pulssianturin mittaus abs

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja golden rocket, 8.1.2013.

  1. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    tuli eräässä kaupassa siisti kuntonen ooppelin röhnö mutta tuotakun pääsin kokeilemaan niin huomasin että abs valo palaa miten tuo pulssi anturi nyt sitten mitataan pumpun uskosin toimivan jarrut toimii hetken liikkeelle lähtiessä ennen kuin abs valo syttyy ja kytkeytyy pois käytöstä paikallaan käydessään abs valo ei syty uskosin vian olevan jossain pulssi anturissa mutta miten tuon mittaus nyt sitten tapahtuu vielä että hammaskehät on ehjät ja skanneria en omista vielä :D
     
  2. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Jos B-omega niin tutki takavalojen liittimet ja polttomot.
     
  3. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    no niin juu auto on astra vm-96. otteessa ei lue että lukkiutumattomat abs jarrut että olis halpa ja nopee korjaus hyppylanka esim moottorin vika valolta ja sulake abs:ltä pois ja konttorille mutta jos nyt vaihtaa risat osat ehjiin kun selviää miten noi anturit mitataan.
     
  4. RAL9005

    RAL9005 Gearhead

    Astrassa on ABS hilut navan kanssa samaa pakettia. Kuulin eräältä Astran omistajalta hyvää palautetta ASTRAX Oy liikkeestä, osia löytyy vanhempiinkin Opeleihin suoraan hyllystä ja tietotaitoa kaupanpäälle.
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Oskilloskoopilla mitataan, jos ehjä niin renkaan pyöriessä tulee siniaaltoa. Jos ei ole oskilloskooppia niin mittaa vaikka yleismittarilla resistanssi kaikista ja vertaa tuloksia keskenään, jos jossain on ääretön niin se on sökö.
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Ja jos resistanssi on ok, niin voi vielä kokeilla yleismittari vaihtovirtapuolella että kaikista antureista tulee about saman verran.
     
  7. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    no niin tieto tuli miten mitataan nuo pulssi anturit pistämpä tähän muille saman asian kanssa tappeleville eli resistanssi yleismittarista asento 2k ja lukemat pitäis olla 1-1,5 sitten vipu käännetään vaihtovirran puolelle ja 2v piuhat kiinni anturan pistokkeeseen nämä sykäykset tulee voltteina kun pyöritetään rengasta kun saa lukemaa 0.3-4v niin kunnossa on.no tuossa nyt oli kaikki anturat kunnossa ja pumppu toimii meinas käydä jo vi...aan että taas näitä ihania vikoja no hammaskehät edessä pinta ruosteessa mutta puhtaat no olin ne rätillä jo putsannu jarrupalojen vaihdon yhteydessä aattelin nyt viä teräs harjaa näyttää noille hammas kehille ja hitusen tarkempaa putsausta kas perkele abs valo sammui yhtä nopeasti kuin minä kossupullon (ison)jälkeen ja jopa jarrutkin toimii
     
  8. jonesv8

    jonesv8 Gearhead

    Pienenä vinkkinä jos vaihtaa uloimman vetarin suojakumia varsinkin ABS mallia olevaan jossa on tuo hammaskehä nivelen ympärillä. Paketin mukana tulee melkein aina rasvatuupi jota lisätään niveleen, sisältää grafiittirasvaa. Grafiitti johtaa sähköä eli putsaa huolella hammas välit ABS kehältä jos rasva on sinne päässyt. Se aiheuttaa samanlaista oiretta kuin ruoste.
     

Kerro tästä muillekin!