Projektina -64 avo Valiant

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja nikke, 27.12.2011.

  1. nikke

    nikke Gearhead

    Pientä projektia pukkaa, ja aattelin vähän kirjailla ylös etenemistä.
    Tuli hommattua täällä OD:lla suhteellisen kauan myynnissä ollut vm-64 avo valiant.:

    [​IMG]

    Valiant tuli ostettua rullaavana, ja nyt kun autoa on päässyt oikeasti tutkimaan, niin lopputulos ei ole yhtään niin paha kuin näytti.

    - Hyvin vähän hitsattavaa
    - 1 piiri jarrut, poljin tunnoton, eli täys jarruremppa
    . pientä maalin lohkeilua siellä täällä
    - Sähköt puuttuvat kokonaan.

    Tekniikkapuolelle olen suunnitellut 318-360 ruiskukonetta ja ylivaihteella varustettua automaattia, eli varmaa/mukavaa ja modernia käyttötekniikkaa ois tarkoitus keväällä päästä kokeilemaan.

    Kuka tuntee auton vaiheita? Autoa on hitsailtu suht paljon, ja kaikki muutokset on hyvin asiallisesti toteutettu, mutta ilmeisesti inspiraatio loppunut kesken, tai jotain??

    Toinen ihmetyksen aihe oli se että ketään ei tuo kiinnostanut vaikka hinta oli tehtyihin muutoksiin ja yleiskuntoon nähden halpa? Loppuuko Suomesta nuoret harrastajat, vai onko se vain tuo Valiantin ehkä hieman Ladamainen ilme :eek:

    Anyway innostus on nyt päällä, ja autolla ois tulevasta keväästä lähtien ajaa ympäri vuoden, talvet pilkkihaalareissa, ja luonnollisesti avona.

    Vetoja/kommenttia kehiin, katotaan siirtykö Valiant kuukauden päästä jonkun toisen kiertopalkinnoksi vai pääseekö se 14 vuoden tauon jälkeen takas ihmisten ilmoille.

    Projektin etenemistä:(uusimmat kuvat ensin!)

    http://s1360.photobucket.com/user/Nikke ... ant%201964
    T:Nikke 8)
     
  2. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ladamainen :eek: Perkule korimalli parhaasta päästä se on 8)
    Sullakin on näköjään vaihettu -66 Barracudan kojelauta sinne. Ittelle laitoin kans, passaa silmään paremmin mitä alkuperäinen :) Tekniikkapuolta onkin huomattavasti miellyttävämpi tehdä mitä kovin suuria peltihommia, peukkuja sinne.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Oishan toi kelvannu ton '65:n seuraks, mut eipä ilman tallipaikkaa viitti hirveesti noita rysiä ostaa tohon kadunvarteen happanemaan/paalattavaksi. Ja tietty persaukiselle toikin oli kallis, vaikka halpa olikin. Ja jos tästä pääkaupunkiseudulta ottaa tallipaikan, ni mun tuloilla se tarkottaa et mun pitää ihan sanamukasesti muuttaa sinne, koska perse ei kestä maksaa kämpästä 600-700€/kk ja tallista sitä 200-300€/kk. Siinä ihan vaan muutamia henk.koht. syitä miks jätin ton ostamati. :poff:

    Mutta sulla on selkeästi paremmat harrastus mahdollisuudet, joten toivottavasti saat :pinup: pyydyksen ajoon ens suvena. 8)
     
  4. nikke

    nikke Gearhead

    Joo kiitoksia,

    Toi viittaus Ladamaisuuteen viittää siihen, kun aikoinaan olimme Kiikalassa kellottamassa kaverin vm- 65 ahdettua Valianttia. Siinä sitten Valiantin tullessa stripille katsomossa yks pikkupoika sanoi isälleen:" kato seuraavaks tulee Lada ajamaan". Ja eiks lasten suusta kuule aina totuuden :eek:

    Ja Fury III :selle.

