Putkiston vaimennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja xarper, 30.9.2018.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Noita näky paljonkin ajossa... tosin polttoaineen hinta oli sillon aikoinaan aika pirun paljon alhanen. Tosin jos mennään vielä enemmän muinaishistoriaan... -88 kun ostin oman Dartin niin bensa oli 2.68 markkaa litra.
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    onpa ihmeellinen rullajakopää,tarkoititko ratasjakopäätä.ei itsellä rjp mitään ihme ääntä pidä eikä pitäneet.
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ratas tarkoitin.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Enkä edes tajunnu koko kirotusvirhetä, asia meni perille kyllä :poff:
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    En muuten tajunnu mäkään :D

    Kummasti sitä oppii oikolukemaan :)
     
    xarper tykkää tästä.
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Suhteessa palkkoihin se ei ole yhtää alhasempi mitä nytkään enkä usko että kaikki harrastajat on palkkakuopassa. Kyl syy on jossai iha muualla.
     
    KajS, xarper ja faikku66 tykkäävät tästä.
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Samaa oon miettiny, porissa näkee paljon erityisesti kesällä mutta turussa ei vanhoja näe kovin paljoa. Uudempia (2000- luku) näkee kyl yllättävänki paljon siis pickup-suv tyyppisiä. Ja yhden uuden impalan näin, sillä oli jotkut ihme kilvetki.
     
  8. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Xarper, älä tee mitn vaimennukselle. Sinnehän se taakse ajaessa äänet jää. Hyvät on soundit!
     
    xarper tykkää tästä.
  9. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Kuorma-autossa ainakin rosteriputkilla sai veemäisen läpätyksen joillain kierroksilla ja jokin kierrosalue taas muistutti kimeää junapilliä. Rosteri ilmeisesti kovuutensa takia äänekkäämpi kuin ”peltiputket”
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Enkä aiokkaan, hyllyssä oottaa nyt XE284H tuolla jos ensviikolla sais motin läjään ja auton takas ajoon, luulis olevan saundia tohon XR268HR verrattuna varmasti.
     
  11. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Ok ja mitä äänet haittaa? Jos joku ei tykkää, mitä sitte!
     
    xarper tykkää tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh mää kerkesin tulla järkiini jo ja tajusin kans et vitunko sillä väliä mitä muut ajattelee.

    Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja onhan toi varmasti ihan vitun kivan kuulonen tolla nokalla ja jos vielä puristukset saa sinne 12.4 tjsp ohuemmalla pahvilla ni ai että.
     
  13. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Innolla odotamme uusia ääninäytteitä!
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Ti menee klo 11 kampura työn alle, se kun on tehty ni saa laakerit tilata, kaikki muu on valmiina jo.
    Ei oo kiire jouluks ajoon vielä:rotfl:
     
    wiwwe tykkää tästä.
  15. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Ite kans suunnitellu 408 strokeria, pickupiin ei ehkä noin kovilla puristuksilla. Mikä laatikko sulla ton koneen perässä?
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    999 TF-3 manuaalikoneistoilla ja punasilla kitkoilla, joku flex panta eessä kun ei orggis valua saanu mistään mut pitäis senkin kestää.
    Type F öljynä.

    Mä ajelen ihan puhtaasti viinalla ni sillä moiset puristukset.
     
  17. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Ok, mulla nyt 360 ja 999 loota vahvistettuna ja 4:30 välitys. Onko monilevyinen etukytkin/pakka laatikossa?
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Eikö se oo 5 ja takana 4? Jos on 999. En ulkoo muista kumminpäin ne oli.
    3.23 perä ja vakioturbiini itellä ku ei oo saanu vielä aikaseks vaihtaa lukottoman laatikon osia tohon ku on lukkoturbiinilla toi loota.
     
  19. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Tässä mun laatikossa on rakennettu 7levyinen etupakka, 9,5 tuumanen turbiini, 3900rpm stallspeedilla. On ihan mukava kaupungissa ja maantiellä kyllä bensiini maittaa. Kickdown vivun suhdetta en muista mutta on aika raju liikkeinen. Joskus nuorempana noita laatikoita suli usiampia per kesä;), johtuen ajotavasta. Rengaskauppiaatkin tykkäs vakiasiakkaasta.

    Alkuperäinen 999loota oli myös lukkoturbiini versio joka, alkoi tehdä 140km/h n vauhdissa ihme nainti liikettä. Saattaa kuullostaa koomiselta mutta syytä siihen ei koskaan löytynyt. Vaihdoin sitten tavalliseen vahvistettuun 999n
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!