Q-Jet kuolee jos koskee kaasuun.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karck, 18.5.2013.

  1. Karck

    Karck 3rd gear

    Joo eli sain asennettua vihdoin uuden imarin ja tehdaskorjatun q-jetin. Ongelmana on se että aivan kaasun alussa on kuollut kohta. Muuten kaikki toimii loistavasti.

    Harmittaa vaan että sammuu herkästi liikkeelle lähtiessä kun jos hipaisee kaasua auto sammuu melkein heti. Jos hellästi siitä kaasuttaa yli toimii kaikki sen jälkeen lositavasti. Kiihdytyspumpun toinen reikä ei auttanut. Seosruuvvit säädin alipaine kelolla kohtaan jossa suurin alipaine.

    Mistähän mun kannattais lähtee tätä vikaa niittämään?

    Edit: Taitaa olla liian laihalla, kun sulkee ryypyn läppää niin käy paremmin. Pitäs kai primary rodei si hannkkia?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Heikko kipinä aiheuttaa kaikkea paskaa mikä menee kaasarin piikkiin.Eikai sulla ole r tulpat ja r tulpanjohdot?yleismittarin vastusalueella mitaten tulpanjohdoista pitää tulla noin 8-13 kilo-ohmin arvoja riippuen johdon pituudesta ja silloin tulpissa ei saa olla vastusta.tahtoo sanoa että mittaa tulpan päästä keskielektrodiin jolloin vastus pitää olla nolla ohmia.
    oma kokemus:mercury nyki ja pätki korkeilla kierroksilla mutta kävi hienosti kun käänsi ryyppyläppää kiinni.etsin kaasarista vikaa mutta uudet katkojan kärjet toivat avun.
    lisäksi katso että kaasariin on vaihdettu uusi suodatin.se on siinä sisääntuloputken juuressa.vastaava oiretta metsästin corvetesta ja vika löytyi suodattimesta joka oli aivan tukossa.siinä on niin nerokas rakenne että bensaa menee vaikka suti olisi aivan tukossa.se menee ohi sudin mutta kakku ei riitä revittelyyn ja bensanpinta on normaalia alhaisempi aiheuttaen em oireita.
     
  3. Karck

    Karck 3rd gear

    Ei pitäs olla mikää kipinä ongelma se on jo varmasti pois kirjoista, mä en pääse ees korkeille kieroksille jos vähäkään nopeempaa avaan kaasua. Eli siis ihan heti kun vähäsen käännän kaasua niin kone sammuu ja kaasari sähisee ku vihanen kissa. Ongelma vois olla ihan niinki yksinkertanen ku että kiihytyspumpun kumi on vaa kaupan hyllyllä kuivunu ja huomenna toimii ihan ok. Löysin hyvät ohjeet senkin testaamiseen, pumppu irti ja koittaa mitä silloin tapahtuu. Koitan vaikka ottaa videon huomenna jos se tekee tätä viellä.
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    Eikö muuten olekkin ihanan vituttavan helevtillistä tämä autoharrastus?
    Kokoajan joku paikka prakaa ja sitte joutuu ihan itte etsimään sen vian ja korjaamaan.
    Mullakin merkkuri ollu kolmatta viikkoo jousirempassa kun oli norraa poikki ja pultteihin holkit ruostunu ynnä muuta kivaa ja toisessa pontiacissa oottelee laattioiden korjauspalat hitsausta ja kolmas harrastepontiac tarttis lakkauksen ja vikat listat.lista tekemättömistä pikkujutuista on loputon.
    rouvan kana ja vuohi ynnä muitten elukoiden kanssa menee samaa loputonta helvettiä.
    saikko muuten jarrut jo kuntoon?
     
  5. Karck

    Karck 3rd gear

    Tää harrastus sopii mulle varmaa ku nenäpäähän joo. Jos en purkais kaikkee vittuuntumista fixaillessa tätä autoo kiroillessa je heitellessä työkaluja seinille niin en tiiä missä se purkautuis. Mut sitkun vihdoin joku toimii niin fiilis on hyvä taas.

    Sain jarrut kuntoo kiroilun ja tuskan jälkeen, pää ja silmät täynnä paskaa ja jarrunestettä mut tulihan tehtyy. Tiedä sitte tosta kässäristä vielkää mutta ainaki lopetti noi jarrut sauhuamisen ajon jälkeen.