    Mulla sama homma. Ei oo yhtään vapaata tallipaikkaa/eikä perse kestä alkaa vuokraamaankaan, ja ei tullut toi asia mieleen, ku oli vaan pakko ostaa toi. Noh onneksi Faijalla on ollut noita Valluja, ja sehän lämpes heti kun ton sille näytin, ja luovutti oman tallinsa mun käyttöön, :D
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No se on hyvä että faijaan/vanhempiin voi luottaa. :D Sen kummemmin nyt synkistelemättä on pakko sanoa, et tossakin suhteessa mul menee hiukan heikommin; faija delas '05 ja mutsi on ns. antenniosastolla (taas vähän aikaa ennenku se potkitaan taas pihalle...), ja niilläkin -tai siis enää äidillä- kämppä kivikonlaidassa. :rotfl: Ja siis kerrostalo, eli ei tallia...

    Mut faijalta mäkin tän tartunnan sain, sillä kun oli kans näitä nuorempana. Sillon ku mulla oli mittaa sen kuuluisan vaahtosammuttimen verran, ni oli '64 ja '65:n samaan aikaan perheessä. Tosin kuusnelkku lähti sit jossain vaiheessa eteenpäin, mut '65:n oli pidempään. Ite en edes tota '64:sta muista, mut musta on kuva ku roikun sen ovenkahvassa.

    Ja faijan veljeltä, eli sedältäni, ostin ton allekirjoituksen laitoksen. Sillekin jäi vielä suht. orkkis kuntonen '64:n, jonka se taas peri omalta faijaltaan. Ja kaikki suvun Valiantit on maalattu/maalautettu kirkkaan punaisiks. :eek: Mukaan lukien oma eka Valluni, joka oli ostettaessa viininpunainen, mut maalautin sen ferrarin rosso corsa punaseks. Värin veteli tattarisuolla joku karvaranne puoli-ilmaseks (oli muistaakseni noin 500€ kaikkineen päivineen), muutaman hitsauksen kera ja sen oli näköinenkin. :rotfl: Mut näytti silti sata kertaa paremmalta ku ennen sitä, joten katsoin hinta/laatu suhteen olevan oikeinkin kohdillaan.

    Eli vois sanoa merkki/malli/väri uskollisuuden olevan suvussa kohdillaan. :lol: Ja vuosimallitkin on minun aikana olleet ne kaksi kauneinta, eli 64-65. Sitä ennen ainakin ukilla oli tuoreempaakin Darttia ja Vallua. Sedällä taas oli ennen '65 Barra, jonka se myi ennen ton mulla olevan Vallun hankintaa. Tosin se Barra oli kans viininpunainen. :poff: Ja faijalla on ollu mopareita ainakin a -ja c-bodyjä. Mut niiden väreistä ei oo hajua. :lol:

    Että näin täällä. :)
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Nii, ja tais juttu luiskahtaa saman tien sivuraiteelle, mut lienee enempi sääntö ku poikeus tällä voorumilla, joten älkää kivittäkö. :oops: :lol:
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ladamainen? No, onhan siinäkin kaks pyöreetä lamppua etunurkissa. Early valiant on yks jaloimmista autoista ikinä! Tää ei ole puolueeton näkemys, ainoastaan absoluuttinen totuus.
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tässäkin tapauksessa, joskus vähemmän on enemmän...
    Tsemppiä vallun laittoon ja yritähän saada koppiautojen viereen yksi avo riviä komistamaan.
     
  9. leksa

    leksa Gearhead

    :DDDDDD

    Se on tuo katsojan silmä...

    Vaikka tarvii kyllä olla minun mielestäni melkein sokea jos mihinkään Ladan malliin Valiantin sekoittaa. Ihan vaan nyrkkisääntönä voisi vaikka kertoa että Vallussa ei ole yhtä ainutta kohtaa johon kävisi peltiplootu taivuttamatta.
    Ladassa silmämääräisesti katsottuna ei ole yhtäkään kohtaa johon peltiä tarvis taivuttaa. ( Noin karkeasti ilmaistuna )

    Nim merk. Olen taivutellut Valluun peltiä. Ja vähän Ladaankin.
     
