Pystylamppuiset Galaxiet/Fairlanet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Timmo, 18.4.2005.

  1. Timmo

    Timmo 1st gear

    Eikun ihan ajamalla pihaan.
     
  2. olle

    olle 3rd gear

    Mul oli aikanaan 65 Galaxie.Kalmiston Nestorin entinen keikka auto.Jo silloin 80 luvun alku aikoina,tai nimen omaan silloin erikoisen hyvin osattiin laulaa farmit paskaksi.No,tulin armeijasta vähän viisastunena kunnostin toosan oikeinkin hienoksi.289 ja isolohkon od laatikko.Noissahan alkuperäinen loikkari 3 v ei oikein tahtonut kestää.Mukavasti meni retket pienellä kulutuksella ja majoitus tilaa oli, riittävästi yöpymiseen.Ne oli niitä Räyskälän retkiä ja Hangon Regatan survival keikkoja..nuorempi harrastakunta tuskin tietäneenkään.Toosa meni Lappeenrantaan 1982.rek.nro UG 116.Wanha Raggari taas muistelee päissään....
     
  3. mxu

    mxu 3rd gear

    Kuopiossa kaverilla siisti 67 fastback galaxie, orkkis isolohkopeli, tosin motti vaihtunut 429/460
     
  4. FeV-8

    FeV-8 Gearhead


    Oliko kenties kullan värinen ja c-6 askilla? Jos on niin voipi olla minun entinen. omistin 99-04 ja meni keravalle.
     
  5. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tämä on sininen, maannut tallissa Pohjanmaalla pari vuotta ja nyt laakista pitkä leima.

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4742_n.jpg

    Kopassa on vähän siistimistä; takakaaret on tehty oikoen ja maalipinnassa muutamia kuplia, takaovessa vähän ruostetta ja apparin puolella ovi vähän peilaa.

    Penkissäkin on kangas rikki, kun ei näissä kestä kankaat 50 vuotta :)

    Tietyssä vauhdissa vähän juristaa, pitää katsoa laakerit, kardaani ja renkaat läpi ajan kanssa.

    Kone on alunperin ollut pienempi, mutta muutoskatsatettu tälle 352:lle.
     
  6. kt9001

    kt9001 Gearhead

    No hemmetti, kyllähän tuon lauantaina Lapinladenilla näin ja uutena tuttavuutena kiinnitti huomion!
    http://timmo.kapsi.fi/llc2012/img_1517.jpg

    Tämä taas samana lauantaina olikin jo vanhempi tuttu, seurasin ihan muutama vuosi sitten tätä, kun oli menossa ilmeisesti ekakertaa Suomessa konttorille ja jututin silloista omistajaa:
    http://timmo.kapsi.fi/llc2012/img_1539.jpg

    Sikäli hölmö sattuma, juur tuonne myyntipalstan -67 galaxien omistamalle lupasin lähteä ehtimään tämän vanhan aiheen, niin taashan tämä on pinnalla!

    Toinen sattuma tuli kesällä, kun huomasin friikki-osiosta -67 LTD kapselit myytävänä.
    Myöhä kun oli, laitoin gsmatkapuhelimella viestin ja omistaja sattui sopivasti tulemaan huomenna Ouluun kun minäkin olin ajelemassa Kemistä alas. Mulla tapaamiseen saapuminen venähti yli puolituntia tai lähes tunnin mutta silti myyjä pitkäpinnaisesti malttoi odottaa.
    Hemmetti kun näin sen -67 mataksi kulahtaneen Galaxien minulta pääsi väkisinkin huuto "minähän tunnen Sinut!"!
    Saman auton huidoin kerran ehkä vuonna 2006 (oik 2007, myöh.huom.) pysähdyksiin Kajaanissa, kun se veti loskassa pientä sivuluisteria pitkin jotain valtakatua siellä. Siitä pysäytyksestä avautui taas eräs ovi alkaa tuntea suuri joukko mitä omalaatuisimpia harrastajia pitkin kotomaata, tosiaan kannatti seistä liki tunti siinä räntäsateessa!
    Joo ja takasin heinäkuiseen Ouluun: niin, kyllähän olin kerran tavannut myös auton omistajankin aiemmin, oikein mainio seuramies.
    Hän kertoi että juuri odotellessaan minua oli joku muukin jo ehtinyt soittaa niistä kapseleista, jotka välittömästi nostin kyytiini. Otin lohilaatikon suojapaperiin tai johonkin sen toisen soittajan numeron ja kotimatkalla taas pirautin sinne, että oliskos niinku ollu aihetta tarvita tuommosia kapseleita, niin hetken perästä sieltä taas löytyi pystylyhtyaktivisti (nimim TEXAS), jonka kanssa vaihdeltiin YV:tä silloin, kun tämä pystylyhtyaihe oli uusi!
    Hän on koittanut koota tietoja ylös näistä -67 Suomi LTD:istä.
    Lupasin toimittaa VIN koodin myös omastani, ja jo TÄNÄÄN hieman ennen lokakuuta sen sain laitettua.

    Meillä on liki vierekkäiset runkonumerot, minulla on xxx12 ja hänellä xxx18. Miten on, laittaisiko muutkin -67 Suomi-LTD:n omistajat vielä omansa, oisi mielenkiintoista nähdä saataisko täysi numerosuora näiden kahdeksan välille!?

    Ainakin yksi viininpunainen Suomi-LTD meni Savosta olikohan jonnekin Lappeenrantaan (ehkä nimim jantsa tms?) jolle huusin perään että elä laikkaa sitä...

