Puhalluslamppu ruostuneiden pulttien irroitukseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja lärpäke, 14.12.2013.

  1. lärpäke

    lärpäke 3rd gear

    Onko käsikäyttöisestä puhalluslampusta kotitalliin ruosteisten pulttien irroitukseen, jos ei asetyleenivehkeitä ole?

    Tällaisen ajattelin ostaa, Sievert Powerjet(2100C):

    http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Hi ... 33511/2531

    Pari kertaa olen töissä raidetangonpään irroittanut mutta sen verran uudempia autoja että tuskin ollut edes kunnolla jumissa. Onko kokemuksia tuosta tai vastaavista laitteista?
     
  2. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Mulla on tommonen Bernzomatic. Jos sun hehkutettava pulttis ei ole 12 mm isompi niin onnistuu. Isompia ei ainakaan alta 5 min saa punaseks. Onhan noihin vissiin eri (lämpösiä) kaasuja. Mulla nyt kiinni joku jolla luvataan 1300 raatia. Kilowatit vaan loppuu kesken. Juotoksiin helvatan hyvä peli!!
     
  3. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Piti oikeen käydä kattomassa, samanlainen pottu mulla nyt olikin kiinni kun tuossa sun linkkaamassa mainoksessa...
     
  4. Beauville

    Beauville 1st gear

    Toimii!

    Powerjet on ollu käytössä ja toisena on ollu tuo Jet malli (isompi tehoinen). Monet ruostuneet liitokset on avattu noita hyväksi käyttäen.
     
  5. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mulla on tollanen vastaava tohotin, mutta 1900 astetta. Ei mitään valittamista ja tuntuu myös jumittuneet osat aukeevan hyvin. Nyt ostin jonkun erilaisen seoskaasun kun ei vanhaa löytynyt ja tais luvata sillä kaasulla enemmän lämpöö.
     
  6. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Mulla on piezosytytteinen nestekaasupoltin jossa kaksi vaihdettavaa poltinta, tosi paljon on auttanut vuosien varrella ja koritinauksetkin olen tehnyt sillä. Noissa pikkupolttimissa kaasukustannukset nousevat mielestäni aika kalliiksi jos paljon käyttää. Tosin en tiedä onko noissa joku muu kaasu sisällä ja olisiko liekki nestekaasua kuumempi.
     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Toi Sievert on tosi hyvä,tehokas. Ottaa heti sitä tehokkainta kaasua vaan,sillä hoituu tosiaan kaikki. Jäänyt korjaamolla vanhat kaasuvehkeet koristeeksi... Wurthiltä saa ainakin eri kaasuja,joilla mahdollisuus heiltä ostaa.
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    On muuta kaasua ja riippuu pullosta. Mulla on tällähetkellä tommonen missä on propaania ja butaania. Näyttäis sittenkin lupaavan 2100astetta. Vähän tykimpi olis vielä 3100astetta

    Riippuu todellakin pitkälti kuinka paljon tarvii tohotella, mutta mulla on riittänyt varsin pitkään tollanen 600ml pottu ihan perus nivelien ym. irotuksissa.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hmmm mitähän mä olen tehnyt väärin kun olin jo tuominnut oman bernzomatic propaanipöhön riittämättömäksi pulttien ja mutskujen kuumennukseen. 1900c lupaavat sille. Niillä on joku vielä hieman kuumempi kaasu mutta ero ei näyttänyt merkittävältä. Vasta kahden purkin systeemillä missä happi mukana tuntus olevan huomattava ero?
    Mitähän tuossa vilun erikoiskuumassa maxigas purkissa mahtaa olla?
     
  10. ViLU

    ViLU Gearhead

    Netissä luki Acetylene/LPG Mix.

    Edittiä: Tossa tarkemmin. Ei yhdellä kaasulla mun tietääkseni mitään hirmu lämpöjä saada. Siksi noita seoskaasuja tupataan käyttämään ja jossain vaiheessa se tohottimen suuttimenkin raja tulee vastaan.
     
  11. Vani76

    Vani76 Gearhead

    Mites tommosella lampulla onnistuu kuumien antaminen, kuumeneeko pelti miten suurelta alueelta?
     
  12. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Suurelta alueelta kuumenee. Vaatii hieman taitoa.. Helpommin pääset kun heppailee migillä pikku pisteitä sinne tänne, esim täyttelet tekemisiäsi reikiä. Tarkempi. Kunnon kuumat annetaan hiilellä oikein.
     
  13. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jos paljon temuaa ruostuneen raudan kanssa ,ostakaa induktiolämmitin,saa jo kohtuu halvalla.Vaikka kimppaan.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ mihin hintoihin olet nähnyt? Mitä olen itse löytänyt on olleet vielä useampia satasia, ainakin 400 tms. Jos 200 alkais saamaan niin sit ehkä jo.

    Nimim. Vääntynyt puskuri vieläkin autossa jumissa ja nyt lisäksi yksi pultti poikki.

    Täytyy sillä välin hommata tommonen seoskaasusysteemi mitä ViLu tuossa esitteli.
     
  15. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Jotain 400e pintaan vissiin halvimmat. Mutta on toki koneesta iloakin pitkään. Ostaa vaikka tosiaan kimppaan jos tuntuu liian kalliilta. Tuo sievertin töhökin 100-120e ja kaasut piälle.
     
  16. hara64

    hara64 1st gear

    hyvä laite ja paremmin kulkee mukana kuin nestekaasu tohotin.
    itsellä ollu tapana ensin lämmittää kuumax ja sit heti antaa jotain "rost offia" perään,käry on hirmunen mutta kyllä toimii
     
  17. Quest

    Quest Gearhead

    Rothenbergerin toho yli puolet halvempi kuin tuo sievers. Lämmön leviämistä voi mäskillä rajata.
     
  18. ViLU

    ViLU Gearhead

    Olen itse käyttänyt samaa tyyliä. CRC:tä aluksi ruosteiseen osaan ja lämpöä perään. Sitten lisää CRC:tä ja lämpöä.
     
  19. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mulla on tollanen Rothenberger ja taisin ostaa sen vuosia sitten juurikin hinnan takia. Tossa mallissa se liekki jää päälle kunnes sen sammuttaa. Eli ei pidä liipasinta painaa kokoajan niinkuin joissakin malleissa.
     
  20. hoss

    hoss 1st gear

    Tohoista hain tietoa ja törmäsin tähän. Vihdoin myös rekisteröidyin, että pääsin kysymään mitä on toi "mäski" ja mistä sitä saa?
    Vai tuleeko ihan oman pienteollisuuden sivutuotteena? Oon jotain vastaavaa massaa kysellyt, muttei hitsaustarvikeliikkeissä oo tiedetty mitään.
     

Kerro tästä muillekin!