Quench

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mjaa, 29.3.2006.

  1. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mulla on takomännät.
    Kuten sanoin, mulla on paljealue 0,8mm ja tallikaverilla pikkulohkossa vieläkin vähemmän.
    Mun pata on käynyt moottoridynossa 6000rpm, kuin myös rulladynossa. Lisäksi kadulla olen antanut mailaa todnäk ylittekin.

    Itse tuskailin myös aikanani tuon paljealueen kanssa, koska netissä puhuttiin "ettei alle millin quenchilla kannata lähteä urheilemaan".
    Ainakin toistaiseksi on pysynyt rojut sisällä.

    Tässä ketjussa pohdiskelin asiaa aikoinaan:
    - http://www.overdrive.fi/forum/threads/desktop-dynosta-laehtenyttae-konepohdintaa.299533/
     
    xarper tykkää tästä.
  2. Tätä mä tarkoitin. Jos on tuottaa luokkaa paljealueen välys, niin ei siinä nyt enää merkitystä, että lämpölaajenemisten ero eri mäntätyypillä on muutaman satasen luokkaa (jos siis se ehdoton minimi on vaikka 0,75 mm).
     
    Muokattu: 29.6.2019
  3. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Luin jakulepi ton sun ketjun läpi, tos 7 sivun kuvas männästä toi jälki näyttäis aivan kosketukselta, eli tos nyt on ainakin ehdoton alaraja:)

    Tohon mun moottoriin löytyis näköjään 0.041 pahvia ihan Suomesta, sillä pääsis 0.95 paikkeille ton tiukimman kans, tuntuis paremmalta ku 0.89, täytyy tuumata, ma tilaan jos tilaan et pääsee jatkaan kokoomista.
     
  4. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Se jälki ei todennäköisesti ole kosketusjälki, vaan jotain muuta.
    Mikään, ei kerrassaan mikään viittaa siihen että männän laki ottaisi moottorissa kiinni kanteen (esim luulisi että sellaisesta ääni lähtisi.).

    Mut joo, eiköhän tuo 0,8mm (0.032") edusta ihan fiksua ajattelutapaa pitää alarajana kaikin puolin.
     
  5. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Oikeen matala mäntä kopisee kanteen millin välykselläkin ja kyllä sen äänen kuuli kuulosti diiseliltä
     
    Gary Grand, xarper ja jakulepi tykkäävät tästä.
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kasasin oman 318 koneen niin et muistaakseni 0,82 jäi tiukimmaksi. Jonkin verran sai puljata tuon kanssa eikä sopivaa pahvia tahtonut löytyä millään. Vähän kieltämättä jännittää miten pelaa, ei vaan löydy millään aikaa laittaa käyntikuntoon.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollaset mukit alle 0.8mm palkeella ei naputtanu lainkaan.
    [​IMG]
     
    SauliK, simeoni ja xarper tykkäävät tästä.
  8. zuinula

    zuinula Gearhead

    Kaikki erilaisia mutta pojan 2t crossissa ei hajonnu mitään. Mäntä löi tulpan kärkivälin nolliin, kipinä varsin heikko ja kone ei yllättäen käyny. Tiiä mikä supertulppa 20e olis oĺlut oikea mutta laitoin toisen tiipparin halpis tulppaan, perus ngk 3e. Hyvin taas toimi.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!