Projektina -64 avo Valiant

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja nikke, 27.12.2011.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Auts.
    Kuva tilanteesta:
    [​IMG]




    Päivitystä juttuun tekniikan osalta?

    Onko noita 64` avovalluja Suomessa kuinka paljon?
     
  2. houru

    houru Gearhead

    Saanks mäkin tunnustaa jotain:aina hiljaisina hetkinä kadun kun menin myymään ainoan omistamani moparin.
    eli 65 mallisen valiantin.
    oli 225 three-on-tree 7-1/4 tekniikalla.
    No toivottavasti if-70 jalostuu seuraavassa kodissa teidemme komistukseksi sitten joskus.
     
  3. nikke

    nikke Gearhead

    Nyt alkaa olemaan osat haalittu, eli niputusta vaille. Talvirenkaatkin olisi noudettavissa, ja tarkoitus olisi ens viikonlopun aikana saada uutta tekniikkaa paikalle, ja hommaa taas eteenpäin. Tampereelta tosiaan löytyi 1990 EFI Van, josta riipaisen koneen, johtosarjat, boxit, pumput yms. apulaitteet mahdollisimaan täydellisenä pois. Jos sais vaikka vanin bensatankinkin istutettua, niin ei tarttis kokoajan tankkailla (tilavuus 130 litraa) :rotfl: .

    Vessanpönttövanin viimeinen taival:

    [​IMG]
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Kuvassa kaksi maailmankaikkeuden hienointa MoParia. 8) Oikeanpuoleinen olis vielä hienompi kaks vuotta vanhempana versiona, mut makuasioita.

    Ja piru että tossa Vallussa oli kyllä räyhäkkäät äänet, ku sitä joskus myllikässä kuulin... :D
     
  5. Fuell

    Fuell Gearhead

    Ja sillon kun tossa vallussa oli viel pehmeä sohva edessä niin apparin paikalla kun oli rentona täys kiihdytyksessä niin tuntu että kun manuaalia vaihto eteentäin niin aina vaan uppos syvemmälle sohvaan ja kun vauhtia oli 150 niin tuntu et lähtee just lentoon koko värkki!Olis luullu et varttimaili ajat olis ollu huomattavasti kovempia perstuntumalla..
     
  6. duster70blower

    duster70blower Gearhead

    Hienoa nikke, että "pelastit" tuon avo Valiantin ja tunnut olevan intoa täynnä sen liikenteeseen saattamisessa 8) hyvä, juuri näin sen pitääkin olla.

    Muuten...mikä ton pumppuvaliantin kohtalo on? Liikenteessä jossakin päin Suomea vai rakenteilla?
     
  7. stroker56

    stroker56 Gearhead

    Jaaha,et oo ajatellu 6.2 nokikeppii keulille ja löpöllä tietysti. :lol:

    Millon tuun "laturin"noutamaan?
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kuulin jotain sellaista, että auton omistaja vaihtoi "hiippakuntaa" ja jollain sukulaispojalla tjsp olis auto nyt tallissa levällään.
    ...olis pitänyt silloin halvalla ostaa se Kimiltä pois, kun perä oltiin keikattu... :mad: , ainakin silloin oli lupalaput kunnossa.
     
  9. nikke

    nikke Gearhead

    Kimillä tohon aikaan hinta oli mulle vähän suolainen, mutta kuulin myöhemmin puskaradion kautta, että sama laite on myynniissä TODELLA sopivaan rahaan Sipoossa. Samantien soitto Sipooseen, ja kas kummaa pumppuvalianttia oltiin juuri vetämässä lavetin kyytiin :cry: :cry:

    Tossa linkki pumppuvallu topicciin:

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
     
  10. nikke

    nikke Gearhead

    Käviskö Linkki :odroll:
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tais olla 4000€ ilman akselia, ehjänä ollessa tais hinta olla jossain 7 tonnin huitteilla.
     
  12. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mitäs tälle projektille tänään kuuluu?
     
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Erikoinen engine valinta?

    [​IMG]
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Ai siitä tuli EFi-avo- Valiant?

    [​IMG]
     
  15. always bb

    always bb Gearhead

    Kouvolassa auto majaillu ainakin kun viimmeksi näin livenä ton
    oli tehty ja hommattu kaikkea hipo alustan osaa ja tekniikka
    läpikäynnissä, omistaja on vaan joutunut sen jälkeen tuonpuoleiseen

    sen jälkeen oli myynnissäkin mutta tuskin sieltä suunnalta on poistunut
     
  16. nikke

    nikke Gearhead

    Näköjään pari vuotta humahti, ja Vallu edelleen projektina. Ei sitten kukaan ikinä lyöny mun kanssa vetoja Vallun valmistumisesta :rotfl: Ois nimittäin voittanu.

    No ei se mitään, taas on virtaa ja projekti etenee. Tähän mennessä tapahtunutta:

    keulilla 360 moottori, johon piti muokata öljypohja ja pakosarjat, jotta istuu. Etujarrujen ilmauksen yhteydessä tuli huomattua, ettei ylätukivarret ollu enään käytännössä missään kiinni, joten vanhat jämät poistettu ja tommoset tuli tilalle:(Keitolle kiitti vinkistä!)

    https://www.autorust.com/product/upper- ... art-105-s/

    Jamppa hitsasi tukivarsien kiinnikkeet paikalle, ja huomenna ois viel tarkoitus viimeistellä toinen puoli, jonka jälkeen maalia, massaa ja lopullinen etupään niputus. Tuolla vielä viimeisimmät kuvat viikon takaa:

    http://s1360.photobucket.com/user/Nikke ... ant%201964
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hieno on Vallu :D
     
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Hyvä.
    Ei kun ajoon vaan ja kuten aiemmin mainittu niin talvellakin, sitä ajamista varten autot on tehty!
     
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Hieno Waldo.
    On sulla mahdottomasti kuparia lisää pannuhuoneessa.. meinaan kun johtonippuja katseli. Mutta ajoon ja tervetuloa A-ryhmään!!
     
  20. nikke

    nikke Gearhead


    Tossa Vallussa ei ollu mitään sähköjä jäljellä, joten otin tosta vessanpönttö vanista koko johtosarjan, ja poistan kaikki ylimääräiset kuparit, kun on sähköjen teon aika. Efin myös poistin, ja tilalle tulee normi kaasari.

    Etupäähän kävin hakemassa uudet jarrut. Kun miettii että auto on 51 vuotta vanha, ja kaikki tarvitsemani osat löyty suoraan tiskiltä, niin ei voi kuin hattua nostaa (us partsille) :D

    Onneks viel on talvea jäljellä. Tavoite on edelleen päästä katto alhaalla cruisailemaan lumisateessa.
     

Kerro tästä muillekin!