Project Sitsueison ;)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Camino'79, 15.10.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Nettilähteiden mukaan 99cc palotila? o_O

    Ja vähän katteltiin että ei oikein istu pattipäämäntä plus että puristuksen ei tarvis nousta ahtamista ajatellenkaan :rolleyes:
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Ahaa,ei olekkaan sitten Open Chamber mallia.En ole selannut mäntätarjontaa tähän sun tapaukseen,mut luulis löytyvän sopiva kun on niin pirun suosittu moottori rakenteluun.
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu on closed chamber sikäli kun mä nyt oon oikein tulkinnu :rotfl:
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Oliskohan nyt niin,että kun sulla on tää tosi pieni 99cc palotila,niin sä pääset tasapäämännän kanssa aika lähelle oikeita puristuksia,jos ahtaa haluat?
    Joku näppärähän sen vois laskea mikä on puristus,kun lättäpäämäntä on 0-dekissä.
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Vakiona on lättäpäät ja ysin purkka joka on ihan jees, mutta lättäpäisiä std koossa olevia takomukeja vaan tuntuu olevan aika huonosti :oops:
     
  6. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kättä taskuun ja koneistamoon porattavaks.:rolleyes:
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    On niin hyväkuntoiset pytyt että ei millään viittis o_O
     
  8. max

    max Double Gearhead

    No toihan on kätevä motti,kun siinä on se 9.0:1 puristuksia.
    Siitähän sais ihan vaparinakin kätevästi voimaa,ja halvalla jos ainoa tuhoutunut osa on nokka.Summit tais myydä noihin peruskorjauskittejä 500 taalan hintaan.
    Tottakai vanhanliiton äijänä mulla kävi mielessä just joku "moderni" 2-taso imusarja,sopiva nokka isoon lossiin,peltisarjoja,Holley ja jos kanaviakin vähän roplais.
    Varmaan helposti noilla eväillä sen 400 hp ja enemmänkin ja vääntöä huimasti.
    Mut ei taida sun farkku ihan keijukainen olla,jotta kyllä tuokin hp ja vääntömäärä sinne äkkiä hukkuu.
    Sulla tais kuitenkin se ahtaminen olla mielessä,mut nämä nyt olivat sellaisia helppoja budjettiajatuksia.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Juu kelpo ajatuksia jos laittas kevysempään koppaan mutta jos sbc:llä omapaino 2520kg ni kyllä se tehotavote on edelleen takafillarille se 600hp/1000nm ;)

    Alle sen en tyydy ja kun kerran käytettävissä on kaikki heebelit ruiskulle niin tokihan se ahtamalla käy kätevimmin. Samalla tarkotus kääntää viinalle ihan lämpökuorman pienentämiseksi ja ahtoja silmälläpitäen sitten jos ja KUN tehonälkä yllättää ;)
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos etanolilla ajat niin ei ole niin tarkkaa sen puristuksen kanssa.
    Tein juuri kannet yhteen 454:een johon tulee ProCharger ja 10.5 rutut.

    Mikäli noille sun kansille ei oikein löydy sopivaa pattimäntää, niin voihan niitä mäntiäkin muotoilla ja palotilaa myös.
     
    jorkat ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  11. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Oisko E85:lla 11:5 puristus about max 1bar ahdoilla.
    9.5:0 max about 2 bar ahdoilla jne.

    Toki säädettävällä sytytyksellä kun tarpeeksi myöhäksi laittaa niin saa toimimaan, mutta pakoputket alkaa punottamaan aikalailla..