    Lista on mullakin loputon, näin seuraavaks vois taas keskittyy penkin madaltamiseen ja apukuskin oven korjaamiseen. Kojepöytä pitäs taas purkaa ja maalata uudestaan. Se cruise on edelleen asentamatta. Tallissa jo vuoden seisseet ilmastointi kamat on jo varmaa pialalla ja pakoputket pitäs muuttaa. Ainiin ja tänään valotkin sytty oudosti uudestaan päälle vaikka valokytkin oli poissa päältä, rele vissii sekoilee.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ensiöpiirien tukkoisuuteen viittaa, etenkin off-idle piirien. Tuskin on suuttimien/neulojen koosta kiinni tai power pistonin jousen sopimattomuudesta. Siellä on se pillillä/virtausrajoittimella varustettu tyhjäkäynti/off-idle pystykanava joka helposti tukkeutuu.
    Tyhjäkäynnillä siellä voi riittää soppa, mutta loppuu kesken kun tarttee rikastusta.

    Yhden vastaavan oireen korjasin just silleen kaasrai avaamatta että ruuvasin irti tyhjäkäyntiseosruuvit ja puhaltelin paineilmalla sieltä ilmaa vastapäivään. Auttoi, eli kanavat aukesi.
     
  7. Karck

    Karck 3rd gear

  8. Väne

    Väne Gearhead

    Minkä virman "korjaama" se on?
    Neuloja ja suuttimia ei kannata heti alkaa vaihtamaan kun noihin laitetaan liukuhihnalla samat osat kaikkiin..eli semmoset osat että varmasti bensa riittää.
    Onko kaasuläpät oikeassa asennossa tyhjäkäynnillä? Montako kiekkaa tyhjäkäyntiruuvia pyöritetty siitä kun vastaa vivustoon? Entä seosruuvien säätö?
    Tehdasmölvätyissä on yleensä tyhjäkäynti ilman bypass kanavat tukittu.. ja sen takia läpät pitää olla enempi auki tyhjäkäynnillä jolloin siirtymäpiiri ei enää pelaa oikein.
    Kun avaat kaasarin niin tarkista onko kansi mutkalla ja onko tiiviste sen näköinen että on pitänyt, siis tk ja ensiöpiirin ympärillä.
    Onko siinä yks
    [​IMG]
    vai kaks paria pääilmasuuttimia?
    [​IMG]
    Ja montako tk ilmasuutinta? Ylempi on joko kannessa(niinkuin tuossä ylhäällä) tai vinoreikä kurkkuun, ei saa olla kumpaakin.[​IMG]
    Mittaa kaikki tk ja ensiö ilmasuuttimet, tyhjäkäyntiputki liukuhihna kaasareissa on yleensä turhankin iso mutta "alakanavan kuristus" voi olla mitä vaan.
    Ja jos neuloissa ei ole merkintöjä niin mittaa paksuin ja ohuin kohta, helpottaa säätämistä myöhemmin.
    Ja se perinteinen, tiputtaako boostereista tyhjäkäynnillä?
     
  9. Karck

    Karck 3rd gear

    Autolinen korjaama. Ketuttaa ottaa kaasari pois tuolta ja avaa kun just sai sen sinne. Mulla ei mitään huippu mittauskalujakaan ole. Tönäri varmaan paras mitä on. :S'

    Boostereista?
     
  10. Väne

    Väne Gearhead

    Tuossa on yks autolinen korjaama jossa on väärä kansi tk ilmasuuttimella eli tyhjäkäyntipiirissä on kolme melko isoa ilmasuutinta, ja bypass kanavat oli yritetty tukkia mutta toinen puoli ei ollut onnistunut väärän kannen takia niin puolet koneesta käynyt aina vähän eri seoksilla, kuulemma ei oikein toiminut..
    Onhan se kierokin, eikä läppäakseleita puslattu, toisiopuolen ilmaputket ylösalaisin yms. pientä.
    Kaikenlaiset rautalangat, jouset, kaasupillin ja maaliruiskun putsaussatsit yms käy tulkiksi reikien mittauksiin.
     
  11. Karck

    Karck 3rd gear

    No voi pyhäpaska mitä laatua taas. Meen purkamaan tota sitte hetimiten...
     
  12. Co2

    Co2 3rd gear

    Aah! tätä harrastamista! Itsellä pitäs vaihtaa syyläri ja sen lisäksi öljy jäähy kun tuossa uudessa ei ole paikkaa nii ei siinäkään ny kaikki mee ihan niinku pitää...tai menis varmaan jos viittis leikkailla noita nykyisiä liittimiä syyläriin et sais letkun päälle...jäi ny sit odottamaan viel partsista oikeenlaisia muunnos liittimiä kun ei raaski noita nykyisiä teloa jos joskus haluaa vaihtaa syyläriin takas sen jäähyn.
    Onnea Karck:lle ja toivotaan et saat toimimaan!
     
