Provosointi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 29.12.2003.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Saa, koittaisit joskus :grin: Vakavasti ottaen liikenne ei ole reispaikka, kisavietin voi jättää vaikka FHRA jokamiehenkiihdytyspäiville.
     
  2. T72

    T72 Gearhead

    Mulla on ollut kuusi kesää 70-luvun alun Vette alla ja aika rauhassa sillä on saanut ajella. Ei ole näkynyt haastajia eikä kiilailijoita, perässä roikkujia tms. Ihan ok mulle, vanha ei oo mikään vauhtipyörä...

    Koko aikana ainoastaan kerran yksi 67-68 Camaro tuli stadin cruisingissa vähän provoilemaan liikennevaloissa (muija puikoissa, auto täynnä populaa). En mitenkään kannata tai ole hirveän innostunut kadulla kisaamisesta mutta olishan siinä voinut seuraaviin valoihin polkasta, ainut vaan että mulla oli koira apparina, ei se kyydissä paljon viitsinyt riuhtoa eli jäi kisaaminen silläkin kertaa. Camaro lähti kyllä ihan nätisti...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sen enempää mopar-miehiä provoilematta; zr-1 Vetessä 405 hv vakiotikissä.Että eiköhän se kuitenkin kulje
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei tainnut zr-1:stä olla 70-luvulla...
     
  5. druuga

    druuga Gearhead

  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sainpa laitteen taas toimiin ja pääsin ajelemaan.En kerenny edes verstaalta kotiin asti kun ensimmäinen teini kisutti urku auki ohi.Vain kääntyäkseen seuraavasta risteyksestä.En voinut muuta kuin NAURAA.Näyttääkö 62 Elektra oikeesti siltä että sillä pitäs revitellä kilpaa jonkun lasikuituihmeen kanssa joka kiertää kun Ferrari?! Voi herranjestas...
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mä heitän teorian ilmoille tästä ilmiöstä: teini-tunaroijat kun ei erota Cobraa Cadillacista, niin varmuuden vuoksi sit vingutetaan kaikista jenkeistä ohi kone punaisena hehkuen, urku auki. Sen jälkeen voi kehuskella kavereille pilsneriä hörppien, että "jätin just äsken valoissa semmosen vitun ison Tsällenzerin tai Faiörpöördin tai mikä v***u se nyt olikaan, mut oli siin ainakin 900 pollee ja 100-litrainen V26, mut mun kaksipyttyinen 1.1 hiustenkuivaajalla viritetty Corsa meni kovempaa"...

    :grin:

    -JJ-
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei sen tartte mikään jenkki ees olla, ajelin taannoin 1.6 80-luvun nissanin räyskällä kohti kotio. Yritin ajaa tasaisesti koska oli kansi halki, imuventtiililautaset vääntynyt ja lämmöt yritti nousta koko ajan. Moottoriremppaa olin menossa tekemään.

    No sitten pysähdyin valoihin, takana aivan uusi volgswageni jossa just joku 40:n äijä punasena kaasuttelee ja ajaa aivan puskurissa kiinni. Siitä sitten lähdettiin ja kun tie muuttui kaksikaistaiseksi ajatteli herra isoherra hienossa uudessa autossaan että nyt meen hirmuista vauhtia ton ruosteisen paskan ohitte. Vaik kone kävi ihan miten sattuu ja lämmöt yläkantissa, päätin pistää kampoihin, no kyllähän sen arvaa miten siinä kävi.
    Mikä ihmeen näyttämisen halu toisilla on, ei se tavallinen uusi auto ole yhtään sen tehokkaampi kun joku tommonen paskana oleva ritsa.
    Ymmärtäisin sen jos minulla olisi ollut alla vaikkapa lataaja tai haastaja. Mutta ei. Tommonen skeidakasa!
    Yks hyvä puoli asiassa oli, kun katselin sen toisen auton menoa, tein periaatepäätöksen että mitä sitä turhaan ostaa uusia autoja vaikka olis rahaakin.
     
  9. Mr. Breeze

    Mr. Breeze 1st gear

    Mitäs sitä suotta kateellisten provosointeihin vastailemaan. Antaa tuning-pellejen kiusata kinnereitään, mä ajelen omaan tahtiini. Ihan sama, vaikka ohi menis 20 Opel Kadettia joiden konepeltiin on pultattu pikkuveljen pulkka scoopiksi ja takaikkunalle istutettu saunankiukaasta väännelty siipi aerodynamiikkaa parantamaan.

    Eipä silti, ainakin täällä päin nuo tuning-tyypit ajelee suht rauhallisesti (muutamaa poikkeusta tietenkin lukuunottamatta). Enemmän harmia on noista uusilla autoilla ajavista. Erityisesti farmari-Volvoilijoilla tuntuu olevan kusta korvien välissä. Olen sitten liikenteessä rupuisella käyttö-Carinalla tai Camarolla, kova niillä on hätä päästä ohi. Roikutaan peräpeilissä kiinni ja ohitellaan sulkuviivojen kohdalla. Sama se mulle jos lasauttavat rekan keulaan ja tappavat ittensä, mutta kun siinä voi mennä joku syytönkin samalla. Pitäsköhän soittaa Vaarasen Helille, että teeppä uusi tutkimuksesi noista firman autoilla ajelevista monttupäistä.
     
  10. 0800-Pontiac

    0800-Pontiac 3rd gear

    Joo, kyl noi uudet ja vanhat Amerikan autot tuntuu aina herättävän tunteita noissa Suomalaisissa kanssa-autoilijoissa. Ne saattaa saada hyvää mieltä siitä, kun pääsevät lähteen valoista nopeemmin kuin vanha Amerikan huussi, vaikka toinen lähtisikin ihan "normaalisti".
    Itellä tuntuu kylläkin riittävän tuota kilpailuenergiaa, varsinkin noitten tyynejen kanssa, kun ensin seuraa sivusta niitten vingutteluu. Talvi on Suomessa liian pitkä ja siitä jää hirveet patoutumat kaasun painamiseen, niin että tapahtuukin jotain muutosta kiihtyvyydessä.
    Ja ennenkaikkea kun on rakentanut 60-luvun autonsa semmoiseksi, että sillä on myös kiva ajaa kovaa, niin pitäähän siitä nauttia muutenkin kuin öisin konetiellä!!!
     

Kerro tästä muillekin!