Q-jet

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Hyytiäinen, 16.10.2001.

  1. Hyytiäinen

    Hyytiäinen Gearhead

    Auto on '81 Olds Delta 88 jossa koneena 70-luvun Chevy 454 ovaalireikäkansilla. Kaasarina on vanha ja rupuinen Rochester Q-Jet ja uutta ollaan hankkimassa. Onko mitään asioita jotka puoltaisivat esim Edelbrockin Q-jetin hankkimista vai kannattaako vaihtaa tilalle joku muu ja käyttää sovituspalaa? Eli siis Onko Q-jet yleisesti ottaen parempi/huonompi (kalliimpi? vaikeampi sätää? janoisempi?) kuin "tavalliset" kaasarit? Kone on vääntökone, eli ei mikään virityshirmu, ehkä joskus tulevaisuudessa tosin tehojakin halutaan lisää. Tällä hetkellä n 300 hp.
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Q-jet on hyvä käyttökaasari, menee ehkä halvimmalla. Säätö ei ole kaikken helpointa ja hinta on kova.
    Carter on hyvä ja suht sopivan hintainen käyttökaasari.
    Holley on varma valinta, performance-painotteisena ei kaikkein taloudellisin mutta helppo säätää.
    Tuleeko kellekään muita vaihtoehtoja mieleen?
     
  3. jylppy

    jylppy Gearhead

    Käsittääkseni gm:n imusarjoissa on valmiina kahdet eri pultinkolot, johon sopii q-jetti sekä esim. holleyn tuotteet. Vai olenko kovin väärässä??? Ja itsehän voin kyllä suositella holleyn 750 vaakkumi kaasaria. Hyvä peli!!!
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei yleensä ole kuin yhdet pultinreiät ja vain q-jetille (tai korvaus-holleylle). Muut joutuu laittamaan välilaipalla joka ei ole kovin hyvä ainakaan tehojen kannalta.
    Mulla on impalassa tosin gm:n valurautasarja jossa lukee holley(!) ja hollikka sattuu päälle suoraan mutta tämmöinen ei ole kovin yleistä.
     

Kerro tästä muillekin!