Provosointi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 29.12.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Melkein kantapäänkautta on tullut opittua, ettei kaahaminen kannata. Tapahtuipa Lahdessa kerran, kun olin `65 Buick Electralla liikenteessä niin siinä sitten joku teini Pena tuli Turbo Seatinsa kanssa vierelle ja rupes osottelemaan meikäläistä muijalleen joka oli siinä kyydissä. Oli kesä yö ja olin yksin autolla ja siinä sitten kaveri painoi pedaalia pohjaan, mutta kun sen kiulu ei oikein jaksanutkaan vääntää enää ylämäkeen mentäessä niin joutu näyttämään taas kaverille, et koita uudestaan. Hän sitten polki paskatkin pihalle siitä Seatistä, mut Buickin 401:stä ei tarvinnut hirveesti edes käskeä. Olin sitten ajellut jonkin matkaa Seatti perässäni ja edessä vaihtui punaset valot meitsille niin meinasikin jarrut loppua kesken ja uuden karhee Volvo kurvas eteen, mutta tästä viisastuneena en sen jälkeen ole kyllä kaahaillut. En onnekseni kolahtanut Volvon kylkeen!!!
     
  2. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Eli jenkeissä on liian huonot jarrut painoon nähden? :smile:

    Pitäskö alottaa uus topicci noista jarruista? Kiinnostais kuulla lisää noita "jarrut ei riitä" juttuja, sillä epäilen et tehot riittää kisaan noissa 50-60-70 luvun vehkeissä, mut jarrut ei.
    Kommentteja.
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    No itse olen alan amerikkalaisista lehdistä lukenut että Camaroissa on parhaat jarrut mitä vakiona voi saada, en epäile koska se todella pysähtyy, ja nopeasti. Ainoa vika mikä on niin eturenkaat menee lukkoon sillon tällön(aikas leveet). Missään muussa autossa en ole saanut moottoritie nopeuksista etupyöriä lukkoon.
     
  4. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Onhan noissa urheiluautoissa hyvät jarrut, mut tarkoitin lähinnä noita "laivoja"
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ai juu, sorry. :smile:
     
  6. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kirjaudutaan. :wink:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei hemmeti tätä ketjua lukiessa saa kyllä nauraa vedet silmissä :lol:

    ...Jatkakaa ihmeessä,pitkään aikaan tullu telkkarista näin hyvää komediaa :smile:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jenkki jarruista on sen verran kokemusta että moparin 11" tehostamattomia yksipiirirumpuja muistellessa hirvittää vieläkin, kunnostettuinakin täysin arvaamattomat. Päivällä katsatuskonttorin dynossa ok, ehtoolla vähän leikkiessä kengät paloivat vituralleen heti, mahdottomat pitää säädöissä kun ei automaattisäätöä, eli mikä nurkka milloinkin raappi ensin kiinni. GM:n 9,5" rummut 2-piirisinä ja tehostettuina kuin eri maailmasta.Tosin levyt tarttis saada tilalle, eikä baerit olis huono investointi kun on aika raskas tuo oikea jalka...
     
  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Nimettömän paasausta:kohta on ollut vieressä jo _leveä_ omega, ja sitten jätettiinki jo oikein loottus oomega.

    :lol:
    >
    >

    Onko se jotenkin mahdotonta vai? :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 68FuryIII 2004-01-07 01:20 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei todellakaan, ainakaan kun mietitään lotuksen ET:tä, 13.5sek.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo ja jenkeissä huonot jarrut ? on varmaan 60-luvun vehkeissä jos nykysiin vertaa mutta ei silloin ollut muissakaan autoissa hääppösiä jarruja. Aikalaisiinsa verrattuna amerikkalaiset jarrut lienee parhaasta päästä.
     
  12. cstm

    cstm 1st gear

    Hehheh! Asia on muuten niin että olin ite todistamassa kyseistä tapahtumaa kun -65 mustang jätti lotus omegan ja mustangi on kadulle rekisteröity auto
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ai ne 60-lukuiset parhaasta päästä?No voi ehkä ollakin,jos katsotaan pelkästään jarruja.Mutta sitten kun otetaan huomioon minkälainen malmikasa niillä pitäisi pysäyttää,niin kyllä aika jenkkipatriootti saat olla,jos niitä haluat kehua.
    Toisaalta tietysti voidaan ajatella,ettei niitä mihinkään rata-ajoon ole tarkoitettukaan,eikä pitkillä Texasin suorilla pääse jarrujen häipyminen usein vaivaamaan,mutta tekeekä se niistä jarruista sen parempia?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    -Nimetön kirjoittaja,siis minä,omistan jenkkiauton, enkä Toyotaa! Ja tuo tarina nyt on niin tosi kuin voi olla!
    Tässä osiossa tuo uhoilu jenkkiautojen puolesta, kaahailumielessä on jo mennyt niin pitkälle,että ihan hävettää! Jos jälkimurrosikäiset apinat uhoaa, niin mikäs siinä,linjalla meidän iskä on vahvempi kuin teidän iskä...!
    Tämä on julkinen foorumi,jonka perusteella voi "ulkopuolisetkin" tehdä johtopäätöksiä amerikanautojen omistajista...!

