Putkiston vaimennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja xarper, 30.9.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Vähän on terävät saundit yksillä läpivirtaavilla Simonssin rosteripöntöillä nyt, ehkä vähän liikaakin kierroksilla.
    Mitähän tuolle keksis tekemättä koko putkistoo uusiks? Putket alusta loppuun 3" rosteria, vaimentimille asti mitkä siis taka-akselin edessä ni paksuseinästä vielä, vaimentimilta eteenpäin pakoputkirosteria.
    Ei kiinnostais mitään kammiopönttöjä tuonne alle tunkee, jos jotkut toiset läpivirtaavat laittais kaveriks ni liekkö tuo vähän auttais asiaa?

    Jotain noita putken päähänkin tulevia vaimentimia näyttää olevan kanssa, liekkö noista apua? Ei tainnu motonet kyllä olla edes 3" päähän tulevia vaimentimia vissiin ainaskaan.
    Yritän pitää rosterisena nämäkin, ei kehtaa "pilata" putkistoo jollain mustilla vaimentimilla tässä vaiheessa enää.

    Vähän kyllä harkinnassa joku X putkikin jos siitä apua on, vaikka kovasti oonkin yhdysputkien manannu pilaavan saundit muttakun ei tuo semmoselta perus lötkötilötköti kasilta kuulosta enää millään tapaa muutenkaan ni voiko se siitä huonommaks enää mennä? :poff:
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Onko niin raju laite, että pitää olla 3 tuuman putket?
    Mun mielestä hyvät soundit tulee normi 2 tai 2,5 tuumaisesta putkesta, ja Flowmasterin vaimentimista. Ja riittää hyvin 500 heppaisen isolohkon tarpeisiin.

    Mutta nämä ovat ikuisia makuasioita.
     
    ImpJay, KajS ja xarper tykkäävät tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Mun mielestä pakoputket on helppo rakentaa suoraan 3" ni ei tartte olla uusiks tekemässä heti kun nälkä kasvaa syödessä, alkohan siinä eroo olee Engine Masterssin videolla jossain 400hp jälkee 2.5" vs 3".
    Tääkin vaan mun mielipide miksi tehdä 2.5" kun voi tehdä 3" millä taitaa pärjätä jo oikeesti pitkälle sit.
    EDIT: Ja tosiaan yks huomio tossa testisssä oli just et 3" oli selvästi kovemmat saundit kun 2.5".
     
    WBBC tykkää tästä.
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Aattelinkin että normi katuautoon riittää 2,5 tuumaiset. Aika harvassa on tilanteet, jossa konetta kierrätetään niin kovaa, että vaatii isommat putket.

    Et tosin maininnut kokoonpanoa, ja millaiseen autoon olet putkia uusimassa.
     
    KajS ja xarper tykkäävät tästä.
  5. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Isolohko moparis oli yhdet vaimentimet (jonkinlaista kiertoa , ei läpivirtaavat) ennen taka akselia nii hieman oli minun mieleeni liian kovat äänet ja tietyllä kierroksella korviin käypä läpätys, laitoin ihan loppuun semmoiset pitkät pyöreät läpivirtaus vaimentimet niin hiljeni yllättävän paljon ja matka ajon vitumainen läpätys loppu kokonaan.
    Varmasti vaikuttaa koneen viritys aste yms. mut tässä tapauksessa tuo oli helppo ja toimiva ratkaisu.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Eihän tuo mikään erikoinen oo, 408 stroukkeri hieroituilla rautakansilla ja xr268hr hyd rullanokalla, puristuksia 11.9 ja 750 vakuumi ruokkimassa performer imusarjan läpi.

    Putkethan on käytännössä uudet, alkukesästä ne tuli tehtyä mut meni kesä harrastallessa sit ja ihan passelit oli sillon vähän miedommilla koneilla mut tekeekö sit puristukset vai mikä tosta äänestä niin pirusti terävemmän nyt.
     
  7. 3964

    3964 3rd gear

    Jossain oli joskus testattu putkien kokoa minne riittää niin yks 3 Tuumanen alkoi ahdistaa 370hp.n kohdalla vaparissa.

    Tietysti vaimentimet yms. Ei saa jarruttaa.

    Ahdetussa voisi kuvitella vaikuttavan herkemmin tehoon ja varmaan heräämiseen myös.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Rosteri putki täälläkin ja kivan terävä saundi vakiokoneella, mut toiset suorat vaimentimet ihan putkien päihin autaa varmaan asiaan.
     
  9. xarper

    xarper Gearhead

    Tossa screenshotti tosta motor trendin videosta, testissä siis täysmittaset putket vaimentimilla ja takasillan ylityksillä, 3" vs headers ei ollut mitään eroa.
    [​IMG]
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Putkien päihin pienet vaimentimet, jos vaan mahtuu.
    Joskus myös putkien päät vaikuttaa sisälle tulevaan meteliin, onko suorat vai kääntyykö maatakohti, kuinka paljon tulee puskurin yli yms
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Kääntyy inan alaspäin heti puskurin jälkeen.

    Meteli sisällä ei niinkään oo ongelma edes, rengasmelu ja huonot ovien tiivisteet pitää enemmän meteliä sisällä kun pakoäänet, vähän haluaisin vaan terävää saundia pois koko alueelta ulospäin, ei tartte paljoo polkasta et raikaa koko kylä :rotfl:

    Yrittäny noita putken päihin tulevia vaimentimia ehtiä vähän huonolla menestyksellä, 3" ainaskin, pienempiä löytäny kyllä.
     
    Fuselage tykkää tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos äänet tuli teräviksi puristusten noston myötä, laske puristuksia :D
    Onko kuvaa auton alustasta ja putkistosta, niin voisi jotain ideoita ratkaisuksi.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Eipä juuri, tommosia pitkiä läpivirtauspönttöjä mietin taka-akselin jälkeen, tila ei juuri ole ongelma. Tommoset putken päähän tulevat vaimentimet ois helppo kyllä kokeilla auttaako kun löytäis semmoset vaan.
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Älä laita ihan päähän, ne on rumat. Jos taka-akselin jälkeen mahtuu niin heti sinne.
     
    xarper tykkää tästä.
  15. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    [​IMG]

    Mites supertrappi? ;)

    Ois ainakin säädettävyyttä :D
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Muistaakseni jossain testissä noi ei vaimentanut mitään, mutta tehoja söi senkin edestä.
     
    Rotten, Gary Grand, caprice305 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Taitaakin olla käsillä toiset samanlaiset rosteriset simonssit muistaakseni hallilla, pitää kokeilla tyrkätä huomenna putken päähän ja kahtoo muuttuuko mitenkään, nopee testi ainaskin.
     
  18. sangi74

    sangi74 Gearhead

    Rosteri putket kaikuu jotenki enempi mitä musta putki ite laitoin h putken väliin niin pääsi siitä terävästä läpätyksestä eroon
     
    KajS ja xarper tykkäävät tästä.
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Pitää ottaa tänään vähän viteoo ku joku muu polkee, kuulostaa kierroksilla kun ois jotkut suorat 2" rännit jossain vakio 307, semmonen terävä räpätys vaan.
    On ku ruottalaiset pakoputket, siellä on muotia tommoset mehupillit ja sit ne polettaa niitä..
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Tankin molemmin puolin pitkät pyöreät läpipöntöt, eiköhän niillä pahimmat hiljene.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!