  10. trukki306

    trukki306 Gearhead

    on se hyvä että tämä meni halukkaalle laittajalle... itseltäkun toi motivaatio oli hiukan hakusessa, edellisen omistajan paskapuheiden ansiosta... kiitokset sinne ( ulvilaan ).

    tsemiä laittoon... koetan itse saada ton -66 dartin radalle kesäksi.... ehkä...
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    mää mietinkin et oon mä tän nähäny livenä :D ei sit menny kalakukkopitäjään näköjään :wink:
     
  12. nikke

    nikke Gearhead

    Sanoo puolueeton abbsolutisti, jolla on ainakin kaks earlya :eek:

    Joo, hyvin tänne tullut tarinaa, kiitos siitä.

    Onks kellään ton auton vaiheista tietoa ?

    Edellisiä rekkareita:

    BGZ-380
    IAO-449
    JTO-70

    Ollu ainakin metalli sininen, ja Porissa sekä Tampereella.....

    Pitäis alkaa lähipäivinä askartelemaan sähköjä tohon, ja kysymys kuuluukin, mitkä oli vuonna 1964 pakolliset varusteet?

    -Olin kattovinani että ei tarttis mm.:

    -pakkivaloja, hätävilkkuja, sumuvaloja, nopeusmittaria ..??

    Tänään kontti ja matkustamo saivat hienon mustan ferrex pinnan, ja peltihommat yhtä paikkaa vailla valmiina....
     
  13. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eipä noit kauheesti oo, normi ulkovalot, vilkut, jarruvalot, pyyhkijät, pissapoika, "huurteenpoisto". Siin kai ne alkaa olee pakolliset varusteet.
     
  14. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Early Valiantit kanssa aina miellyttänyt silmää ja juurikin '64. Tuon suomiavon myynti-ilmoitus ei kylläkään missään vaiheessa osunut silmiin...

    Kaliforniassa Al'illa olisi '64 avo kaupan

    '64 Plymouth Valiant Convertable, good running 225 Slant Six engine, pushbutton automatic transmission, manual steering and brake,solid floors, has some rust in lower,rear 1/4's, CA title,new windshiled, needs restoration. $2,500/bo

    http://alsrapidtransit.blogspot.com/sea ... 20Projects

    Tällä miehellä on ollut aina kohtuulliset hinnat. Näköjään jo viides early Barracuda kaupan tänä syksynä, sitä ennen parin vuoden ajalta ei muistu yhtään mieleen.
     
  15. nikke

    nikke Gearhead


    Joo, ei näyttäis toikaan avo rojekti olevan hinnalla pilattu. Mä laskeskelin ton mun projektin maksimibudjetiksi 3000 euroa, eli 900 eurolla pitäis saada lodju+kone hommattua, ja kaikki muut pikkujutut tehtyä.

    Ruotsissa noita elintenluovuttaja vaneja ois hyvillä hinnoilla tarjolla, mut ku ei jaksais raahautua sinne asti, ainakaan vielä...
     
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    piti tästä jo aikaisemmin kirjoittaa mutta pääsi unehtumaan niin meneekö tuo A500 tai A518 hännässä oleva ylivaihdemötikkä vakiokardaanitunneliin vai vaatiiko peltifixauksia ?
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Todennäkösesti vaatii palkin muokkausta, helpoiten kävis kai niin et siirtäis ton vahvikkeen kulkemaan kradaanitunnelin päältä ja laikkais alta veke.
     
  18. nikke

    nikke Gearhead

    Ei tuu sitten ylivaihdelootaa Valianttiin, vaan tavallinen 904 osu niin sopivasti, että ostin pois.

    katotaan nyt sitten mitä tarjontaa on ton motin suhteen?
     
  19. trukki306

    trukki306 Gearhead

    heh... osta toi mun 273 kaikilla uusilla palikoilla... joudut kyllä sitten itse kasaamaan sen
     
  20. nikke

    nikke Gearhead

    Kiitti tarjouksesta, mutta liian arvokasta alkaa parsimaan noita koneita kasaan, mul ois taas yks 318 EFI kone kiikarissa.

    Ne keskikupit kyllä lunastan kun sanot vaan hep :p
     

Kerro tästä muillekin!