Punaiset takavilkut ja TraFi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja oceanic7, 31.8.2016.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mitenkä menee takavilkkujutut? Tarkoitus olisi tuoda -96 jenkki Suomeen EU-maasta mutta tuntuu tyssäävän nyt vilkkujuttuun. Pitäisi olla keltaiset taakse vuodesta -94. Kyseiseen malliin en ole löytänyt keltaisia orkkisvalojen tapaisia valoja.Mitä oon katellut niin kaikissa Impala SS:issä ja Town Careissa on punaiset takavilkut. Mitään saatanan rumia Talmuja en ala hienoon autoon ruuvailemaan.
    Auto on Chevy Caprice.
     
  2. karivanner

    karivanner 2nd gear

    Siinähän on molemmin puolin pakkivalo . Teet niistä vilkut ja laitat sumuvalo/peruutusvalo yhdistelmän erikseen.
     
  3. SauliK

    SauliK Gearhead

    ihanko totta? mulla perseen alla -99 dodge neon punaisilla takavilkuilla, 4v aikana ei ole katsastuksessa mitään kyselty. luulin että ne kelpaavat nykyään ihan virallisesti
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Niin että, jos jollakulla on tämmönen auto niin voitteko katsoa mitä siellä otteessa lukee? Ministeriön ex-impalat (jsk-), capricet yms.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, sen jälkeen ne on muuttunu hengenvaarallisiksi ja ei saa olla... Mitenhän muu kansa ymmärtää näiden vanhempien punaisia vilkkuja ja ei noiden uudempien, ei jummarra...
     
    Naumasto ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  7. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Ja ajattelepa; vuosimallista -71 asti autot on katsottu niin vaarallisiks et niihin piti laittaa turvavyöt!
     
    Naumasto tykkää tästä.
  8. pptalo

    pptalo Gearhead

    Itse laittaisin katsastuksen ajaksi jonkin talmun tai vastaavan hyväksyttävän valon. Sellaisella kiinnityksellä mistä ei jää jälkiä, muun ajan ajelisin sitten niillä vaarallisilla punaisilla.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    EI kaikki ymmärräkään. Sen huomaa joskus vaikka siitä, kun pistää vilkun oikealle ja pysähtyy ajokaistalla bussipysäkille, niin takana joku odottaa aika tovin ja sit sillä välähtää ja kilahtaa yhtä aikaa. Vielä jos noiden punaisten vilkkujen kanssa ajelee silviisiin että poleksii jarrua usean lyhyen polkaisun, niin sit siellä takana on paljon ymmärtämättömiä.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No ei ne kyllä ymmärrä liikenteestä sitten muutakaan...
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kiitos nimimerkki Ck!!!
    Näillä mennään. Selvisipä vielä että myyjä on kytkenyt niin että vilkut on pakkivaloissa oransseila polttimoilla eli onnistuu Suomessakin. Pakkivalot joudun luultavasti virkkaamaan ledeillä puskurin alle.
    Itse ajan puolet vuodesta autolla jossa on 42 vuotta ollut Suomessa punaiset vilkut. Eteenpäin palaa oranssit parkit. Lokareissa ei ole sivuvilkkuja. Autossa on toimivat sidemarkkerit. En ole kuitenkaan joutunut vaaratilanteisiin vaikka auto sotii ties kuinka monta The TraFin säädöstä vastaan.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kukapas meistä... Mut kun tommosia huomioi, niin voi omat bonukset kertyä. Oranssit vilkut on hyvä keksintö. Samoin sinist hälytysajoneuvovilkut on hyvä keksintö. Ja känny korvalla ajamisesta vois antaa vähän isompia rapsuja, vaikka toisella kertaa jo pätkän ajokieltoa. Tokihan se minulta onnistuu, mutku aika monella tuntuu olevan vaikeuksia. Mun havainnot on 90% taajama-alueelta.
     
    karivanner tykkää tästä.
  13. KajS

    KajS Gearhead

    Mä olen katsastuttanut slanttivanin kaksi kertaa oransseilla parkeilla edessä.

    Tulkitsen lakia omaksi edukseni: Viime vuoden alusta on saanut muuttoautoissa olla "amerikanparkit". Slanttivani on muuttoauto, sillä on ajettu yksi muuttokuorma.

    Mutta ei niitä mun punaisia takavilkkuja ainakaan täällä turunseudulla näytetä ymmärtävän ainakaan kaistanvaihtotilanteissa. Eilenkin yksi elli oli tunkemassa Boraa sinne vasempaan takakulmaan.
     
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Monet keskittyy siihen puhumiseen, ite keskityn ajamiseen, mut mullapa on laiton händsree tökkään puhelimen aurinkolipan "taskuun"
    Sehän on suomessa laitonta kuten kaiuttimeen puhuminen, tosin kaiutinsarja taas on laillinen, mutta jos tökkään se puhelimen jalustaan ja siinä on kaapeliluuri niin sepäs muuttuu lailliseksi

    Todella johdon mukaista [naurava hymiö]
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Lainaus: Sehän on suomessa laitonta kuten kaiuttimeen puhuminen...:)
     
  16. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    [naurava hymiö] [naurava hymiö] [naurava hymiö]
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En minäkään, ei ainakaan itte ole huomannut takana mitään ymmärtämättömyyttä asian suhteen vaikka punavilkut vaihdan eurokippoihinkin koska keltaset on niin oksettavan rumat. Jenkkiparkitkin pistän.

    Yks ihmetys on myös vaeltavat vilkut esim. 69 impussa jotka oli laittomat joku aika sitten, koska jokuhan voisi luulla että edelläajava auto onkin tasoristeys-> hengen vaarallista. Nyt kuitenkin noita näkee jopa uusissakin autoissa, onko ihmiset tulleet sen verta viisaammiksi että ymmärtääkin että sehän on auto tossa edessä eikä työmaavalot tai tasoristeys!!!!

    Tämä maa on kyllä hullu autoasioissa......aliarvioiko ne ihmiset ketkä näitä päättää perustallaajien järkeä vai miksi
     
  18. starcraft

    starcraft Gearhead

    Onhan ilmeisesti edelleen punaiset sivuvalot takana kielletty. Aikoinaan innokkaimmat katsastusmiehet tulkitsi lain niin ettei takavaloistakaan saanut näkyä sivulle vaarallista punaista valoa ja määräsi valojen sivut mustiksi maalattaviksi. Samaten ojavalot oli kielletty. Nykyään melkein joka autossa nekin.
     
    eilhik tykkää tästä.
  19. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on vanhasta autosta hätävilkku disabloitu aikoinaan katsastusylijumalan käskystä kun punaiset takavilkut vilkuessaan saattoivat sekoittua sen ajan virkamiehen päässä johonkin muuhun, en muista enää mihin...
     
  20. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Minun mielestä on vain terveellistä aliarvioida liikenteessä toisten järkeä. About joka viikko löydän tien päällä tälle näkemykselle perusteluja vaikken aja edes paljon...
     

Kerro tästä muillekin!