    Metanolilla pystyy sitten käyttämään vissiin 12-13 puristuksia 2-3 bar ahdoilla..
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Juu tota miettinykkin että sit jossei lättäpäitä löydy ni sit pienellä umpipatilla olevat ja niistä sorvilla matskua pois niin paljon että mahtuu :rolleyes:
     
    jorkat tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ajatus kuitenkin tehdä semmonen motti että kestää sit kanssa antaa sitä löylyä ilman että tarvii heti alkaa kuumeisesti seuraamaan mittareita että mistä kohdin porsii ekana, siksi ajatuksena pitää purkka maltillisena ja ahtopaineella ottaa hummat irti niin peruskonstruktio on varmempi ja normaaliajossa ei tarvi miettiä ollaanko limitillä vai ei :)
     
    Karpov tykkää tästä.
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Sitte 8.8 puristus E85 ja 2 bar ahtoja niin kestää sen puolesta jos venttiilit ja lohko yms kestää tehon joka lähtee tollasella.

    Kilosta se ilo alkaa...
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eikös luotettavuuden ja perusvoiman kannalta olisi hyvä että olisi kohtuuhyvä puristus ja perusvoima ja sitten loppu teho otetaan maltillisella ahdolla?

    Kovilla ahdoilla pitää kaiken olla viimeisen päälle raudan, sytytyksen ja polttoaineen suhteen. Jos autolla meinaa ajella muutakin kuin satunnaisia ajoja, niin taitaa viinamoottori olla aika high end siihen tarkoitukseen. Tallilla kaveri juuri ajettavuusasiaa kommentoi kun sillä on 500:nen isolohko valtavalla remmiahtimella ja viinakäyttö. Kulutus jotain satasen luokkaa satasella, oli hänen yksi kommentti.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tästä on erään varmasti täälläkin tunnetun turbocudan omistajan kanssa jo keskusteltu ja nimenomaan häneltä tuli "käsky" muuttaa viinalle kun sen jälkeen on kaikki helpompaa kun ei tarvii lämpöjen kanssa pelleillä ym. Ja nakutusongelmat jää pois jne.

    Ko. Herra lupasi siis säätää moottoriohjauksen ja jeesiä sen kanssa muutenkin ;)

    Ja purkan mataluuteen vielä, että ei tule normaaliajossa niin paljoa sitä kuormaa että tarvis olla hirmusesti purkkaa vaan nimenomaan sitten kun voimaa tarvitaan niin se aiheutetaan sillä ahtopaineella "hetkellisesti" :)
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuo oli vaan mun oma ajatus kuullun perusteella, jokainenhan tekee sellaisen kun itse haluaa. Käytettävyys on asia jota autossa jossain vaiheessa alkaa arvostamaan, sen takia omaankin vaihdoin ylivaihdelootan ja kohtuullisen turbiinin. Alkoi tuo parinkymmenen kilometrin päähän cruisingiin meneminenkin tuntumaan liian tympeältä.

    Mutta nämä on arvostuskysymyksiä, en ala neuvomaan.
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Viinalla käyvä laulureissuauto on haaste ittessään. Avattaren reki on siirtymätaipaleilla ladattu 3x20 litran jerrykannuilla jos vaikka sattuu se välietapin St1 olemaan kiinni tai viinasta kuiva. Bi-fuel olisi paljon parempi.
     
    jorkat tykkää tästä.
  19. Keme

    Keme Gearhead

    Jos toi jossai mainittu "454" meinaa kuutiotuumia, niin ei se voi ola kovin laiska tai "huonosti käytettävä" edes alipainealueella jos puristukset on jossain ysin tietämillä.
     
  20. max

    max Double Gearhead

    Juli,tämä saattaa kuullostaa jankuttamiselta,mutta miltä kuullostais sellanen kuvio,että ton 454:sen peruskorjais ja puristus olis just siellä 9.0:1 paikkeilla.Ahdin käyttöön sopiva nokkakin olis sit siellä jo valmiina ja pörräis sillä sit aluks tällä vanhanliiton kuviolla minkä aiemmin kuvasin.

    Tulis sit todettua,että perusmoottori toimii ilman ongelmia.Sit olis varmaan jälkeenpäin helppo laittaa tämä ahdinpaketti jo valmiiks toimivaan kokonaisuuteen,ja todeta muutos motin luonteessa.

    Voihan olla että mä olen ujo tossa systeemissä,kun ahtimista tiedän yhtä paljon kuin pikkupoika pillusta.
     
    jorkat tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!