Projekti joka jäi kesken?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja peto, 10.7.2017.

  1. peto

    peto Gearhead

    Oman elon aikani olen omistanut toista sataa autoa. Pääsääntöisesti käyttöautoja, mutta myös harrastevehkeitä. On tullut rakennettua useita harraste-autoja valmiiksikin, mutta monta on myyty keskeneräisenäkin eteenpäin.

    Kiinnostaisi tietää, mitkä projektin kesken jäänti on harmittanut teitä eniten.

    Tässä oma top5.

    1.Vw RPB GT, oli säilynyt täysin alkuperäisessä 70-luvun tyylissä. Vanhempi alkuperäinen ruotsalaista korisarjaa. Meni muistaakseni Mikkelin suuntaan raiskattavaksi.

    2. Sutii Kadetti. Tuo legendaarinen Sutii Oy mainoskilpa-auto(Kadett C city 6-cih), joka tuli elämänsä ehtoopuolella tontille. Vaikka oli melko raiskiolla, olisi siitä vielä auton tehnyt. Meni muistaakseni Varkauteen?

    3. Skoda Rapid 2.0 TC, keski-moottori, chopattu. Meni Kirkkonummelle.

    4. Pukeman entinen Vw desert dog drag race kirppu. Meni Lohjalle.

    5. Locost projekti c-raketin osilla. Meni kaatopaikalle lainsäädännön muututtua.
     
    Muokattu: 10.7.2017
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Onhan noita keskeneräisiä tossa pihassa muutama. Yhtään en aijo hävittää. Toivon vaan jostain sitä aikaa,rahaa ja innostusta saattaa autot liikenteeseen.
     
    rane58 ja wilburi tykkäävät tästä.
  3. Larry

    Larry Double Gearhead

    Milloin tämä oli sinulla? Minulla ei tuon auton kanssa ole mitään tekemistä, mutta Kadetti on jäänyt mieleen melkoisena erikoisuutena. Auton nykyvaiheista olisi kiinnostavaa kuulla.
     
  4. peto

    peto Gearhead

    Oisko ollut jotain 02-04 välillä. Ei tarkkaa muistikuvaa. Oli melko raato jo silloin kun sen pelastin paalaukselta. Hävisin myynnin jälkeen kokonaan, enkä ole kuullut mitään sen kohtalosta.
     
  5. Larry

    Larry Double Gearhead

    Toivottavasti joku sen vielä elvyttää liikenteeseen. Siitähän oli muuten juttu jossain lehdessä silloin Haverisen aikaan.
     
  6. peto

    peto Gearhead

    Juu oli, useampikin mm. Vm:n koeajo.

    Papereissa se oli tosin vaan 2.5l 6-cihhillä, eikä 4.0l mikä siinä oli kilpakäytössä.

    Toivotaan parasta, mutta pahoin pelkään, että on muuttunut jo uudeksi metalliksi.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    '63 Rekord. Tosin en missään kohtaa edes aloittanut projektia koska osien saanti osoittautui vaikeaksi. Erittäin ruosteinen, jarrut jumissa, kone ja muu tekniikka? Joku loimaalainen Opel-harrastaja sen sitten haki, olisko ollut n. 2010?? Korimalli on hieno, toivottavasti on kunnostettu.
     