    Ja onko "Ollik":lla vielä se lentokonemekaanikon perikunnan entinen? Vai oliko sinulla kaksi niitä?
    Vai pyyhinkö nämä rivit kokonaan pois?
    Oliko se "ollik" jolle soitin ehkä noin vuonna 2004 tai 2005 liittyen näihin LTD juttuihin?

    Mukava olisi jeesata esim TEXASía saamaan kootuksi nämä tiedonrippeet Suomi-LTD:istä yhteen paikkaan.

    Joskus mietin sitäkii, että Juniori-Mobilistihan on tehtnyt jutut jo -67 Fairlaneista ja -67 Galaxiesta, niin eikös tuollaisen sarjan kruunaisi Fordin ehdoton kaikkien aikojen uljain ja kaunein malli: 1967 LTD.
    Nimikin olisi jo valmiina: "Väärin tilatut!"

    Sitten:
    Ford Friikkien noin 90-luvun asialehdykäisissä vilahteli pari-kolme kertaa musta -67 LTD , rekkari NPC-52
    Olisiko tästä tarinaa irrota asti?? Pienetkin pätkät kannattaa naputella, tai vaikka laittaa YV:nä jos niit ei kärsi julki laittaa.
    Iso mahdollisuus on, että kyseisen auton moottori on juuri tuo ragtop64:n Galaxiessa.
    Itse moottori ei nyt ole se pääasia, vaan auton eletty elämä?? Edelleenkin, pienetkin tarinat / huomiot / muistelot kannattaa kirjoittaa!
     
  7. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Ja mikä hiton "pikavastaus"?? Varmaan liki tunti meni kirjotellessa!

    Sitäpaitsi oon aika varma, että Kemiläisillä pitäisi olla erilainen allakka kuin meillä muilla, ehkä tämmönen
    " Tammikuu, helmikuu, marraskuu, lokakuu, lokakuu, syyskuu, syyskuu, syyskuu, lokakuu, lokakuu, lokakuu ja marraskuu."
     
  8. jps73

    jps73 1st gear

    joo toi minkä meinaan laittaa lihoiks oo tilastokeskuksen mukaan ainoa 4d ht -67 mikä on suomessa ja rekisterissä ja korjatkaa jos oon väärässä...... t.janne
     
  9. finnflat

    finnflat Gearhead

    Aihetta sivuten, minulla on '65-'67 Galaxien erittäin hyvä takakontin pohja joutilaana, leikattu Kalifornialaisella romiksella '67 2 D HT:sta hiukan pistesaumojen yli joten saisi vaihdettua siististi. Uloskantohintaan, kuviakin on.

    Pekka / 040-548 6889
     
  10. Make500

    Make500 Gearhead

    Omassa pihassa tuommonen koitos:
    [​IMG]

    Jos joltain löytys takaronttiin R-kirjain niin saapi ottaa yhteyttä:
    o4o-3237398
    Make
     
  11. locogrin

    locogrin 3rd gear

    Pystylamppu-Fordit rules! Multa löytyy tämmönen 67 2DHT, 289+C4. Kosla tuli Kaliforniasta Kajaaniin 2007 ja mulla tämä on ollu kohta 1,5 v. Vähän on aurinko poltellu sisustaa ja maalipintaa mutta eipähän oo mätävikaa. Kiva tuolla on kelata menemään, joku 15 tkm on tullut vuodessa :)

    LTD-ukkojen (mm. KT9001)kanssa poristiin tosiaan kesällä kiivaasti kun mulla oli ne kapselit joutilaana, äkkiä niille uusi koti löytyi!


    [​IMG]
     
  12. Timmo

    Timmo 1st gear

    Joo tuo sininen on tosiaan minun, tuo punainen -67 tuli vastaan yksi päivä kun köröttelin Nilsiästä Siilinjärvelle päin käyttökiesillä. Sitten Kuopion motarilla Vuorelan kohdilla tuli vastaan valkoinen 4D muutama viikko sitten, ei näkynyt Lapinlahdella...

    Tuossa omassa on hieman laitettavia juttuja: kardaani taitaa täristää, laatikon päässä on väljää. Tyhjäkäynti on mitä sattuu lämpimänäkin. Sisustus on muuten suht ok, mutta kuskin kohdalla penkissä on repeämä, samoin kun takapenkillä kuskin kohdalla: http://timmo.kapsi.fi/autot/galaxie500/IMG_1236.JPG Ovipahvit ja katto on ehjät. Koppaa pitäisi sipistellä takakaarien osalta, kitin saumat näkyy, kun ne on joskus vaihdettu. Syyläri tuntuu hieman tiputtelevan ylävesiletkun juuresta.

    Kromivanteet kun saisi jostain edullisesti...
     
  13. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tämmöinen tuli pari vuotta sitten kotisuomeen. '67 Fairlane GTA, 427 konepellillä ja isolohkolla! Todella hieno laite.

    [​IMG]

    KUVA lainattu luvan kanssa http://partasen.kuvat.fi/#/kuvat/ sivuilta
     
  14. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Muttei isolohkojen vauhteja. :eek:
     
  15. met59

    met59 Gearhead

    Onko tietoa 67 Ford LTD:stä rek nro BSN-38?
     
  16. Jusmo

    Jusmo Gearhead

  17. 66monaco

    66monaco Gearhead

  18. jps73

    jps73 1st gear

    jos ois ylimääräst hakisin pois on se ihan nasta laite......
     
  19. Esaa

    Esaa Gearhead

  20. the dog

    the dog 1st gear

    Haetko autoa vai lamppuja? Ilmaiseksi vaiko rahan kanssa?
    Pimppi on myös nasta laite. Mut totuus on, pinpin hinta on vakio. Kaikki rahat menee!
    -65 Galaxie löytyy rahaan 3500,- Kaasari paska, katastettu yms...
     

Kerro tästä muillekin!