puolan etuvastus...??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja rakkari, 1.1.2012.

  1. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Katso vielä ettei ole modernin järjettömän sytkän puola. Kaikki nuo varaosakaupoista ja bilteman hyllyiltä saatavat ei kelpaa ne polttaa kärjet
     
  2. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Riippuu mallista. Mulla oli ignitori jossa nimenomaan piti se olla.
    Kokeilinkin piruuttani ilman- keksintö kuumeni niin saatanasti jo minuutin tyhjäkäytöllä. Eli ohjeiden mukaan, eikä kannata kokeilla että "kyllä se varmaan kestää".
     
  3. fmila

    fmila Gearhead

    Puolia on "monenlaisia", etu vastuksilla ja ilman ja voi olla eri jännitteelle niitä esivastuksellisiakin. Esim. Accelin keltainen "rallipuola" tarvii kadulle oikeestaan kaksi esivastusta, eli on n. 6 Voltin puola kun yleiset esivastus-puolat on n. 9,6V. Lisäksi noi bilteman puolat on liian "hitaita" 8-koneelle (ovat 4-6 sylinterisille) eli eivät ehdi magnetoitua riittävän nopeasti kahdeksaa pyttyä varten ja alkavat toimia 4000 kierroksen paikkeilla kierrosluvun rajoittimena. Jos kärjet sulaa/palaa, niin lisää esivastusta ja tarkasta "hyvällä" yleismittarilla puolan ensiö jännite, ettei putoa liian alas.
     
  4. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Otetaas tätä taas kun ei esivastusta ole löytynyt. Jännite puolalle mennessä oli harrastelijamittarilla n. 10,6 volttia ja akun näyttää 12,6. Jokin vastusjohto tms. taitaa olla. Kai sinne uskaltaa sen Ingitorin laittaa vaikö? En minä tuosta puolan ulkokuoresta löytänyt muuta kuin jonkin valmistenumeron. Ei näkynyt volttimääriä. Olisiko alkuperäinen.
     

Kerro tästä muillekin!