Pylväsporakone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja hannux, 24.10.2005.

  1. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

    taajuusmuuntaja alentaa tehoa kun lasket kierroksia. ja isoille porille jotka vaativat voimaa ja vähän kierroksia niin ei ole enää sen vertaa voimaa.
     
  2. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Omaan hihnavetokoneeseen sorvailin mahdollisimman pienen hihnapyörän moottorin päähän notta sai kierrokset alas.Suurin porattu reikä teräkseen on 48mm(toki vaiheissa 10mm-27mm-48mm) ja on vielä valovirtakone :eek:
    Toki ei voinut kyllä paljon syöttää,lähinnä hierottiin reikä läpi :lol:
    Mutta jollain 25mm terällä voi kyllä nyt painattaa ihan oikeeta lastua,ja siis itämainen lattialla seisova malli.
     
  3. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Taajari ei kyllä alenna tehoa kierroksia laskiessa, ellei ihan nollille mennä.
    Mutta nollilla kierroksilla saa normiporaakin painaa aika kovin, että reikää syntyy.
    Juuri sen takia on taajuusmuuttajat keksitty, että teho ei kärsi kiekkoja laskiessa.

    Hyvä idea laittaa pylväsporaan taajari, itekin muutamia vuosia pohtinut samaa. Hihna keskimmäiselle vaihteelle, ja taajari säätämään varveja.
    Kunnon taajari osaa näyttää moottorin kierroksetkin näytössä.
     
  4. JesseX

    JesseX 1st gear

    Minäki joskus miettinyt että jos taajuusmuuntajan laittas pylväsporaan ja kettingillä veto karalle. Mutta homma tyssäs siihen että oli aika heikko saatavuus taajuusmuuntajilla jotka näyttää kierrokset.

    Tulihan sitä suunniteltua ihan normaali taajuusmuuntajaakin ja antas remmien olla paikollaan. Tuommonen normi taajuusmuuntaja voimavirtamoottoriin oli ~60€ kun tutun sähköfirman kautta kyselin. Mutta homma sitten kuitenki on vielä toistaiseksi jääny tekemättä.

    Jos joku toteuttanu jonkunlaista pylväsporan modifiointia niin kuvia ja tarinaa tänne!
     

Kerro tästä muillekin!