Puisia korinosia.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Buddy, 22.7.2009.

  1. Buddy

    Buddy 1st gear

    Saakohan rungolliseen pickuppiin tehä hytin ja lavan puusta? Siis onkohan mahdollista saada leima sellaseen? Onko kukaan tehny tai tietääkö joku tyyppiä joka olis sellasen tehny? Olen aloittanu kyseisen härpättimen tekoa, mutta peltoautoksikohan senkin joutunee laittamaan, vai joutuuko? :-?
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Lavan suhteen ei ole mitään epäselvää, etteikö se saisi olla puusta, mutta hytin pitää olla ainakin yhtä turvallinen, kuin alkuperäisen. Luultavasti turvakaaren joutuu laittamaan ja ovien lukkojen kiinnitys pitää olla johonkin metalliseen rakenteeseen. Ihan mutua kyllä... :-?
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Lavan nyt ainakin saa tehdä. Mä oon kans leikitellyt ajatuksella, että tekis pick-upista woody-pakun. Puuseppäkoulutkin on käyty. 8) Siis niin, että kori ois farmarimallia, mut tavaratila ois kuitenkin periaatteessa avolava korkeilla laidoilla ja avattavalla pressukatolla. Onhan noita alkuperäisiä puukoriautoja ollu, mut jos peltikorin vaihtaa puiseen, niin epäilen, ettei helpolla löydy viranomaista, joka uskaltaa ottaa hommasta vastuun.
     
  4. Buddy

    Buddy 1st gear

    Sellasen kuitenkin teen. Hytin puuosat on jo melkein tehty. Metallia käytän juurikin ovien ympärille sekä pilareihin jotta saan saranat ja lukot kunnolla kiinni. Lattia on 2.5 cm paksua vesivaneria joka on varmasti tarpeeksi tukevaa materiaalia. Jonkunlaisen turvakaaren ajattelin laittaa myös ihan varmuuden vuoksi.
    Ei kai puuauto ainaskaan lasikuituautoa heikompi ole ja onhan niitäkin liikenteessä. :odroll:
    Täytyy laittaa kuvia blogiin, kunhan kerkeän...
     
  5. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Hmm... Panel van panelista..? :odroll:
     
  6. Buddy

    Buddy 1st gear

    Eiku vanervan... :rotfl:
     
  7. Buddy

    Buddy 1st gear

    Kävin pari päivää sitten katsastustoimistossa kyselemässä omatekoisen koriin liittyvistä vaatimuksista.
    Alussa vastaanotto oli vähintäänkin nuivaa.

    Keskustelu: K=katsastusinsinööri, M=minä
    M- Saako rungolliseen pikappiin tehr ite uuden hytin ja lavan
    K- Mikä on kanta-auton vuosimalli?
    M- 1982
    K- Siihen aikaan oli jo turvavyöpakko ja sun on todistettava, että tekemäsi turvavyökiinnitykset ovat vähintään yhtä vahvat kuin kanta-autossa.
    M- Miten sen pystyn todistamaan
    K- Sun täytyy teettää tutkimus esim. VTT:llä ja se diili ei tule kannattamaan.
    M- mitä, jos käytän kanta-auton kiinnikkeitä?
    K- Se on sitten eri asia

    Seuraavaks se otti lakikirjan käteen ja alkoi plaraamaan sitä.
    Vähän ajan kuluttua se sanoi että "ei perkele, ei täällä mistään turvavöistä lue edes henkilöautojen kohdalla ja pakettiautoista ei senkään vertaa"
    Asenne muuttui kertaheitolla positiivisempaan suuntaan ja hän tokas et "senkus teet ite korin, mut kannattaa laittaa kaaret hyttiin ja putkirungot oviin, ni ei tul valituksii."
    Seuraavaks kyselin et saako sen korin tehdä vaikkapa puusta ni se sanoi vaan et "mikä ettei kunhan ne kaaret ja tukirungot on sisällä."

    Seuraavaks sanoin et voinhan tulla välillä näyttämään sitä, et olenko tehny siitä tarpeeks vahvan ni hää sano vaan et "turha sitä on kiikutella edestakas"
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Minkäikäinen kulkine on?

    EDIT: Oli näköjään seuraavasa viestissä.. :odroll:
     
  9. Buddy

    Buddy 1st gear

    Tänään laitoin ikkunannostimet, lukot ja kahvat toimimaan. 8)

    Perusjuttuja kun käyttää kanta-autosta kaiken mahdollisen. :wink:

    Osa epäilivimmistä tuttavista ovat joutuneet vaihtamaan pilkkakirveet nöyryyden armottomaan todellisuuteen... :rotfl:
     
  10. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kiinnostava rojekti...
    Eli tsemppiä!!!
     
  11. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    lisää kuvia blogiin!

    ei taida tulla samanlaista vastaan kun kasaan saat
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Muutama kuva lisätty ja päivällä pistän lisää...
    Jopelta on tulossa lokasuojat ja maskin kehys lähiaikoina.
    Ei taida tulla samanlaista vastaan, ellei joku sitten halua multa korin osien kaavoja ja rupea tekemään tollasta myös :wink: .

    Mun arvio on että toi tulee maksamaan kaikkiaan noin 2-3 donaa. :D
    Ei paha erittäin erilaisesta rodista. Turboahdin olis tarkoitus laittaa vielä, ettei jää jalkoihin motarilla... :lol:
     
  13. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    nättiä jälkeä, oot tainnut joskus ennenkin puuta käsitellä
     
  14. Buddy

    Buddy 1st gear

    Näkisit paikanpäällä ni nauraisit. :lol:
    Oon mä joskus tehny sähkökitaroita, mut ne piti tehr aika pal siistimmin.
     

Kerro tästä muillekin!