quatrajet toisio läpät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja monster, 11.7.2015.

  1. monster

    monster Gearhead

    Kyseessä seitkyt luvun corvette missä quatrajet kaasari , jos polkasee paikallansa kaasu pedaalin pohjaan kuuluuko toisioläppien aueta.
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Periaatteessa ei kuulu, mutta joissain kombinaatiossa ne aukeaa vähän. Alipainekellon tiiveyden voi tarkastaa siten että painaa sen kellon tangon pohjaan ja nipistää sitten letkun kiinni pihdeillä. Kun tangon päästää sitten vapaaksi, niin tanko saa nousta ylös kokonaan vaan jäädä paikoilleen niin kauaksi aikaa kun letku on tukittuna.
     
  3. monster

    monster Gearhead

    Kaverilla tollanen laite ja soitteli tänään että vika tais löytyy miksi ei kule, sano että toisio läpät ei aukee. rupesin vaan miettii sitä että saakohan niitä paikallaan kaasuttamalla edes auki .
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Moottori sammuksissa niiden yläläppien pitää aueta sormella painamalla - kun moottori käy, se alipainekello lukitsee ne ja päästää aukeamaan moottorin tarvitseman ilmamäärän mukaan.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Youtubessa oli hyvä video säätöön. Napakka isku sormella niin läpät auki ja kun sormi salamannopeasti nostettu pois läpältä niin läppä napakasti sulkeutuu.
     
  6. Karck

    Karck 3rd gear

    Ja näin älkää todellakaan säätäkö.

    Läppäien ei kuulu aueta paikallaan ollessa, ne aukeavat vain kuormalla ajossa kun kone ilmaa tarvitsee, esimerkiksi täyskaasulla ohittaessa kun alipaineet menee nollaan antaa se kello niiden avautua.
    Sitä läppää säädetään omalla menetelmällään ja sormi kokeilu ei ole se metodi, se voi osua jotenkin toimimaan mutta mitä luultavammin alkaa auto yskimään kaasutellessa tai kiihdytys on laiska. Siel on omat lukitusruuvinsa ja jouset jotka pitää kanssa avata säätöä varten, se ilmaläppä myös nostaa niitä toisio neuloja joten menee seoksetkin vituilleen jos sen sormella säätää.

    Foorumilaiseltä nimimerkki Väne kannattaa kysellä noista säätöjutuista tai ostaa cliff ruglesin kirja.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tämä niksi oli kun kone on sammuksissa ja tottakai kuusiokolo auki,ja jousta ruuvarilla säätäen tarvittaessa.


    Onko vieläkin väärin?


    http://m.youtube.com/watch?v=QhNYMftwNUo 12:20 kohdilla.


    Ja Tottakai omastakin koitin käydes ettei läpät aukea vaan alipaine vastustaa.
     
  8. Karck

    Karck 3rd gear

    No siis joo. Tolla tavalla se saadaan toimimaan, mutta se ei edelleenkään toimi luultavasti sille tarkoitetulla alueella. Senhän oikeastaan saa säädettyä tehtaan jälkeen uudestaan vain dynolla. Koska aukeaminenhan siis ohjaa myös toisio neuloja.

    Mutta jos esimerkiksi tarvii vaihtaa se jousi tai se on pakko säätää, niin se tarvii sitten koeajojen kautta säätää. Ohje on että jousen kosketuksesta (nolla jännitys), puolestakierroksesta kierrokseen löytyy oikea jännitys.

    Eli jos täyskaasu kiihdytys toimii jonkun Qjetissä, niin sitä airvalvea ei kannata mennä sormeilemaan.

    http://quadrajetparts.com/quadrajet-sec ... -a-33.html

    Tossa löyty viel tommonen ohje jos tarvii itse se siis säätää.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jousen lisäksi oleellisempaa on se alipainekellon avautumisnopeus.
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    saa jos kone tarvii niin paljon ilmaa,mutta tarkistakaa ne kannen ruuvit,moni on kiertänyt liian tiukkaan ja reunat estää seos läppien avautumisen.
     
  11. monster

    monster Gearhead

    Jotain tällästä vikaa siinä kun ylemmät läpät ainankin taklaa vähän.sen verran tosta juutupista kattelin että kyllä siellä toisio läpät vähän aukee kun oikein kaasuttaa. toi on viellä vähän mysteeri miten mikä ne alimmat läpät avaa ,siinnä läppä akselin päässä on semmonen ohut tappi poikittain mikä lukittee ne läpät sellaseen kälkkään mutta jotenkin sen kälkän toiminta ei avaantunnu.
     
  12. monster

    monster Gearhead

    Nytt se selvis, tarvii näköjään toi ryyppy olla täysin pois päältä että se antaa noitten alimpien läppien aueta.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sais olla enempi tommosia,"henkivakuutuksia" näille koneille :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!