  13. Karck

    Karck 3rd gear

    Totaa... pitäskö näide tyhjäkäynti ruuvien tulla niinsanotusti samalle syvyydelle kun kattoo siel kurkkujen reijissä niin selvästi tulee toinen enemmän sinne kurkun sisälle. Air bleedi on toi tommone sivu mallinen. Puhaltelin startti sumulla sillä pillillä noi reiät läpi ja vaan toi sivuttaine näytti sylkevä kamaa läpi. Eiks noi tuol alhaalla olevat pystyraotki pitäs sylkee kamaa?

    Kansi on yhtä kiero kun yhessä toisessa alkuperäses mihin vertailen, mul on tos yks tommone luovuttaja olemas.

    Kannen tiiviste oli muuten toiseltapuolen niitä air bleedin reunuksia revenny mutta oli ihan ehjä toisel puolel. En tiiä vuotasko se sitten. En mä löytäny mitää roskaa tai muuta en ottanu neuloja pois kun oli sen verra jämptit että pitäs olla si korjaus sarja vieres jos ei irtookkaa ehjänä.

    Edit: Okey. Sain säädettyä niin että ei ainakaan heti sammu risteykseen. Mutta jumalauta se hyökkäilee. Ei liukkailla o ky lajettava. Heh. Edelleen on toi kuollut kohta mut ny se menee sen yli ja se annettu kaasu ampasee heti sen jälkeen. Esim jos nopeesti lämäsen polkimen pohjaan ja samantien ylös semmone hetken hiljennys ja si nopeet kierrokset ja takas. Pitäskö tehä reklamaatio kun se varmaa o vie mahollsita viime viikolla sain tän käsiini?

    Edit 2:
    Eli vissiin sittenkin vaan ettii semmone primary rodi lajitelma.
     
  14. Väne

    Väne Gearhead

    Niin löytykö siitä joku vika vai miksi tekisit reklamaation? Kieron kannen takia turha tehdä reklamaatiota kun voivat väittää että olet itse kiristänyt sen mutkille, tai voihan sitä kokeilla mutta helpompi ois jos siinä ois joku selvä mitoitusvirhe.
    Minkä kokoiset ne ilmasuuttimet on ja oliko ne läpät säädöissä.......
     
  15. Karck

    Karck 3rd gear

    Läpät on kiinni ja aukee kunnolla en mä tiedä mikä niiden oikee asento sen kummemmin pitäs olla idlellä kiinni ja kaasua avatessa aukenee iha oikee mun mielestä. Ei ollu mitää mitä oikee tunkee sinne vertasin vaa toho mun luovuttajaa et kai sii jotaa järkee on. Täytyy mittailla paremmin ku on puhtaita tikkuja joita uskaltaa tunkee sinne. Ny ois tarjolla ollu vaa ruosteista rautalankaa.
     
  16. Karck

    Karck 3rd gear

    Sain sentään ajettuu töihin ja huomasin uuden vikakohdan. Pintakaasulla loppuu veto välillä. Ihankun vaihteisto vetäis vapaalle ja kierrokset vaa pysyy korkeella ja nousee mutta auto ei mee mihikää... Mitähä veetä ny taas.

    Edit: Taas on kaasari auki ja sain neulatkin käsiin sieltä... Siis mitä helvettiä!? Ei vitt uvarmaa kuulu olla näide neulan kärkien mutkalla? Ja ei näis mitää merkkejä oo. Power pistonin jousi on aivan ruosteinen paska. Tarkastin kans kiihytyspumpun sit huviksee iha kunnol ja kappas. Siitähän puuttuu kumista palanen ja hajotettu se sen seatti sit kai samal k uvaihettu se uus kumi siihe. Mut se kumi siis oli paska et vuotaa varmaa vierest kivasti. Neulan koko on tosiaan luokkaa vitun iso. Cruise on 0.059" jollasta en ees löytäny ja tippi on 0,020".

    Vituttaa kun pientä sikaa ja mun mielest alkaa pikkuhiljaa täytyy reklamaatio vaatiumkset tässä.
     
  17. Karck

    Karck 3rd gear

    Ei kellää sattus olee mitää neuloja tai noita powerpistonin jousia? Nää tän hetksiet on aivan perseestä. Ei viittis tilata mitää 150€ Säätösarjaa. Lyen ennemmi vanha weberi melkee takasi...

    Edit: Joo kai mä luovutan sitte ja myönnän että takkiin tuli taas 350€. Sitähä tää harrastamine on. Tallit täynnä sopimattomia kalliita osia. :mad:
     

Kerro tästä muillekin!