    "Jenkkiauton omistaja vuodesta 1989"
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse olin reilu vuosi sitten "nuhapilli" tuuninki auton omistaja ja onneksi pystyin siirtymään Corvetteen ja olen huomannut että kyllä tälläinen auto herättää enemmän muissa haluja ottaa viivaa. Ei sitä enää jaksa aina nöyryyttää kaikkia yrittelijöitä.
    Ärsyttävintä on että motarilla ihmisten on ihan pakko päästä ohi ja sitten tulevat eteen ja pudottavat nopeutta.

    Onko se joku voitonmerkki että voi sanoa ohittaneensa Corveten motarilla?!?! Taitaa muilla jenkkiharratajilla olla samoja kokemuksia.

    Viime Kesän herkku oli kun kauluspaitainen mies ajoi uutta avobemariaan ja otti viivaa kanssani ja suoraan sanoa jäi ihan onnettomasti vaikka kaveri huudatti konettaan. Itse ei edes tarvinnut yrittää=)
    Monilla on kyllä niin väärä kuva jenkkiautoista yleensä nyt olen itse kokenut sen kun saa koko ajan korjata ettei kaikki jenkit oli iso koneisia luuhkia. Väännöllä pärjää pitkälle.

    T:MIC4-90
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tossa edellisessä viestissä oli aika hyvin tiivistetty kaikki oleellinen. Varmistetaan se vielä kansainvälisellä kielläkin: Nothing beats cubic inches.
     
  17. jpanu

    jpanu 1st gear

    Itellä kokemuksia itä ja länsiautosta
    edellinen :grin: :grin: oli lada 1500s (aito ryssänpunainen), ja siitä kaikkien kanssaautoilijoiden oli ihan pakko päästä ohi. Joskus näki aika hurjia tilanteita maantiellä, kun nää eurokinnerit yritti väkisin ohi (nojoo oli siellä riisiaurojakin), jenkkejä ei muistaakseni :odroll: :odroll:.
    Nyt kun vaihto noi raatovankkurit (ex ruumisauto caprice classic 89), niin jostain kumman syystä persekärpäsiä(niittä millin puskurista roikkujia) on ilmaantunu aika paljon ... pakottavaa ohitustarvetta ei enään tunnu muilla olevan.
    Jonkin verran valoissa on havaittu tätä "pakko päästä lahnasta ohi" asennetta, tyypillisesti vielä joku pieni euroGT (joku rellu clio mm).
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    talvella ajelen pienellä räppänällä, joka ei herätä tunteita, joten kaasuttelua viereisellä kaistalla ei pahemmin näy.

    kesällä alla on vanha italialainen urheiluauto ja niitä haastajia kyllä löytyy joka valoissa. kovia kilpailuja ei ole tullut edes siksi, että en ole haasteisiin vastannut. ei vanhalla autolla kisailla, ei se sovi niiden arvolle. no, ehkä jollain jenkillä voisi kumia polttaa.
     
  19. Alexik

    Alexik 1st gear

    Olipahan auto mikä tahansa, niin jos pitää lähteä kilpailemaan muualla kuin siihen tarkoitetulla alueella, eli radalla, niin silloin taitaa puuttua jotain korvien välistä ja itsetunnonkin kans on vissiin niin ja näin.
    Vaikka kuinka ois hiton hyvä kaara alla ja ajotaidot huippuluokkaa (ainaki omasta mielestä), niin siellä on kuitenkin seassa AINA huonokuntoisempia autoja ja kuskeja jotka eivät kenties ole yhtä yli-inhimillisen mahtavia ajajia kuin sinä.

    Eikö näitä kaahaus-/kilpailuesimerkkejä ollu jo viime vuonnakin ihan riittävästi???
     
  20. MIKI

    MIKI 1st gear

    tuttuahan tuo! varsinkin vanhat toyotat ja datsunin paskat! amish tyypit siis! mutta ainahan tuo totuus tulee julki kun vähän... hillitysti luonnollisesti liikenne sääntöjä noudattaen.paraskin puhuja! vain 2 kertaa ollu kortti hyllyllä. onneksi 18v ajasta viisastunut ja oppinu painamaan vähemmän tuota oikean puoleista pedaalia. radalla kisataan jos halutaan! eikö näin?
     

Kerro tästä muillekin!