q-jetin korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja oldsmobile_83, 13.10.2010.

  1. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    noniin olisi tarkoitus panna rosesteri kuntoon,eli olisko kellään antaa hyviä vinkkejä ja neuvoja tohon purkaukseen ja kasasukseen?

    ostin korjaus-sarjan ja tps anturin
    vm.88 tietokoneohjattu
     
  2. Howler

    Howler Gearhead

    Vivustoja ei kannata purkaa määräänsä enempää jos ei oo pakko. Voi olla työlästä saada samalla lailla paikoilleen ja samalla voi hukkua jotain säätöjäkin.
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    TPS:n säädön kiertäminen ihan auki ennen kannen paikalleenasettamista kasatessa helpottaa säätökoukun paikelleenmenemistä.
     
  4. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Noissa korjausseteissä on erilaisia tiivisteitä eri kaasariversioita varten ettei kaikille tarvi olla omaa korjaussarjaa. Eli asennet vaan sopivat, loput jää yli.
    Messinkiset kartiotulpat ovat sulkutulppia kaasarin kannen säätöruuvien rei'ille. Kolme ristikantaruuvia ja ne pitkulaisiet aluslevyt on rikastimen bi-metalliyksikön uudelleenkiinnittämiseen. Se on alunperin niitattu kiinni. Nuo ruuvit tekevät omat kierteensä.
     
  6. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    olen juuri kasaamassa
    mihkäs toi pieni kuula tulee :oops:
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kohokammion pohjalta kun avaat sen uraruuvin, niin sieltä ruuvin alla olevasta kanavasta löytyy kiihdytyspumpukanavan takaiskuventiilin kuula.
     
  8. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    noniin sain kasaan ja toimiikin ihan hyvin lukuuottamatta tyhjäkäynnin puuttumista

    muistaakseni tässä(hyllyt väärärällään näitä)kaasarissa oli saman tapista vikaa ennenkin
    tais olla sillain että kun lämpes niin rupi toimimaan, en ehtinyt tänään käyttämään ku rupi sormet kankistuu ja pimee rupes olemaan

    eli oisko ryypyyn säätöä tiedossa ? :oops:

    on kyllä viime talvena toiminu ilman ongelmia tämä kaasari ,vika tuli muistaakseni yhtn äkkiä ja itekseen.
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tyhjäkäynnin Ilma/polttoainesokselle on A/F solenoidin kanssa yhdessä toimiva säädin siinä kannessa rikastintornin keskellä. Jos säätimen o-renkaat on huonot, saa liikaa ilmaa. Tai jos se säädin on muuten säädetty jo aikaisemmin vituralleen.
     
  10. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    huomenna tutkitaan
    nyt pitäis saada säädettyä tämä TPS porasin sen suojaläpän pois ja sain ruuvin näkyviin
    nyt pitäs keksiä joku hyvä avain ton säätöön
    oisko kellään hyviä ideoia?
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Toivottavasti siitä TPS säätötulpasta lähti pois myös se tulpan holkki-osa joka lukitsee sen säätöruuvin kun sen tuplan painaa kiini. Se tulppa on sellainen samanlainen "kuppi" kuin siinä korjaussarjassa olevat, joskin lyhyempi. TPS-sätö vaikuttaa myös tyhjäkäyntiin lämpimänä.
    Tein itse säätötyökalun metallitapista johon porasin sopivan reiän keskelle ja sitten naputtelin sen siihen säätöruuvin kantaan.
     
  12. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    kyllä lähti koko paska

    eli jonkun vanhan pultin päähän vaan reikä ja naputtelua

    satutko yhtään muistaa minkä kokoinen reijän pitäis olla?
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Olisikohan ollut jotain 3-4mm, seinämävahvuus porauksen ja reiän välillä pitää olla sitten pieni, muistaaksnei tein sen M5 ruuvista ja viilailin ohuemmaksi niin että mahtui reikään.
     
  14. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    juu ei toimi, ei ole tyhjäkäyntiä kylmänä eikä kuumana :mad: perkele!


    kun päästää jalan kaasulta käy muutaman sekunnin ja sammuu
    mikäköhän siinä nyt on?
     
  15. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    nii mistäpäin sitä vikaa nyt ettis? :oops:
     
  16. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    nyt on pitäny ajaa tolla hyllystä löytyneellä q-jetillä niin kulutus on ollu jotain 25l/100km ja sytytti ses valoa ja anto koodin 45

    ois hyvä saaha toi rempattu kaasari pelaa mutta ku en tiä että mikä siinä on?
     
  17. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    anto taas koodin 45 ,vilkku vähän väliä

    niin mikä siinä rempatussa kaasarissa on kun ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan?
     
  18. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    q

    Siis Quadrajet? Tyhjäkäyntipiiri on samanlainen kuin perinteisessä. Seosruuvit o tulpattu piiloon ja tietsikan pitäis hienosäätää vain...
    Roskia, likaa, kaasarin perus-säädöt poskellaan, imuvuoto... Jos muuten toimii???
     
  19. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    remppauksen jälkeen tuli tää vika että ei käy tyhjkäyntiä
     
  20. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

Kerro tästä muillekin!