Puristuksien kesto eri Bensalaaduilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja O-P, 22.2.2013.

  1. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    niimpä!
     
  2. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    mä ostin kokeeks shellin w - poweria,.,
    en tiedä hyödystä..

    mutta nyt kulkee hyvin,,,vähä osakaasulla nykii ja välillä paukkuu vähä putkessa kaasun nosto hetkellä + välillä tyhjäkäynnillä,,en tiedä miksi.

    yhtää ei voi aikasemmalle laittaa,, nyt kulkee kiihtyy eikä kuulu detonointia,., iha inan kun tuost aikaistaa niin heti ritisee vähä,,,epäilly kyl onko detonaatiota ollenkaan,.on kai :)

    nyt lämmöt pysy ajon aikana keskellä sitten kun oli kunnon lenkin heittäny niin autotallii jätti käymään tyhjäkäyntiä,,, niin iha inansa nousi yli puolenvälin mutt ei muuta.,., 10 min kävi,,

    en tiedä voiko sitten d päällä hidasta ajoa + valoissa niin kuitenkin mennä punaiselle ?

    kyl nuo keraamiset pakosarjat taitaa oikeasti toimia kun käden laittaa melkein kiinni niin pystyy hyvin pitämää ajon jälkeen :eek:

    hyvin se ainaki kuumaa puhalsi eteenpäin tallissa kun etupuskuri ei kättä kärsinyt pitää sammuttamisen jälkeen :) konehuone kumminki " normaali " kuuma.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Eteenpäin? Puhaltaako sulla flekti auton menosuuntaan?? Tais siinä löytyä se syy lämpöongelmille jos näin on?

    Nimim. kokemusta on kun meni sähköflektin johdot väärinpäin :poff:
     
  4. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    oletin niin kun puskuri niin poppa :rotfl:

    ja oon aina kuvtellu jotenki ett se puhaltaa auton menosuuntaan,,, joo :rotfl:

    en minä tiedä kumpaan suuntaan toi pyörii,, näyttää siltä kun pyörisi edestä päin katsottuna vastapäivään :odroll:
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllähän sen ilmavirraan tuntee kun auto on käynnissä helposti, ei varmaan auta lämpöihin jos se yrittää puhaltaa sitä tulevaa kylmää ilmaa pois? :D
     
  6. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Alipainesäätäjä lisää liikaa ennakkoa jos alkaa nykimään. Mä jättäisin alipainesäädön kokonaan pois, se on muutenkin vain kulutuksen vuoksi, mutta hankaloittaa säätämistä. Alipaine säätäjän jousta pitää säätää ehkä tiukemmalle.

    Jos jäähdytin ei ole uusi niin syy lämpenemiseen on aika varmasti siinä. Uusi iso alumiinijäähdytin vaan tilalle.
     
  7. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    näinhä se varmaan on
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead


    No koita kädellä edestä ja/tai takaa. Toi nyt on semmoinen vika, joka on aika helposti eliminoitu jos se väärään suuntaan puhaltaa :D
     
  9. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    kai se syyläri vaan vanha on.,.,
    oikeaa suuntaa se kait pyörii,.,. ja pyörii tietennii niin :rotfl:

    aika herkkä nakutukselle on toi kone,.
    nyt lähtee ok,, ja ei kolise,.,.

    käy jotenkuten alipaine kiinni tyhjäkäyntiä,,,,
    irti viel huonommin,,,,,

    ja ennakkoa liikaa osakaasulla kun vähä välill pussahtaa putkessa + nykii.

    saiskoha tuon eliminoitua jakajaa säätämällä,,,,, tai sais tietennii kun osais :rotfl:
     
  10. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    nyt toi challe 26" jäähdytin.
    niin yht äkkiä keitti,,
    ihan normaalisti ajoin,,vähä kiihdyttelyä,,
    ,niin ajoin kotipihaan,,niin olen kyl huomannut ett kun ruvetaa ajaa taajama ajoa,,tai siis 20 km/h noin,,,niin rupeaa lämpö vähä pikki hiljaa nousemaan,,,
    ei se nytkää ollut edes " tapissa " niin pysähdyin niin ku tulin ulos autosta niin keitti ja heitti melki kaikki nesteen pihalle,,kupli ihan ylävesiletkussakin,,.,.

    eikä se kone edes kuumuuttaan ritissyt sammuksissa,,, mun mielestä joskus ilman keittämistäkin ollu kuumempi kone,.,

    termarin äsken testasin kattilassa niin se kyllä aukeaa,,,tosin vasta noin 30 sek ennen kiehumista,, poreili jo hetke enne avautumista.

    kait se täytyy vesipumppuki katsoa ett miltä se näyttää,,.,

    heti kun tosiaan ruvennut ajaa yli 50km/h niin lämmöt on laskenut,.,.

    tosin viime kesänä se maantie ajossa oli minimissä toi mittari,,ja nyt tänä kesänä koko ajan lämpimämpi ja lämpimämpi,,, nyt ollut maantie ajoss keskiväliss,,,tänää jopa vähä ylitte,,,siis normi maantie ajossa.

    nesteet oli uudet 50/50
    parisataa kilsaa menty
     
  11. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    ei tämä kone enää keitä.

    flekti oli jostain ihme koneesta,,se olis toiminut jos kone pyörisi vastapäivään.

    tähän koneeseen ei käynyt oli kumminpäin tahansa.

    nyt toimii hyvin vaikk on toistaiseks slant six tuuletin :eek:

    7-siipinen tuloss ja visko.

    ihmetelly kun nytkin suoraan kiinni vesipumpuss + kone käy kylmänä niin silti kulutus kiihdyttelemällä 20 pintaan,,,paljon veis nätisti ajaen,,varmaan 15 lähelle :eek: 440 six_pack
     

Kerro tästä muillekin!