    peto tykkää tästä.
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Niin..... tota se 60:nen plymari on mulla.
    Elettiin vuotta 83, juuri päästy intistä ja hirmuinen polte saada jostain siipiauto, eikä silloin vielä edes osattu nähdä unta mistään 25 vuotis säännöistä.
    Ja sitten käsiin osuu mobilisti-lehti jonka myyntisivuilla koristelee siipifarmarin kuva, naks toi on pakko saada, soitto omistajalle ja sovitaan että viikonloppuna nähdään.
    Muistan vieläkin kun omistaja ajoi sen ladosta pihavalon alle, näky oli jotenkin huumaava ja vaikka selvisikin, että autolla on ajettu 830 000km ja hitsattavaakin löytyisi ei mikään enää auttanut, vaan se oli pakko saada.
    Ja sillä innolla mikä on 19-vuotialla ensimmäisen auton ostajalla aloitettiin pikaelvytys, että päästiin ekana kesänä vähän kruisailemaan, mutta vaikka talvella oli vaihdettu varapyöränkotelo, helmat ja paikattu etuloksut, niin syksyllä koettiin pieni pettymys kun katsastusmies totesi, että tervetuloa sitten uudestaan kun olet hitsannut tähän uuden pohjan.
    No.. pikainen tilannekaroitus, auto mahtuu talliin kun purkaa apurungosta poikki, ja toimeen kori hylsyksi, hiekkapuhaltajalle, keula irti ja kori metrin korkeuteen pukkejen päälle.
    Siinä sitten hetki vierähti, sillä valehtelematta pohjaan vaihdettiin kardaanitunnelia lukuunottamatta kaikki pellit takarunkopalkkeja myöden ja kun pohja oli saatu tehtyä niin siitä oli sitten näppärä siiryä pintapelteihin.
    Jossain kohtaa mädät oli sitten paikattu, ja kasasin pelin rullaavaksi että sen saisi maalaamoon ja koska olin jo silloin muuttanut pääkaupunkiseudulle kouluun niin oli pakko löytää halpa maalari mutta se kostautui, ja kun katonmaalaus oli 3-kertaa keittänyt, hain auton pois ja vedettiin omalla tallilla mattamusta suojaväri korin päälle, joka siinä on edelleen.
    Ja nyt,,, tänne on jämähdetty, talot ostettu, tenavat tehty, leikitty muilla harrastepeleillä ja plymari vaan odottaa malla!!!!!!
    Mutta valoa on näkyvissä putken päässä, sillä nyt kun ei enää hirveesti ole asuntolainaa, niin sitähän voi ottaa lisää ja tehdä vihdoin viimein iso autotalli pihaan ja ensimmäinen asia mitä sinne roudaan on plymari.
    Rehellisyyden nimissä myönnettäköön, että kynnys aloittaa projekti on suuri, sillä se on nyt niin v-mäisessä vaiheessa kun olla voi.
    Mutta,,,, se on mun eka auto ja pakko mun on se vielä nippuun saada.
    ...................................................................................

    Tossa mun tarinaa 12 vuoden takaa.

    Juu........ Talli on kyllä valmis, mutta mopari kerää edelleen pölyä...
     
    mikkis83, juunas, peto ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    1987 1.6diesel farkku escort jäi laittamatta. Ihan olis ollut vielä leimattavissa mutta aika kului a kului. 2011 oli viimeinen katsastus.

    Se oli kaverillakin pari vuotta ja ei sekään saanut aikaiseksi. Sitten annoin yhelle tutulle hitsarille ilmaseksi ja jonkun vanhan miehen piti se ottaa mutta paaliin tais mennä just pari vk sitten :(


    1973 kupla jäi myös kesken. Se oli ihan viittä vaille leimakunnossa, jarrut ja sähköt tuli laitettua. Sitten alko tökkimään varsinkin kun kuplan hinnat rupes laskemaan. Autosta olis saanut varmaan satasen voittoa leimattuna mutta pääomaa olis pitänyt raapia. Nyt meni ihan kädestä suuhun eli just sai osien hinnat ym takaisin. Työpalkkaa ei tullut.




    1990 dodge ramvan mikään hirvee rojekti sekään ole mutta siitä porsi kaiken huipuksi vielä a500 ja mistään ei siihen hätään löytynyt edes 904:sta tilalle. Se lähti sitten ilman laatikkoa ja leimaa maailmalle.



    No ei kovin pahoja rojekteja mikään oo ollu mulla.
     
    peto tykkää tästä.
  10. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Hahaa. Minä tuon Skoda Rapidin sinulta ostin. Laitoin leimakuntoon ja möin eteenpäin. Minua häiritsi se huonosti tehty choppaus (muillekin tiedoksi ettei ollut pedon tekosia). Osia haalin projektiin valmistusmaata myöden. Auto lähti talviaikaan minulta ajaen, ehkä pohjanmaan suuntaan.

    Sutii Kadettia muistaakseni tyrkytit samalla kun Skodaa kävin katsomassa. :)

    Kyseinen Skoda myös minun listalle.
     
  11. peto

    peto Gearhead

    Sieltähän niitä naamoja nimimerkkien takaa löytyy:)

    Vähän sama choppauksen karu jälki sai aikanaan sen myymään sinulle. Nyt jälkikäteen on kaduttanut:(
     
  12. asperiini

    asperiini Gearhead

    1973 Chrysler farkku. Melko ruosteeton survivor jonka toin jenkeistä. Ajoin yhden kesän ja talvella kone pois ja stroukkihommia yms virityksiä sleeper mielessä.
    Eka kone poiki minuutissa, sitten meni laatikko ja motivaatio sen mukana. Myin pois ruhtinaallisella persnetolla...
     
    rb ja peto tykkäävät tästä.
  13. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Ostitko auton Kuopion seudulta. Edesmennyt duunikaveri kertoi myyneensä nimittäin tollaisen, appiukkonsa vanhan auton (Siipimopari farkku). Ja bongasin ilmoituksen vanahasta mobilististä. Ihmeteltiin vaan joskus, että missähän sekin majailee.
     

Kerro tästä muillekin!