saman tyyppiset kuin alkuperäiset hydyrollerinostajat, ja käyvät niitten omien mkVI hilppeitten kans.
    Halvempi ja järkevämpi vois kuitenkin olla perinteiset retrofit nostajat. Esimerkiksi Howards 91151, jotka on .300" korkeemmat ja käyvät myös tuohon uudempaan.

    Jos laitat studeille tukisillat, niin tarvitset niihin vaan pitemmät säätömutterit joihin sillat kiinnittyy. Ne voi tulla sarjan mukanakin.

    Beehive jousissa on paljonkin vaihtoehtoja jotka saattais käydä sun koneeseen.
    Itelläni on vähän nopeemman ja nostavamman nokan kanssa Compin 26056-16 jouset ja 703 retainerit. Sulle vois käydä myös pienemmällä yläpäällä ja 795 retainerille sopivat 26120 tai 26918 jouset. Tarviis vähän mittailla mitkä sinne olis järkevät asennuskorkeuden ja jousen istuvuuden mukaan. Ja noitten retskujen kans pitää olla ne "super lukot", niitäkin on sitten myös +.050 ja -.050" asennuskorkeudella.
    Jos tarviit mittailuja varten niin retainereita ja lukkoja myös 3/8 varrelle löytyy, ja jousiakin.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Pitäsköhän mun tulla jossain välissä pyörähtämään kannen kanssa sun luona ni vois tehdä pläänin venakoneiston suhteen? Kohtuullista korvausta vastaan tietenkin :D
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Voidaan suunnitella ilman korvaustakin jos otat joskus kannen kainaloon ja tuut retkelle.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Mites sulla on vkloppuja käytettävissä? Oikein jos aatellaan niin voisin tänään/huomenna käydä kannen nappaamassa völjyyn ni persaatteessa kykenisin tulemaan vaikka heti sunnuntaina jos oikeen hätäseks aletaan :D
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sunnuntai on vähän huono mut melkein mikä muu päivä tahansa käy.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Noniin eli murphyn laki noudattaa rataansa ja tottakai sillä mun nokalla on nyt yhtäkkiä tolkuton odotusaika kun ei jenkkien kusti polje ohioon kun vasta reilun kuukauden päästä... Itse en summitilta osannut katsella vastaavaa nokkaa jossa ois international toimitusaika edes suht järjellinen niin löytääkö joku muu?

    Muutenhan asialla ei sinällään ole niin kiire mutta kyseessä kimppatilaus minkä piti tänään lähteä ni nyt se mun nokka on sit jarruna ja muut haluais toki osat ennemmin ennen kesää :mad:

    Vaihtoehto b) on että jätän vaan nokan pois kuormasta ja tilailen sen sit myöhemmin muttakun oisin halunnu päästä mittailemaan ja mallailemaan sen perkeleen jakopään että tulis joku selko siihenkin asiaano_O

    Turhauttaa saatana :confused:
     

Kerro tästä muillekin!