Puskuria?

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Chevy-74, 4.12.2005.

  1. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Jees, eli tarkotuksena olis vaihtaa tohon mun 74` Caminoon hieman toisenlaiset ja kevyemmät puskurit. Eteen olen ajatellut istuttaa Sport/fleetsiden sileän puskurin sumuvaloilla/ilman, mutta mutta ongelmana on että mistä löytyisi taakse sopiva kokonaisuuteen istuva puskuri? Sport/Fleetsiden takapuskuri on aika tökerö eikä oikeen ulkonäöllisesti istu, toisekseen siihen pitäisi saada istutettua alkuperäiset takavalot jne. Puskurit maalataan korinväriin..

    Tollanen tulee siis eteen:
    http://www.secoperformance.com/images/J ... TSIDE4.jpg

    Itsekin olen ajatellut veistää puskurit, mutta jos valmiina löytyy, niin helpottaa aina asiaa. Jos jollain lojuis tollanen puskuri nurkissa tai vielä parempi jos löytys kuituversio, mikä olisi oikeasti myös kevyempi, kuin alkuperäinen niin voisin olla halukas ostamaan...
     
  2. Stang_81

    Stang_81 Gearhead

    Eihän kuituversion itekään tekeminen kovin kummoista ole, suojaa vaan sen puskurin kunnolla jota käyttää pohjana.
     
  3. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Joo, näyttäs siltä että joutuu tekemään muotin tolle takapuskurille, että saa saman tyylisen.
     
  4. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    jos teet itelles kuidusta puskirit nii voisitko tehä mulle kans?
    siis korvausta vastaa ofcourse...
    voisin olla kiinnostunut kaikista kuitu osista
     
  5. Stang_81

    Stang_81 Gearhead

    Ei tarttee muottia vaan kuidutat sen takapuskurin päälle, kunhan sen on ekaksi suojannut.
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Jos lopputuloksen pitää olla edes jonkinlainen niin muotti tarvitaan. Tai sitten saa ihan tosissaan leipoa spaakelia. Muottihan syntyy siitä omasta puskurista. Tunaajat erikseen tässäkin hommassa. Heillä auton suorituskyky ja kitin määrä leuhukkeissa ovat suoraan verrannollisia.
     
  7. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kyllä kyllä, mutta tarkotus on tehdä uuden etupuskurin tyylinen sileä puskuri, joka tulee olemaan myös kapeampi, joten alkuperäistä en käytä muottina, se kun on vielä vääntynyt, eli pitäsi myös oikaista. Takapuskuri tulee muuten samanlainen kuin tuleva etupuskuri, mutta suorempi linjaltaan ja rekisteri, ja valoupotuksilla.

    Teen tolle lankusta ja uretaanista muotin, josta on helppo muokata pyöreäkulmainen, ja pinnan voi viimestellä kuidulla ja kitillä, siihen laminoidaan sitten päälle varsinainen muotti, jonka sisään laminoidaan valmis kappale. Tämä viimeinen kappale ei enää tarvitse isompia kittailuja, jos ne on tehty muottiin kunnolla. Eli teoriassa tarvitaan kaksi muottia...
     
  8. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Kyllä se sikäli onistuu, jos muoteista tulee ns. useamman kappaleen kestävät, eli hyvin tuetut jne. etteivät rikkoonnu osan irroituksessa. Tossa kevättalvella olis tarkotus ruveta väsäilee. Ja siis muotti tulis vaan takapuskurille, tuon etupuskurin hommaan siis sport/fleetsidestä, joka pitäs olla aika passeli kooltaan keulaan. Voi tosin olla että teen myös siitä lasikuituversion käyttäen sitä muottina, riippuen miten painava se on, että onko suurta hyötyä. Ja puskureista tulee siis kapeammat, kuin alkuperäiset vm.74 eli suunnilleen korin levyiset, ja ne tulee muutenkin hieman sisemmälle koria.
     

Kerro tästä muillekin!