Putken/tankin juottaminen Turussa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Hyytiäinen, 30.3.2011.

  1. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Pitäisi saada bensatankki ja täyttöputki liitettyä juottamalla. Mistäs firmoista Turun seudulta tuollaista palvelua kannattaisi kysyä? LVI-asentajilta?

    Tai jos on palstalla vapaaehtoisia hommaan, niin saa ilmoittautua. Käyttämätön tankki siis kyseessä, että ei tarvi räjähdyksiä pelätä.
     
  2. toivaja

    toivaja Gearhead

    olisiko jäähdytin korjamo mitään, ainakin muijjan ex fiatin pensatankin vaihdon yhteydessä ylimääräisetreiät tulpattiin juottamalla syylarikorjaamolla.
     
  3. Aako

    Aako 1st gear

    Mää oon Juottanu nuo ihan semmosella isolla sähkökolvilla omin pikku kätösin ja hyvin on pysyneet...
     
  4. olliola

    olliola 1st gear

    miksei sitä voi hitsata?? :eek:
     
  5. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Juota hopealla ,pysyy ja on kaunis ilman roiskeita.Jos ois täällä ei maksais mitään ,kun jäi entisestä yrityksestä tuota hopealankaa jonkin verran harrastekäyttöön.
     
  6. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Täytyy kattoa jäähdytinkorjaamoa. Itse juottamistakin olen miettinyt, mutta onnistuuko tosiaan ihan peruskolvilla? Ajattelin että joku pilli siihen pitäisi kai olla. Ja onko juotoshopea ainoa oikea materiaali tuohon? NOrmaalia juotostinaa löytyisi kilometrikaupalla...
     
  7. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    heitä kolvi nurkkaan ja hae piltemasta semmonen pieni kaasu-toho, sillä on paljon muutakin käyttöö, ja sitten elektroniikka-nörtiltä sitä tinaa missä on juoksute mukana, jos meinaan ite haluat tinata..
     
  8. virta

    virta Gearhead

    Raision purocenteriss on jäähdytinkorjaaja joka vois tuohon hommaan pystyä,kysy sieltä.
     
  9. Paukkulaakeri

    Paukkulaakeri 1st gear

    tankin juotto

    tääl ainaki joskus onnistus tankin juottaminen eikä pitäs olla kallis http://www.beinoy.com/
    yritys Naantalissa
     
  10. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Kiitos vinkeistä, taidan kysellä Naantalista tai Raisiosta.

    Toisaalta tuo itse tekeminenkin hotsittaisi, kun periaate on, että näissä harrastehommissa teetetään mahdollisimman vähän ja opitaan mahdollisimman paljon tekemällä itse. Multa löytyy kyllä sellainen spray-pullon näköinen pieni kaasuliekkari. Mahtaisko sillä onnistua? Ja tosiaan sitä tavallista elektroniikkatinaa multa löytyy iso rulla, mutta onko se sitten sopivaa kamaa bensatankin tiiveyden kannalta?
     
  11. rysty

    rysty 1st gear

    Mun kokemuksella tinaaminen ei onnaa minkäänlaisella puhallusliekillä.
    Noilla pikku tohoilla onnistuu kyllä hopealla juottaminen.
    Tinajuotos kontra hopea/messinki/fosforikupari ovat eri menetelmiä.
    Tinaus onnaa tollaseen kohtaan isolla kolvilla. Useamman sadan watin vehkeellä. Sähköjohtojen tinaukseen käyvä on liian pieni.

    Mä juottaisin messingillä. Mutta juottaessa putkennatsassa pitäisi olla laippa joka juotetaan tankin kylkeen. Jos siis hyvän ja kestävän liitoksen haluaa
     
  12. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  13. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

    tuli vaan mieleen että onnistusiko koritinaus tyylillä? kestääkö se kuinka hyvin? :odroll:
     
  14. Aako

    Aako 1st gear

    Mulla on 300W Kolvi, jolla nippanappa saa luotettavan juotoksen aikaiseksi, eli se 500W Olis tosiaan hyvä, jos kolvilla... Tohoilla tosiaan saa, kun lämmittää kappaleen ja sitten vasta tarjoo sitä tinaa ja tosiaan tuo esitinaus, tinas sitten miten hyvänsä...
    Hyvällä kuumailmapuhaltimella onnistunee kans...
     
  15. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  16. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    niin, jos vaikeimmankautta haluais tehdä niin kannattas hommata tankin kokonen köntti alumiinia tai vähän isompi ja jyrsiä tankki ja putki siitä...tulis varmaan kaiken mahdollisen ja mahdottoman kuormituksen kestävä..
     
  17. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^paitsi nykyisiä/tulevia bensoja kestävä..
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    olisko joku pronssiseos ja siihen tina päälle jotain :odroll:

    syyläriesko teki näitä kännissä kymmeniä vuosia, mutta ei ryyppää enää ja juomattomuuden myötä loppu juottamisen taito. voisin kysästä josko sen vielä juova kisälli osaisi valaista asiaa :odroll:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    /\/\ Mitä helvetin bensaa?...
     

Kerro tästä muillekin!